Wp Header Logo 882.png

انتشار تصاویر مجازی از تویوتا کمری کوپه مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر هلکت توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.
رندر تویوتا کمری کوپه

استلانتیس هرگز با تویوتا برای استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار هِمی در محصولاتی همچون کمری و تولید یک کوپه پیشرانه وسط همکاری نداشته است اما طراحان مستقل دنیای خودرو چنین محصولی را در فضای مجازی تجسم کرده‌اند. در حال حاضر استلانتیس مشغول فراهم سازی مقدمات بازنشستگی پیشرانه ۸ سیلندر هِمی خود است. این نیروگاه پرقدرت قبلاً از وانت‌های رم و محصولات عضلانی چلنجر و چارجر کنار گذاشته شده و شاید در آینده نزدیک شاهد حذف آن از دورانگو هم باشیم.

اکستریم VX اکستریم VX

تویوتا نیز اخیراً نسل جدید کمری را فقط به‌صورت هیبریدی عرضه کرده تا جان تازه‌ای به یکی از پرفروش‌ترین سدان های تاریخ بازار آمریکا بخشیده باشد. این سدان میان سایز جزو محصولات پرفروش بوده و معمولاً در جداول فروش پس از فورد سری F، تویوتا راو ۴، هوندا CR-V، هوندا سیویک و تویوتا کرولا قرار گرفته است. همان‌طور که گفتیم طراحان خودرو علاقه زیادی به تجسم تویوتا کمری با پیشرانه محبوب ۸ سیلندر هلکت داشته‌اند. تویوتا کمری در طول زمان با فرم های گوناگون بدنه از جمله چهار در سدان، پنج در لیفت بک، پنج در استیشن و حتی کوپه دو در عرضه شده و به همین خاطر تجسم یک کمری اسپرت کار عجیبی نیست اما درعین‌حال خیلی هم عادی محسوب نمی‌شود. کمری کوپه دو در تنها بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ عرضه شد و اولین نسخه از آن با اصطلاح پهن‌پیکر شناخته می‌شد.

از طرفی هرگز کمری پیشرانه وسط در ذهن طراحان تویوتا وجود نداشته چه رسد به اینکه پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار هلکت برای آن در نظر گرفته شود. در تصاویر منتشر شده شاهد کیت بدنه بسیار پهن و آیرودینامیک، رینگ‌های افترمارکتی سبک‌وزن و لاستیک‌های بکار رفته در مسابقات خودرویی هستیم. تصور می‌کنیم چنین خودرویی در صورت تولید می‌توانست رقیبی برای کوروت و حتی دیمن ۱۷۰ باشد. نظر شما چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *