Wp Header Logo 134.png

هواپیمای مافوق صوت XB-1 با پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز خود یک قدم دیگر به پرواز واقعی با سرعت‌های بسیار بالا نزدیک شده است.
هواپیمای مافوق صوت XB-1

این هواپیما که در نسخه نهایی اورچر نام خواهد داشت امیدوار است با سرعتی سریع‌تر از صوت حرکت کرده و به دستاورد جدیدی در حمل‌ونقل هوایی دست یابد. XB-1 که با نام پسر کنکورد شناخته می‌شود در صورت عملیاتی شدن مسافت لندن تا نیویورک را فقط در ۳.۵ ساعت طی خواهد کرد و ظرفیت حمل ۸۰ مسافر را خواهد داشت. این هواپیما محصول بوم Boom است و یک قدم دیگر به تجاری‌سازی نزدیک شده است. XB-1 توانسته در هفته جاری دومین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

اکستریم VX اکستریم VX

هواپیمای موردبحث چند روز قبل توانست بر فراز آسمان موهاوی در کالیفرنیا پرواز کند و تیم توسعه نیز به دقت شرایط آن را زیر نظر داشت. XB-1 حدود ۱۵ دقیقه در آسمان پرواز کرد و به ارتفاع پروازی ۳۱۷۰ متری رسید. پسر کنکورد در این پرواز سرعت ۲۳۲ نات (۴۳۰ کیلومتر در ساعت) را ثبت کرده است. کارشناسان هوانوردی در کالیفرنیا می‌گویند با دقت روند پیشرفت این هواپیما در مقایسه با تست اولی را مطالعه می‌کنند. همچنین برای اولین بار بخش فرود XB-1 در این تست آزمایش شد. محققان همچنین توانایی‌های هندلینگ و فعال‌سازی سیستم پایداری دیجیتالی هواپیمای یاد شده را ارزیابی کرده‌اند. این سیستم که با عنوان رول دامپر هم شناخته می‌شود جزو مهم‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در پرواز آزمایشی اول بوده است. مهندسان همچنین فرایندهای تست و بررسی روتین را نیز انجام داده‌اند تا از توانایی پسر کنکورد در برابر جریان‌های شدید هوا مطمئن شده و به بهینه‌سازی عملکرد آیرودینامیکی آن کمک کنند.

هواپیمای مافوق صوت XB-1 همچنان به تست‌های پروازی خود ادامه خواهد داد تا نهایتاً نسخه تولیدی آن به‌صورت رسمی معرفی گردد. بلیک شول مؤسس و مدیرعامل بوم می‌گوید:

XB-1 امروز پرواز دوم خیال‌انگیزی را انجام داد. نتایج اولیه نشان می‌دهد ما به‌طور موفقیت‌آمیزی مشکلات موجود در پرواز اول را حل کرده‌ایم و از ادامه تست‌ها برای تولید یک هواپیمای مافوق صوت هیجان‌انگیز هستیم. من به تیم خود افتخار می‌کنم. پرواز دوم ما یک قدم رو به جلوی دیگر در بازگرداندن هواپیماهای تجاری مافوق صوت به بازار است

خلبان تست ارشد این شرکت نیز برای اولین بار در کاکپیت حضور داشته و هم‌اکنون مسئولیت خود را تا زمان انجام اولین پرواز مافوق صوت ادامه خواهد داد. قرار است ۱۰ تست دیگر نیز انجام شود تا این تیم از سرعت ماخ ۱ بگذرد. این تست‌ها تمرکز ویژه‌ای روی مصرف سوخت، سرعت هواپیما و ویژگی‌های پروازی آن خواهند داشت. بوم امیدوار است نسخه نهایی پسر کنکورد که با نام اورچر شناخته می شود ۸۰ مسافر را با میزان صندلی‌های بیزینس کلاس حمل کند. این شرکت می‌گوید XB-1 قادر خواهد بود مسافت لندن به نیویورک را در ۳.۵ ثانیه و توکیو تا سیاتل را در ۴.۵ ساعت طی کند. انتظار می‌رود نسخه نهایی هواپیمای موردبحث با سرعت ماخ ۱.۷ پرواز کند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود انتظار می‌رود اولین پرواز این هواپیما در سال ۲۰۳۰ انجام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *