دریافت چندین گزارش درباره آتشسوزی محصولات جیپ باعث شده NHTSA به بررسی این موضوع بپردازد.
این موسسه ایمنی اخیراً چندین گزارش آتشسوزی مدلهای جدید جیپ رانگلر و گلادیاتور را دریافت کرده و به همین خاطر بیش از ۷۸۱ هزار دستگاه از این محصولات مدل ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ را بررسی میکند. بر اساس گزارش NHTSA، دفتر بررسی عیوب این موسسه نه گزارش آتشسوزی، یک گزارش جراحت و چندین گزارش احتمال شروع آتشسوزی از بخش پیشرانه محصولات جیپ را دریافت کرده است. در اکثر گزارشهای یاد شده آمده که آتشسوزی در زمان خاموش بودن خودروها شروع شده است.
NHTSA با فیات کرایسلر درباره این موضوع تماس گرفته و فهمیده که آتشسوزیها از کانکتور پمپ فرمان هیدرولیک جیپ رانگلر و گلادیاتور مدل بالا شروع شده است. این قطعه در سمت سرنشین خودروهای جیپ قرار دارد و در اکثر گزارشها نیز محل شروع آتشسوزی از همین بخش ذکر شده است. دفتر بررسی عیوب NHTSA بررسیهای اولیه درباره حوادث گزارش شده را شروع کرده و میگوید اتفاقات رخ داده برای خودروهای جیپ معمولاً در مدلهایی که کارکرد کم و زیر ۵ هزار کیلومتر داشتهاند صورت گرفته است. تحقیقات جدید NHTSA درباره محصولات جیپ اندکی پس از آن صورت میپذیرد که فیات کرایسلر مجبور شد ۱.۲ میلیون وانت پیکاپ رم را به خاطر مشکلات احتمالی سیستم کنترل پایداری فراخوان کند. باید منتظر ماند و دید که نتیجه این تحقیقات به کجا خواهد رسید.
source