Wp Header Logo 1259.png

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی، گفت: از عصر امروز جمعه تا روز یک‌شنبه وزش باد شدید و گردوخاک استان را در بر خواهد گرفت.

مهران حیدری افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی مدل‌های عددی تا اواسط هفته آینده تغییر دمایی محسوسی رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خنک ترین نقطه استان بخش دستجرد با ۲۲.۸ و گرم‌ترین نقطه نیز جمکران با دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی با اشاره به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی، بیان کرد: روز جمعه آسمان صاف، در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید با سرعت ۳۵ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد و گرد و خاک

حیدری افزود: برای روز شنبه‌ و یکشنبه انتظار می‌رود آسمان صاف، در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید با سرعت ۴۵ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک و از بعدازظهر افزایش ابر باشد.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

ایرنا

عمومی


source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *