Wp Header Logo 671.png

حتماً شما نیز زائده‌های مو مانند را روی لاستیک نو خودرو مشاهده کرده‌اید اما آیا می‌دانید این زائده‌ها چرا روی لاستیک‌ها قرار دارند؟
زائده‌های مو مانند روی لاستیک خودرو

اگر می‌خواهید مکانیک خودرو شوید و یا هم مالک خودرو هستید و دوست دارید بیشتر درباره خودرو بدانید، حتماً مطلع هستید که مباحث زیادی درباره وسایل نقلیه وجود دارد و ما هم در پدال سعی می‌کنیم اکثر این موارد را پوشش دهیم. از قطعات داخلی پیشرانه‌ها گرفته تا قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، همه‌چیز در پدال وجود دارد. حتی قطعات به ‌ظاهر ساده‌ای همچون لاستیک خودرو نیز نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر هستند. این موضوع به ویژه زمانی که به دنبال خرید لاستیک جدید برای خودرو هستید بیشتر خود را نشان خواهد داد. با اینکه ما به مواردی همچون طراحی آج، اعداد روی دیواره و نقطه زرد و قرمز رنگ روی لاستیک خیلی اهمیت نمی‌دهیم اما هرکدام از این موارد جای بحث زیادی دارند.

اکستریم VX اکستریم VX

اگر با دقت به لاستیک‌های نو نگاه کنید متوجه زائده‌های مو مانند روی آن‌ها خواهید شد. با اینکه فرضیه‌هایی درباره موارد استفاده از این زائده‌ها وجود دارد اما واقعیت این است که زائده‌های موردبحث هیچ مزیتی برای خودروها ندارند. در واقع زائده‌های روی لاستیک‌های نو هیچ کششی را هنگام رانندگی فراهم نمی‌کنند و تأثیری هم روی صدای تولیدی لاستیک ندارند. باید به این نکته اشاره کنیم که وجود زائده‌ها روی لاستیک هم نشان دهنده سلامت آن نخواهد بود. در واقع برای اطمینان از سلامت لاستیک بهتر است به عمق آج و شرایط کلی و تاریخ ساخت لاستیک توجه کنید نه این زائده‌ها. با این تفاسیر ممکن است سؤال کنید پس اگر این زائده‌ها به هیچ دردی نمی‌خورند پس چرا روی لاستیک‌ها وجود دارند؟

با اینکه زائده‌های مو مانند روی لاستیک‌ها فایده‌ای ندارند اما وقتی بحث تولید لاستیک به میان آید، این زائده‌ها یکی از ویژگی‌های کلیدی فرایند ساخت خواهند بود. زائده‌ها که بین اهل‌فن به عنوان خروجی‌های هوا شناخته می‌شود فقط باقی مانده فرایند ساخت لاستیک خودرو هستند. احتمالاً می‌دانید که لاستیک خودرو از طریق قالب‌گیری تزریقی ساخته می‌شود و هر قالب دارای خروجی‌های هواست تا به هوا اجازه دهد از قالب خارج شده و جای آن را لاستیک بگیرد. به منظور اطمینان از پر شدن کامل قالب با ترکیبات موردنیاز، لاستیک تا زمانی که تزریق می‌شود که خود خروجی‌های هوا نیز پر شوند و نتیجه این کار تولید همان زائده‌هایی خواهد بود که هنگام خرید لاستیک نو می‌بینیم. با این وجود اگر به دنبال خرید لاستیک نو هستید بهتر است آن‌ها را به‌صورت جفت تعویض کنید و البته تعویض هر چهار لاستیک بهترین گزینه خواهد بود. با این کار تأثیر منفی روی عملکرد کلی خودرو ایجاد نخواهد شد و همه لاستیک‌ها یک دست خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۶ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *