Wp Header Logo 734.png

فروش آئودی در ۹ ماه نخست امسال در آمریکا ۱۶.۸ درصد، در اروپا ۹.۸ درصد و در چین ۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

اکستریم VX اکستریم VX

مثل گروه فولکس‌واگن که این روزها با مشکلات سختی دست‌وپنجه نرم می‌کند، آئودی هم اوضاع جالبی ندارد زیرا فروش این برند لوکس آلمانی کاهش پیدا کرده و استقبال از مدل‌های الکتریکی آن ضعیف بوده است. علاوه بر این، ارباب حلقه‌ها این روزها از سبد محصولات قدیمی با خودروهای فاقد جذابیت هم رنج می‌برد. کلکسیون خبرهای بد برای آئودی با پشت کردن خریداران به این برند باسابقه تکمیل می‌شود. آئودی طی ۹ ماه نخست سال جاری در بازار آمریکا موفق به فروش تنها ۱۳۹,۶۶۵ دستگاه خودرو شده که ۱۶.۸ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. علاوه بر این، فروش شرکت در اروپا و چین هم به ترتیب ۹.۸ درصد و ۸.۵ درصد کمتر شده است.

درآمد و سود آئودی هم روند نزولی را نشان می‌دهد. فقط در سه ماه سوم سال جاری، سود عملیاتی این شرکت ۹۱ درصد کاهش پیدا کرده و به تنها ۱۰۶ میلیون یورو رسیده است. البته یکی از دلایل این کاهش سود، بازسازی کارخانهٔ بروکسل بوده است. این کارخانه به تولید Q8 E-Tron می‌پردازد و آئودی می‌خواهد به دلیل فروش پایین، این کراس‌اوور الکتریکی را کنار بگذارد؛ اما دلیل افتادن آئودی به چنین روزی چیست و چطور می‌تواند اوضاع را تغییر دهد؟ پاسخ بسیار ساده است. آئودی بیش‌ازحد روی توسعهٔ خودروهای الکتریکی جدید تمرکز کرده و به‌نوعی از محصولات سنتی و اصلی خود غافل شده است. این یعنی خودروهای پرفروش و سودآور اهالی انگولشتات قدیمی و کهنه شده‌اند.

مصداق بارز این موضوع، Q7 است. این کراس‌اوور سه ردیفه نزدیک به یک دهه است که در بازار حضور دارد و انجام دو فیس‌لیفت هم نتوانسته سن بالای Q7 را پنهان کند. به همین دلیل است که در بازار آمریکا، رقیب جدیدی مثل لکسوس TX با وجود توقف فروش در ماه سپتامبر به دلیل مشکلات مربوط به ایربگ، فروش به‌مراتب بیشتری را نسبت به Q7 تجربه کرده است (۲۱,۷۵۵ دستگاه در مقابل ۱۳,۵۵۰ دستگاه در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۴). علاوه بر این، سدان پرچم‌دار A8 هم در برابر مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. به همین دلیل است که A8 در ۹ ماه نخست امسال در آمریکا تنها ۱,۲۳۲ دستگاه فروخته که تقریباً معادل فروش S کلاس در سه‌ماههٔ سوم سال است.

بااین‌حال، خبرهای خوبی هم برای آئودی در راه است زیرا این شرکت به‌تازگی نسل جدید مدل‌های A5 و Q5 را همراه با مدل‌های الکتریکی جدید A6 E-Tron و Q6 E-Tron معرفی کرده است. اوایل سال آینده، نسل جدید A7 هم به این مدل‌ها ملحق خواهد شد درحالی‌که نسل جدید Q3 و Q7 هم در دست توسعه است؛ بنابراین، واضح است که آئودی برای بیرون کشیدن خود از این شرایط سخت، به مدل‌های جدید و جذابی نیاز دارد تا بتواند هویت خود را احیا کند. این برند باید جلوی واگذاری سهم بازار خود به رقبا را بگیرد و دوباره برای بازگشت به جایگاه قبلی تلاش کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *