Wp Header Logo 699.png

این سوپراسپرت در دهه هشتاد میلادی به‌عنوان سریع‌ترین خودروهی جهان شناخته می‌شده است.

اکستریم VX اکستریم VX

فراری جدیدا تصمیمی گرفته است که اگر «انزو»، بنیان‌گذار این شرکت، از آن مطلع می‌شد، حتما با اتخاذکننده آن برخورد می‌کرد. منابع موثقی از این برند ایتالیایی اعلام کرده‌اند که در آینده شاهد معرفی یک نسخه به‌روز از سوپراسپرت F40، آخرین خودروی تولیدشده در زمان حیات انزو فراری، خواهیم بود.

شایعات تاکید می‌کنند که این خودروی تازه ادامه‌دهنده راه خانواده آیکونا خواهد بود؛ خانواده‌ای که هم‌اکنون شامل سه مدل خاص و تولیدمحدود مونزا SP1، مونزا SP2 و دیتونا SP3 می‌شود. منطق خلق و آفرینش این مدل‌ها بر پایه این مهم بوده که فراری بتواند با تکیه بر المان‌های هویتی و طراحی خودروهای گذشته خود، محصولاتی جدید را روانه بازار کند که یادوخاطره آن‌ها را گرامی می‌دارد و محصولی مدرن اما جاودانه خلق می‌کند؛ برای همین هم در طراحی دو خودروی مونزا و SP3 به‌ترتیب از ۷۵۰ مونزا و 166MM دهه و خودروهای پروتوتایپ دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی کمک گرفته شد.

تیراژ تولید دوقلوهای مونزا و SP3 به‌ترتیب به ۴۹۹ و ۵۹۹ دستگاه محدود شد تا این خودروهای فوق‌العاده لوکس و زیبا با ارقام نجومی ۱.۸ تا ۲.۳ میلیون دلاری به دست مشتریان مخصوص این برند ایتالیایی برسند. ناگفته نماند که این مدل‌ها با وجود نگهداری از میراث گذشته برند فراری همچنان خودروهایی کاملا جدید محسوب می‌شوند اما نسخه مدرن F40، زنده‌کننده یک نام خاطره‌انگیز است که می‌تواند نگاه‌های بسیاری را به سوی فراری جلب کند؛ به‌این‌ترتیب عجیب نخواهد بود اگر این سوپراسپرت یا ابرخودرو به مرز ۳ میلیون دلار هم نزدیک شود.

البته این نخستین‌باری نیست که شرکتی این‌چنینی، یکی از خودروهای قدیمی خود را زنده می‌کند! پیش از این هم لامبورگینی با تکیه‌بر فناوری مدرن، مدل کانتاش را زنده کرد و حاصل تلاش‌هایش را در تعداد محدود به فروش رساند. خود فراری هم پیشتر با الهام از F40، سوپراسپرت تولیدمحدود و خاص «SP38 دبورا» را تولید کرده بود که بخشی از برنامه خودروهای ویژه این برند به شمار می‌رفت. برای آشنایی بیشتر با این خودروها، مقاله «با محصولات ویژه و تک‌ساخت فراری آشنا شوید (قسمت دوم)» را مطالعه کنید.

پس از طراحی، مسئله مهم دیگر پیشرانه F40 آینده خواهد بود. فراری چندی پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد که در آینده نه‌چندان دور از نخستین محصول برقی‌‌اش رونمایی خواهد کرد. برای اطلاع بیشتر از این موضوع، مطلب «فراری برقی؛ چرا برند اصیل ایتالیایی به این مسیر روی آورده است؟» را بخوانید. هر چند بعید نیست که تیم بازاریابی، آن را به‌ یک ابرخودروی برقی تبدیل کند اما اگر مدیران فراری به روند پیشبرد خانواده آیکونا پایبند باشند، احتمالا از پیشرانه درون‌سوز استفاده خواهند کرد.

اگر موتور این خودرو تماما درون‌سوز باشد، نشان‌دهنده حسن‌نیت فراری خواهد بود اما احتمال آن هم وجود دارد که F40 به یک بنر تبلیغاتی تبدیل شود و با قلبی از جنس یک پیشرانه V8 تویین توربوی هیبریدی به زندگی بازگردد. نظر شما درباره این اسطوره کلاسیک چیست؟ از دید شما، اتخاذ کدام راه‌حل از سوی ایتالیایی‌ها محتمل‌تر است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *