نسل جدید دوج اتیچود که خودرویی مخصوص بازار مکزیک است، با ریبج کردن سدان چینی گک امپو شکل گرفته و از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری استفاده میکند.
جدیدترین محصول دوج، نسل جدید چلنجر یا دورانگو نیست بلکه خودرویی بنام اتیچود (Attitude) است که اساساً چیزی بیش از نسخهٔ ریبج شدهٔ گک امپو با برند دوج نیست. امپو همان خودرویی است که توسط راسا موتور به کشورمان هم وارد شده است. اتیچود خودرویی مخصوص بازار مکزیک است که نسل قبلی آن نسخهٔ ریبج شدهٔ میتسوبیشی میراژ بود و حالا این مدل جدید بر پایهٔ سدانی چینی با قیمت پایهٔ ۴۰۰ هزار پزو معادل ۲۱ هزار دلار قرار است در مکزیک جایگزین نمونهٔ قبلی شود. شرکت آمریکایی قبلاً کراساوور گک GS5 را هم با نام دوج جورنی در مکزیک عرضه کرده بود.
همچنین بخوانید: تجربه رانندگی با گک امپو، سدان وارداتی راسا موتور
امپو اما طراحی تهاجمی و جذابی دارد که بیشباهت به خودروهای دوج نیست. این سدان چینی در سه تیپ مختلف در مکزیک عرضه خواهد شد. تیپ پایه که SXT نام دارد، به سنسور باران، سیستم اگزوز اسپرت، رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی و چراغهای جلوی خودکار با دیلایتهای LED مجهز است. کابین اتیچود با صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی، نسبتاً زیبا به نظر میرسد و به کروز کنترل، دوربین دید عقب و سنسور پارک عقب مجهز است.
تیپ بعدی که اسپرت نام دارد و با قیمت ۴۵۵ هزار پزو معادل ۲۴ هزار دلار به فروش میرسد، در بیرون با سیستم اگزوز پرفورمنس و رینگهای ۱۸ اینچی بزرگتر، نمای تهاجمیتری دارد. این تیپ در داخل نیز به صندلیهای جلوی چرم مصنوعی با تهویه و تنظیم برقی پنج جهته برای صندلی راننده، صفحه آمپر دیجیتالی بزرگتر ۱۰.۲۵ اینچی، غربیلک فرمان D شکل چرمی و سیستم تهویهٔ دو منطقهای مجهز است. برای تیپ اسپرت سیستمهای کمکرانندهٔ بیشتری شامل سنسورهای پارک جلو، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دستیار ترافیک، نوربالای خودکار، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو و سیستم تشخیص علائم ترافیکی در نظر گرفته شده است.
در آخر هم به بالاترین تیپ اتیچود با نام GT و قیمت ۴۸۹ هزار پزو معادل ۲۶ هزار دلار میرسیم. این تیپ با رینگهای ۱۸ اینچی مشکی، اسپویلر عقب و تریم داخلی دورنگ از دو تیپ قبلی متمایز میشود. تیپ GT از امکانات بیشتری مثل شارژر بیسیم گوشی، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و سیستم تشخیص نقاط کور هم بهره میبرد. هر سه تیپ با یک پیشرانه عرضه خواهند شد که گفته میشود قدرت بیبدیل دوج را ارائه خواهد کرد! این توصیف تبلیغاتی دوج خندهدار به نظر میرسد زیرا اتیچود به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با تنها ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل میشود.
درحالیکه این قوای محرکه اصلاً هیجانانگیز به نظر نمیرسد، شرکت آمریکایی وعدهٔ ارائهٔ هندلینگ اسپرتی وفادار به میراث دوج را در اتیچود داده است ولی مشخص نیست که این میراث به هیوندای بازمیگردد یا میتسوبیشی زیرا نسلهای اول و دوم اتیچود نسخهٔ ریبج شدهٔ هیوندای اکسنت بودند و نسل سوم هم همانطور که اشاره شد، بر اساس میتسوبیشی میراژ ساخته شده بود.
source