فیدلیتی الیت نسبت به مدل پرایم، امکانات بیشتری دارد و تغییرات جزئی در ظاهر بیرونی ارایه میکند.
زمستان ۱۳۹۹ فیدلیتی توسط بهمنموتور معرفی شد تا محصول دیگری از چری وارد ایران شود. جتور X70 در نسخههای اولیه با مشکل گیربکس مواجه شد و مورد انتقاد قرار گرفت. نسخههای ۱۴۰۲ به بعد، با جعبهی دندهی جدید از سری پرایم، بیشتر مورد توجه قرار گرفت و حالا با نسخهی الیت تلاش میکند، رقابت نزدیکتری با فونیکس تیگو ۷ مدیران خودرو داشته باشد.
بیشتر بخوانید:
جتور (Jetour)، یک برند چینی زیر مجموعهی چری است. محصولات جتور، مشابه سری خودروهای تیگو، کراساورهای اندازه متوسط هستند. چری با اختلافی اندک نسبت به جیلی و بیوایدی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوهبر امکانات رفاهی نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر قابل قبولی دارند و مردم کشورهای کمتر توسعهیافته را جذب میکنند. بازار ایران هم در سالهای گذشته، میزبان انواع محصولات چری بوده است. با این اوصاف، میتوان چری را مهمترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست که حالا علاوهبر مدیران خوردو با گروه بهمن موتور هم، وارد همکاری شده است.
تغییرات نمای بدنه در فیدلیتی الیت
در نمای اصلی، چراغها و جلوپنجره مشابه فیدلیتی پرایم هستند؛ اما سپر بهروزرسانی شده است. ظاهرا مدل الیت، ادوات طلایی رنگ خواهد داشت و خطوط اضافی داخل کاسه چراغها را حذف میکند. طراح مشبک داخل جلوپنجره نیز برای فیدلیتی جدید، اندکی متفاوت خواهد بود.
نمای جانبی فیدلیتی الیت، تفاوتی با نسخهی پرایم ندارد و صرفا تزئینات طلایی روی رکاب را برای مشتری بهمن، اضافه خواهد کرد. در عقب، تغییرات چشمگیرتر هستند و مجموعهی سپر عقب تا پشت گلگیرها، طراحی جدید دارند. همچنان ادوات پلاستیکی سیاه، بخش بزرگی از نمای عقب را تشکیل میدهند. چهار خروجی اگزوز به شکل دوقلو، اضافه شده و باتوجه به پیشرانه ۱/۵ لیتری خودرو، جنبهی نمایشی دارند.
ابعاد فیدلیتی الیت مشابه پرایم، طول ۴۷۳۵ و عرض ۱۹۰۰ و ارتفاع ۱۷۱۰ و فاصله محوری ۲۷۲۰ میلیمتر دارد. این خودرو کمی بزرگتر از فونیکس تیگو ۷ پرو مدیران خودرو است.
تغییرات نمای داخلی و کابین در فیدلیتی الیت
اگر تجربه رانندگی با فیدلیتی پرایم را داشته باشید، تفاوتهای جالب در مدل الیت واضح خواهد بود. دستهدندهی کوتاه با تعویض الکترونیک، نمایشگر جدید و بازطراحی کامل کنسول، فیدلیتی الیت را متمایز نشان میدهد.
در نسخهی پرایم، خمیدگی داشبورد به سمت راننده وجود دارد. این حالت در مدل الیت حذف شده و حالا تمام ادوات، کاملا روبروی سرنشینان هستند. صندلیهای چرم باکیفیت، نمایشگر ۱۰/۲۵ و پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ مشابه نسخهی پرایم هستند.
پیشرانه و تجهیزات فنی فیدلیتی الیت
موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور، روی فیدلیتی الیت ارایه میشود که همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، مشابه نسخهی پرایم است. براساس اطلاعات منتشر شده، قرار است مدل جدید، تعلیق عقب فیدلیتی پرستیژ را استفاده کند و سواری نرمتری ارایه دهد.
سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت، آمار فنی فیدلیتی پرایم هستند که احتمالا برای فیدلیتی الیت ۱۵۷۰ کیلوگرمی تکرار خواهند شد. این کراساور از معدود خودروهای مونتاژ ایران است که رینگ اسپرت ۲۰ اینچ و تایرهای ۲۵۵ میلیمتر ارایه میدهد.
فیدلیتی الیت با سقف پانوراما، صندلیهای جلو برقی با گرمکن، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار خروج از خط و رادار نقطه کور، دسته دنده الکترونیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بیسیم تلفن همراه، چهار کیسه هوا، صندوق عقب برقی و رابط اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است. احتمالا سردکن صندلی جلو نیز به صورت سفارشی ارایه خواهد شد.
قیمت فیدلیتی الیت بهمن موتور
پیشفروش رسمی فیدلیتی الیت هنوز آغاز نشده و قیمت این خودرو مشخص نیست. براساس اطلاعات موجود و نرخ دلار، میتوان هزینه خرید فیدلیتی الیت را حدود ۲ تا ۲/۲ میلیارد تومان پیشبینی کرد.
در بازار ایران، فونیکس تیگو ۷ پرو، مهمترین رقیب فیدلیتی الیت محسوب میشود. محصول مونتاژ مدیران خودرو، گیربکس CVT دارد اما شتابگیری بهتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به فیدلیتی ارایه میدهد. از سویی دیگر، ابعاد بزرگتر برای فیدلیتی الیت، نکتهی مثبت است. البته به زودی، تیگو ۷ پرو مکس با گیربکس اتوماتیک دبلکلاچ، جایگزین مدل فعلی و سال ۱۴۰۴ هم سیستم دو دیفرانسیل فراهم خواهد بود.
source