Wp Header Logo 1100.png

مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن اعلام خبر آغاز تولید انبوه ری‌را در آبان و تحویل به خریداران از آذر، از عرضهٔ اولین خودروی هیبریدی داخلی در سال آینده خبر داده است.

اکستریم VX اکستریم VX

مدیرعامل ایران‌خودرو «علیمردان عظیمی» در جدیدترین اظهارات خود، در مورد برنامه‌های این شرکت و محصولات جدید صحبت کرده است. وی با اشاره به راهبر و رویکرد وزارت صمت در کاهش مصرف سوخت خودروها، در رابطه با طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبریدی گفته است:

با توجه به این‌که خودروی هیبریدی نیاز به ایجاد زیرساخت ندارد، در حال حاضر اولویت ایران‌خودرو طراحی و عرضه تارا هیبرید است. در حال حاضر در مرحله تکمیل طراحی و نمونه‌سازی پروژه تارا هیبرید هستیم و تا اوایل زمستان امسال، نمونه‌های اولیه این محصول به‌منظور کالیبراسیون در شرایط اقلیمی ایران، وارد جاده‌های ایران می‌شوند.

به گفتهٔ مدیرعامل ایران‌خودرو، از ابتدای سال آینده مراحل صنعتی‌سازی تارا هیبریدی آغاز شده و این خودرو با طی کردن مراحل تجاری‌سازی، سال آینده راهی بازار خواهد شد. عظیمی اظهارت داشته است که با توجه به مدل‌سازی‌های کامپیوتری، این خودرو بدون نیاز به هیچ‌گونه زیرساخت خاصی، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش مصرف سوخت را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، مدیرعامل ایران‌خودرو خبر از تجهیز تارا به قوی‌ترین پیشرانهٔ داخلی یعنی موتور EFP-TC هم داده است. این موتور که قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد، ابتدا روی ری‌را و دنا جوانان نصب شد و حالا قرار است تارا هم از این پیشرانه بهره‌مند شود. انتظار می‌رود دنا جوانان و تارا مجهز به موتور EFP-TC که آن‌هم پسوند جوانان خواهد داشت، تا آخر امسال به دست خریداران برسد.

مدیرعامل ایران‌خودرو در مورد تارا جوانان گفته است:

تارا جوانان با موتور پرقدرت EFP-TC به مراحل نهایی توسعه و صحه‌گذاری رسیده و تا بهمن‌ماه امسال به تولید انبوه می‌رسد. این محصول با استفاده از موتور جدید که مشابه موتور ری‌را و دنا جوانان است، به یکی از پرقدرت‌ترین محصولات سدان ساخت داخل تبدیل خواهد شد و می‌تواند رقیب مهمی برای خودروهای مشابه وارداتی باشد.

به گفتهٔ عظیمی، ایران‌خودرو علاوه بر افزایش قدرت و شتاب محصولات خود، به مقولهٔ کاهش مصرف سوخت هم توجه داشته و در همین زمینه، پروژه‌های مختلفی مثل تولید موتور سه سیلندر را در دستور کار دارد. این پیشرانه با اتمام مراحل طراحی و آزمایش، وارد مرحلهٔ صنعتی‌سازی شده است. علاوه بر این، مدیرعامل ایران‌خودرو از توسعهٔ پیشرانهٔ EF7 توربو دوگانه‌سوز هم به‌عنوان اولین پیشرانهٔ پایه گازسوز توربوشارژ داخلی خبر داده است که برای استفاده در سورن در نظر گرفته شده است:

با توجه به این‌که یکی از مشکلات اصلی موتورهای گازسوز، افت توان و گشتاور و نیز کم بودن پیمایش با یک مخزن گاز پر است، با توربو شدن، تمامی این مشکلات در این موتور مرتفع شده و حتی می‌تواند در محصولی مانند دنا که تاکنون نسخه گازسوز آن ارائه نشده نیز به کار گرفته شود.

یکی دیگر از محصولات جدید ایران‌خودرو، رانا اتوماتیک با گیربکس شش سرعتهٔ AMT است که تولید انبوه آن از دی‌ماه امسال آغاز خواهد شد. عظیمی در این رابطه اظهار داشته است:

از مزایای این گیربکس این است که ساختار آن، کاملاً مشابه گیربکس دستی است که به‌طور کامل در شرکت نیرومحرکه از زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو داخلی‌سازی شده و با اضافه شدن سیستم کلاچ‌گیری و تعویض دنده رباتیک، به یک گیربکس اتوماتیک تبدیل شده است. مزیت اصلی آن قیمت کم‌تر تولید به‌واسطه داخلی‌سازی و درنتیجه کاهش ارزبری است.

مدیرعامل ایران‌خودرو در اظهارات خود همچنین به آغاز تولید انبوه کراس‌اوور ری‌را از آبان‌ماه و شروع تحویل به خریداران از ابتدای آذرماه هم اشاره کرده و گفته است تمامی تعهدات این خودرو تا پایان سال تحویل خریداران خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *