Wp Header Logo 1557.png

جهان صنعت نیوز – احمدی میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی، بر اهمیت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأکید کرد. وی همچنین به پیگیری تصویب لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس اشاره کرد و از تلاش دولت برای حل مشکلات بازنشستگان خبر داد. اعضای کانون نیز بر اجرای کامل قوانین تأمین اجتماعی و پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان تأکید کردند.

تأکید وزیر تعاون بر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سرویس اقتصاد کلان: احمدی میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور، به اهمیت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأکید کرد. او همچنین از تصویب لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق‌بازنشستگان در مجلس به عنوان گامی مهم در راستای تحقق این هدف یاد کرد.

خواسته‌های بازنشستگان از دولت

اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان در این دیدار، خواستار اجرای کامل مواد ۵۴ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب‌سازی حقوق‌بازنشستگان شدند. آنها همچنین به مشکلاتی مانند تأخیر در پرداخت بیمه‌های عمر و تکمیلی بازنشستگان اشاره کردند. این مبالغ با وجود کسر از حقوق‌بازنشستگان، ماه‌هاست به شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت نشده است. همچنین بر ضرورت پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی به ویژه مصوبه ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی مجلس تأکید شد.

تلاش برای حل مشکلات بازنشستگان

میدری در این جلسه با اشاره به اهمیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأکید کرد که این مسئله یک قانون است و دولت به دنبال اجرای آن است. وی قول داد که دولت و وزارت تعاون تمام تلاش خود را برای حل مشکلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به کار خواهند گرفت. او همچنین بر لزوم همکاری دولت و مجلس برای حل چالش‌های پیش‌روی صندوق‌های بازنشستگی تأکید کرد و حل این مشکلات را نیازمند همفکری شرکای اجتماعی دانست.

اقتصاد کلان


source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *