Wp Header Logo 1521.png

کی‌ام‌سی CR6 سدان جدید کرمان موتور است که محصولی از جوینت ونچر جیلی و لیفان محسوب می‌شود رقیب جدیدی برای آریزو ۶ پرو خواهد بود.
لیوان BAC S6 پرو

اکستریم VX اکستریم VX

در دوران برجام یعنی اواخر دههٔ ۹۰ شمسی، شرکت خودروسازان بم که زیرمجموعهٔ کرمان موتور است، اقدام به مونتاژ جیلی GC6 کرد تا نمایندهٔ این خودروساز خوش‌نام چینی در کشورمان باشد. بااین‌حال، با برهم خوردن برجام و بازگشت تحریم‌ها، جیلی از بازار کشورمان خارج شد و تولید GC6 خاتمه پیدا کرد. در سال ۱۴۰۱ اما خودروسازان بم دوباره سراغ جیلی رفت و در زمستان همان سال یکی از محصولات این شرکت را با نام BAC X3 Pro رونمایی کرد. البته این خودرو هرچند اساساً محصولی از جیلی محسوب می‌شود اما به‌طور غیرمستقیم به ایران آمد.

همچنین بخوانید: کرمان موتور KMC SR5، مشخصات و قیمت در ایران

بک X3 پرو درواقع از طریق شرکتی بنام لیوان به ایران آمده که جوینت ونچری بین جیلی و لیفان است. این جوینت ونچر ابتدا با هدف عرضهٔ نسخهٔ الکتریکی محصولات جیلی شکل گرفت اما در ادامه تصمیم بر استفاده از برند لیوان برای عرضهٔ برخی خودروهای جیلی در بازارهای تحریمی مثل روسیه گرفته شد. X3 پرو یکی از خودروهای اقتصادی و قدیمی جیلی بود که از طریق لیوان ابتدا در روسیه و سپس ایران عرضه شد. اواخر سال ۲۰۲۳ نیز دو خودروی دیگر با نام‌های S6 پرو و X6 پرو با برند لیوان راهی بازار روسیه شدند. این خودروها اساساً نسخهٔ ری‌بج شدهٔ محصولات جیلی هستند.

لیوان BAC S6 پرو

حال کرمان موتور که از طریق زیرمجموعهٔ خود، خودروسازان بم پیش‌ازاین سراغ برند لیوان و کراس‌اوور X3 پرو رفته بود، در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۳ دو محصول جدیدتر این برند یعنی همان S6 پرو و X6 پرو مذکور را برای عرضه در بازار کشورمان رونمایی کرده است. بااین‌حال، برخلاف X3 پرو که توسط خودروسازان بم و با برند BAC عرضه می‌شود، این دو مدل جدید قرار است توسط خود کرمان موتور و با برند کی‌ام‌سی عرضه شوند. این شرکت برای سدان S6 پرو نام KMC CR6 و برای کراس‌اوور X6 پرو نام KMC SR5 را انتخاب کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های مدل سدان خواهیم پرداخت.

معرفی کلی کی ام سی CR6

خودرویی که با نام لیوان S6 پرو در روسیه و حالا کی‌ام‌سی CR6 در ایران عرضه می‌شود، پیشینهٔ آن به جیلی امگرند GL سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد. این خودرو سدان کامپکتی است که در اواخر سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفت بزرگی را تجربه کرد و امگرند L نام گرفت. سپس در اواخر سال ۲۰۲۳، برند لیوان نسخهٔ ری‌بج شدهٔ این سدان چینی را با تغییراتی در طراحی جلو و عقب در بازار روسیه عرضه کرد؛ بنابراین، CR6 اساساً سدانی از جیلی و متعلق به سال ۲۰۱۶ است که با تجربهٔ چند فیس‌لیفت و ری‌بج به ایران رسیده است.

جیلی امگرند L

طراحی بیرونی کی ام سی CR6

هرچند از عمر طراحی اولیهٔ CR6 حدود هشت سال می‌گذرد ولی به لطف تغییراتی که طی این سال‌ها تجربه کرده، همچنان خودروی نسبتاً مدرنی به نظر می‌رسد و می‌تواند در برابر رقبای چینی خود در بازار کشورمان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

کرمان موتور CR6 KMC نمای اصلی

همان‌طور که اشاره شد، لیوان S6 پرو یا همان کی‌ام‌سی CR6 در قسمت جلو کاملاً بازطراحی شده تا از سدان جیلی متمایز شود. در این قسمت، طراحان از جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی استفاده کرده‌اند که تقریباً کل دماغه را پوشش داده است. در طرفین سپر نیز تریم‌های مثلثی شکلی دیده می‌شود که دی‌لایت‌های عمودی در آن جای گرفته‌اند. در بالا، چراغ‌ها همان نمونه‌های متعلق به امگرند L هستند ولی در اینجا توسط یک نوار باریک LED به هم متصل شده‌اند.

کرمان موتور CR6 KMC نمای پشت

در عقب خودرو، حجم تغییرات کمتر است و مثل امگرند L همچنان چراغ‌های پیوسته را می‌بینیم ولی این چراغ‌ها طراحی جدیدی دارند و جا پلاک هم از روی سپر به بالا منتقل شده است. در پروفیل جانبی دو خودرو کاملاً باهم یکسان هستند و بنابراین، در CR6 نمای نسبتاً ساده‌ای را می‌بینیم که‌تریم کرومی زیر خط پنجره‌ها، خط شانه‌ای که قسمت دستگیرهٔ درها عبور کرده و فرورفتگی پایین درها تنها ویژگی‌های قابل‌ذکر آن هستند. رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی CR6 هم طراحی جالبی دارند. به‌طورکلی، هرچند S6 پرو از طراحی قابل‌قبولی بهره می‌برد اما زیبایی امگرند L را ندارد. این خودرو ۴,۷۳۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۱۸ میلی‌متر عرض و ۱,۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۰۲ میلی‌متر است.

داخل کی ام سی CR6

طراحان لیوان برای داخل CR6 داشبورد کاملاً جدیدی را طراحی کرده‌اند که با امگرند L متفاوت است و هیچ شباهتی به سدان جیلی ندارد. یکی از مدهای طراحی محبوب این روزها در خودروهای جدید، نمایشگرهای پیوسته برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که این ویژگی در داخل CR6 هم دیده می‌شود.

کرمان موتور CR6 KMC نمای داخلی

یک نمایشگر کوچک ۴.۲ اینچی نیز در قسمت انتهایی این پانل یک‌تکه برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده که ویژگی جالبی است. علاوه بر این، غربیلک فرمان مربع مانند، تریم چرمی طوسی‌رنگ روی داشبورد، درها و صندلی‌ها و طراحی بروز کنسول مرکزی با شیفتر الکترونیکی هم فضای بروز و قابل‌قبولی به کابین این سدان چینی بخشیده‌اند. به لطف این ویژگی‌ها، کی‌ام‌سی CR6 می‌تواند در برابر رقیب مستقیم خود یعنی آریزو ۶ پرو حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

کرمان موتور CR6 KMC نمای صندلی

امکانات و تجهیزات کی ام سی CR6

KMC CR6 از لیست امکانات قابل‌توجهی برای خودرویی در این کلاس بهره می‌برد که عبارت‌اند از:

  • ۶ ایربگ (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • کنترل پایداری
  • ترمز کمکی اضطراری
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • سیستم کمکی پایین رفتن از سراشیبی
  • کنترل کشش
  • سیستم پایش باد تایرها
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • سنسور پارک عقب
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • کروز کنترل
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • دی‌لایت
  • سانروف برقی
  • آینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک با گرم‌کن
  • فرمان و صندلی‌های چرمی
  • حالات رانندگی اسپرت، راحت، اقتصادی، تطبیقی
  • صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی
  • سیستم تهویه اتوماتیک با کنترل تمام لمسی
  • تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی با بلوتوث و USB
  • نمایشگر ۴.۲ اینچی برای سرنشین جلو
  • USB ردیف عقب
  • ۶ بلندگو

پیشرانه کی ام سی CR6

سدان جدید کرمان موتور از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ بنابراین، SR5 از لحاظ قوای محرکه در حد رقبایی مثل آریزو ۶ پرو و کی‌ام‌سی J7 از خود کرمان موتور خواهد بود.

کرمان موتور CR6 KMC نمای داشبورد فرمان

سدان جدید کرمان موتور که ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد و روی رینگ‌های ۱۷ اینچی با لاستیک‌های ۲۰۵ قرار گرفته است، می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. سیستم تعلیق SR5 در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب میل پیچشی است.

قیمت و رقبا

هنوز قیمت کی‌ام‌سی CR6 در بازار کشورمان مشخص نیست ولی با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایی که می‌بینیم، باید انتظار قیمتی زیر ۱.۵ میلیارد تومان را برای آن داشته باشیم. این یعنی CR6 به رقیب داخلی برای کی‌ام‌سی J7 کرمان موتور تبدیل خواهد شد! از ریسپکت بهمن موتور و آریزو ۶ پرو مدیران خودرو هم می‌توان به‌عنوان دیگر رقبای کی‌ام‌سی SR5 در بازار ایران نام برد.

مشخصات فنی کی ام سی KMC CR6

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۷۸ اسب بخار
گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
طول ۴,۷۳۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۱۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۸۰ میلی‌متر
فاصله محوری ۲,۷۰۲ میلی‌متر
وزن ۱۳۵۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۵۵ لیتر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *