Wp Header Logo 1549.png

آیا سوپرکار گوردون موری با تنها ۶۶۳ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف مرسدس AMG One با ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

اکستریم VX اکستریم VX

حالا که تحویل گوردون موری T.50 به خریداران شروع شده است، سرانجام می‌توانیم ببینیم جانشین معنوی مک‌لارن F1 در قیاس با دیگر ابرخودروها چه عملکردی خواهد داشت. البته موری و تیمش هیچ‌گاه در مورد مقایسهٔ پرفورمنس T.50 با خودروهای مشابه حرف نزده‌اند زیرا این طراح مشهور قصد داشته بهترین خودروی جهان برای رانندگی را بسازد و به اعداد و ارقام اهمیتی نمی‌دهد. بااین‌حال، این موضوع برای علاقه‌مندان بسیار مهم و جذاب است و به همین دلیل، در ویدئوی زیر شاهد مسابقهٔ درگ یک T.50 متعلق به خریدار با چند سوپراسپرت دیگر هستیم و دیدن پرفورمنس آن بسیار جذاب است.

T.50 در قیاس با سوپرکارهای جدید امروزی با قدرت‌های ماورایی، اسب بخار عجیب‌وغریبی ندارد. گوردون موری که به دنبال ساخت جانشین واقعی مک‌لارن F1 بوده، در این خودرو مثل سوپرکار افسانه‌ای دههٔ ۹۰ از یک موتور V12 تنفس طبیعی استفاده کرده است. البته برخلاف F1، پیشرانهٔ ۴ لیتری T.50 بجای ب‌ام‌و، ساخت کاسورث است و ردلاین خیره‌کنندهٔ ۱۲ هزار rpm دارد. ازآنجایی‌که این موتور فاقد پرخوران یا سیستم هیبریدی است، تنها ۶۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ بنابراین، انتظار نمی‌رود T.50 بتواند با هایپرکارهای قدرتمند توربوشارژ، هیبریدی و چهارچرخ محرک امروزی همگام شود. بااین‌حال، وزن خشک سوپرکار گوردون موری تنها ۹۹۷ کیلوگرم است که حتی از سبک‌ترین سوپرکارهای امروزی هم بسیار کمتر است.

در این ویدئو اما در برابر T.50 یک رقیب بسیار قدرتمند و تادندان‌مسلح یعنی مرسدس AMG One قرار گرفته است. این هایپرکار آلمانی به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ V6 متعلق به خودروی فرمول یک مرسدس همراه با چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. بااین‌حال، مرسدس با وزن خشک ۱۶۹۵ کیلوگرم، بسیار از رقیب بریتانیایی سنگین‌تر است. به همین دلیل، در مسابقهٔ درگ، T.50 حتی با اینکه دیرتر حرکت را آغاز می‌کند، می‌تواند تقریباً همپای هایپرکار ۱۰۰۰ اسبی آلمانی پیش برود. در این ویدئو، هرچند به نظر می‌رسد مالک T.50 در آغاز حرکت با کلاچ بااحتیاط رفتار می‌کند اما به محضی که به دندهٔ دو می‌رود، ماشین بسیار سریع می‌شود. شکل آیرودینامیک و حدود ۷۰۰ کیلوگرم وزن کمتر به جبران کمبود قدرت T.50 کمک می‌کند.

بااین‌حال، گوردون موری در توسعهٔ سوپراسپرت خود هرگز روی سرعت در خط مستقیم متمرکز نبوده و بنابراین، مسابقهٔ درگ چالش مناسبی برای T.50 نیست زیرا این خودرو با گیربکس دستی و صدای فوق‌العادهٔ موتور V12 در دور ۱۲ هزار rpm، قرار است فقط راننده را هیجان‌زده کند. در این ویدئو، T.50 علاوه بر مرسدس AMG One، با لامبورگینی هوراکان و مورسیه‌لاگو سوپرولوچه هم مسابقه می‌دهد و به نظر می‌رسد می‌تواند هردوی آن‌ها را مغلوب کند. به‌طورکلی، دیدن T.50 در دنیای واقعی در بین دیگر ابرخودروها و رانندگی شخصی خارج از مجموعهٔ گوردون موری با آن اتفاق جالبی است و این تازه آغاز راه است زیرا با تحویل نمونه‌های بیشتری از این خودرو به خریداران، شاهد رقابت‌های بیشتری از جدیدترین شاهکار گوردون موری خواهیم بود.

مشخصات فنی

گوردون موری T.50 مرسدس AMG One
پیشرانه ۴.۰ لیتری V12 ۱.۶ لیتری V6 توربو هیبرید
قدرت ۶۶۳ اسب بخار ۱۰۶۳ اسب بخار
گیربکس ۶ سرعته دستی ۷ سرعته AMT
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۹۹۷ کیلوگرم ۱۶۹۵ کیلوگرم
قیمت ۳.۰ میلیون دلار ۲.۷ میلیون دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵۸ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *