بوگاتی توربیون جدای از مشخصات فنی حیرتانگیز خود به شاسی بسیار پیشرفتهای مجهز شده است.
این کمپانی معتبر برای هایپرکار شاخص خود شاسی جدیدی را ساخته است. قوانین جدید و قوای محرکه هیبریدی باعث شدهاند بوگاتی نتواند از پلتفرم ابر خودروهای ویرون و شیرون برای توربیون استفاده کند. به همین خاطر شاسی متمایزی را شاخص هستیم که بسیار جذاب و پیشرفته است. اگر بگوییم مهندسان بوگاتی چالشهای زیادی در جانمایی تمامی قطعات داشتهاند قطعاً همهچیز را دستکم گرفتهایم.
باید دانست توربیون خیلی طویلتر از شیرون نیست اما پیشرانه ۱۶ سیلندر به همراه موتور برقی و گیربکس دوکلاچه و باتریهای جدید باعث میشوند همهچیز طراحی متفاوتی داشته باشند. نیروگاه ۱۶ سیلندر توربیون طول بیشتری نسبت به نیروگاه پیشین این برند دارد و برای نصب دستیار هیبریدی نیز باید فضای بیشتری وجود داشته باشد. فرانسویها پیشرانه ۱۶ سیلندر به سمت عقب خودرو نزدیکتر کرده و دو باک سوخت هم در دو سمت آن قرار دارند.
باتریهای سیستم هیبریدی به حالت T شکل در پشت صندلیها و در تونل مرکزی نصب شدهاند. صندلیها نیز به یکدیگر نزدیکتر شده و در یک محل ثابت شدهاند تا فضای کمتری را در بخش جلو اشغال کنند. پدالها و غربیلک فرمان توربیون به سمت راننده کشیده شدهاند و موتور برقی جلو درست پشت فضای بار کوچک قرار دارد. با در نظر گرفتن تمامی این تغییرات، فاصله بین محوری توربیون فقط حدود ۲۵ میلیمتر بیشتر از شیرون است و حتی خط سقف آن در ارتفاع پایینتری قرار دارد.
یکی از نوآوریهای مهم بوگاتی برای تولید ابر خودرویی با ابعاد متناسب استفاده از دیفیوزر فیبر کربنی است که به عنوان ساختار تصادف عقب نیز عمل میکند و نیاز به ساختار تقویت جداگانه را از بین میبرد. البته جزئیات شگفتانگیز دیگری هم وجود دارند. برای مثال باید دانست توربیون دارای ۸ رادیاتور است و از سیستم تعلیق دوبل جناغی پرینت سهبعدی شده استفاده میکند. این قطعات توسط شرکت دایورجنت که در پشتصحنه توسعه زینگر ۲۱C قرار دارد تولید میشوند. جزئیات جذاب توربیون به این موارد ختم نمیشوند و در آینده مطالب بیشتری هم منتشر خواهند شد.
source