Wp Header Logo 132.png

هر چند این کوپه برقی با هر بار شارژ مسافتی ۴۰۰ کیلومتری را می‌پیماید اما هرگز به دست خریداران نخواهد رسید.

اکستریم VX اکستریم VX

خودروهای عضلانی آمریکایی، دسته‌ای محبوب هستند که سال‌های سال میزبان صنعت خودرو شده‌اند و طرفداران خاصی هم دارند. با آغاز دهه ۹۰ میلادی و اقتصادی‌تر شدن محصولات، این مدل‌ها هم از حال‌هوای گذشته خود دور شدند و رنگ‌وبویی مدرن به خود گرفتند. هر چند این تغییر غیرقابل اجتناب بود اما بسیاری از طرفداران این مدل‌ها به آن علاقه نشان ندادند و وفاداری‌شان به مدل‌های گذشته را حفظ کردند.

به این ترتیب برخی تیونرها و خودروسازان کوچک مانند موپار بر این شدند که با بازسازی کوپه‌ها، وانت‌ها و… کلاسیک به شکلی مدرن، نظر این دسته سخت‌پسند را هم به بازار نوگرایانه خودروهای برقی جلب کنند. جدیدترین محصول این برند آمریکایی، «الکترومود کانسپت»، هم در همین راستا معرفی شده و به پلیموث GTX 1967، جانی تازه بخشیده است. این خودروی تمام برقی با بهره‌مندی از معماری ۴۰۰ ولتی و یک ماژول ۲۵۰ کیلووات ساعتی به محصولی مدرن تبدیل شده است. کل مجموعه توسط یک باتری نه‌چندان بزرگ اما سبک ۷۳ کیلووات ساعتی حمایت می‌شود.

پیشرانه یادشده ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۴ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا با فشار پدال گاز، چرخ‌های عقب را به حرکت درآورده و بتواند نهایتا مسافتی ۴۰۰ کیلومتری را طی کند. وظیفه متوقف کردن این کوپه کشیده هم بر دوش ترمزهای «ویل‌وود» قرار گرفته است که مرکز تایرهای پیرلی P زیرو قرار گرفته است.

طراحان مجموعه موپار برای بازسازی الکترومود کانسپت، به حال‌وهوای کلاسیک خودروی پلایموث احترام گذاشته‌اند و فاصله کم بدنه از سطح زمین، برچسب خطی سیاه‌رنگ، رینگ‌های خشن، ستون‌های کلاسیک و… را حفظ کرده‌اند. از دیگر تجهیزات مدرن و افزوده الکترومود کانسپت می‌توان به قطعات فیبرکربنی مانند کاپوت، اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب و رینگ‌هایی منیزیومی اشاره کرد.

درون کابین هم شاهد به‌کارگیری همین فلسفه هستیم؛ جایی که سبک طراحی کلاسیک با قطعات به‌روزشده‌ای چون نشانگرهای سرعت و دورسنج، نشانگر وضعیت شارژ، داده‌های الکتروموتور و دمای باتری همراه شده است. البته موپار با درک درست علاقه طرفداران این محصولات و ایجاد حس نوستالژی بیشتر، از قطعات مکانیکی مانند دستگیره‌های بالابر شیشه، دکمه‌ها روی کابین و… را استفاده کرده است.

این خودروی مفهومی در نمایشگاه سما (SEMA) 2024 به نمایش درآمده و نشانگر توان موپار در بازسازی خودروهای کلاسیک و به‌روزرسانی آن‌ها برای هماهنگی با عصر جدید خواهد بود. از آنجایی که تمام کوپه‌های مشهور عضلانی مانند کامارو، چلنجر و چارجر در آینده برقی خواهند بود، مهندسان موپار حرکت خود را آینده‌نگرانه تلقی می‌کنند. در میان محصولات یادشده، تنها کوپه موستانگ با پیشرانه درون‌سوزش همچنان در خط تولید حضور دارد. برای درک بهتر رقابت میان کوپه‌های عضلانی، مطلب «فورد موستانگ در برابر شورولت کامارو و دوج چلنجر؛ آخرین رقابت بدنسازان آمریکایی» را مطالعه کنید. نظر شما درباره موپار الکترومود کانسپت چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۶ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *