Wp Header Logo 1469.png

برند تیگارد که زیر چتر گروه ماموت قرار دارد، در نمایشگاه خودروی اصفهان نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ونوسیا V آنلاین را به نمایش درآورده است.

اکستریم VX اکستریم VX

ونوسیا برندی است که از طریق جوینت ونچر بین نیسان و دانگ‌فنگ در سال ۲۰۱۰ برای تولید و عرضه خودروهای اختصاصی بازار چین تأسیس شد. مکث موتور که برندی متعلق به گروه ماموت است، حدود یک سال پیش در نمایشگاه روایت خدمت در شهریور ۱۴۰۲، برای اولین بار دو مدل V-Online و استار از این برند را به نمایش درآورد. مدل V آنلاین که کراس‌اووری کامپکت است، ابتدا با پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور در سامانه خودروهای وارداتی عرضه شد.

مکث موتور اما قصد عرضهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی V آنلاین را هم داشت و در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در آبان ۱۴۰۲، این نسخه که با نام DD-i شناخته می‌شود را به نمایش درآورد. حال اما گروه ماموت که مدتی است شرکت دیار خودرو را خریده و برند تیگارد متعلق به این شرکت را در اختیار گرفته است، تصمیم گرفته ونوسیا V آنلاین پلاگین‌هیبریدی را بجای مکث موتور، از طریق برند تیگارد به بازار عرضه کند. بدین منظور، این کراس‌اوور چینی با برند تیگارد برای اولین بار در نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی شده است. V آنلاین DD-i مثل نسخهٔ بنزینی خود ابتدا به‌صورت وارداتی عرضه خواهد شد ولی گروه ماموت برنامهٔ مونتاژ آن را هم دارد.

هرچند خودروهای ونوسیا ابتدا روی پلت‌فرم‌های نیسان ساخته می‌شدند ولی طی چند سال اخیر، این برند با کاهش وابستگی خود به نیسان، قصد دارد توانایی‌های توسعه محلی را تقویت کند؛ بنابراین، در محصولات جدید این برند مثل V آنلاین اثر چندانی از تکنولوژی نیسان دیده نمی‌شود. این خودرو روی پلت‌فرم VSA ساخته شده که به‌طور مستقل توسط ونوسیا و دانگ‌فنگ توسعه پیدا کرده و ارتباطی با نیسان ندارد. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی V آنلاین به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

V آنلاین DD-i از یک پکیج باطری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که امکان پیمودن تا ۱۱۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم خواهد کرد درحالی‌که برد کلی خودرو به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. شارژ این باطری‌ها هم با برق عادی حدود ۵.۵ ساعت طول می‌کشد اما با استفاده از شارژرهای سریع، ظرف ۳۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ خواهد شد. این کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن در کمترین حالت ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.

V آنلاین DD-i هرچند در نگاه اول شبیه نسخهٔ بنزینی به نظر می‌رسد ولی با کمی دقت می‌توان متوجه برخی تغییرات شد. در جلوی خودرو، جلوپنجره عریض‌تر شده و طراحی چراغ‌ها هم دستخوش تغییراتی شده است. علاوه بر این، ورودی‌های هوای عمودی باریک در طرفین سپر هم به پایین منتقل شده‌اند. در قسمت جانبی هم رینگ‌های جدیدی را می‌بینیم که طراحی آیرودینامیکی دارند درحالی‌که در عقب تغییر بزرگی دیده نمی‌شود. به‌طورکلی، ونوسیا V آنلاین پلاگین‌هیبریدی ظاهر چشمگیری دارد که آن را از دیگر کراس‌اوورهای چینی متمایز می‌کند.

این خودرو از امکانات فراوانی هم بهره می‌برد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ‌های LED، صفحه آمپر دیجیتالی، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم، سقف شیشه‌ای فتوکرومیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور نور و باران و… اشاره کرد. ونوسیا V آنلاین DD-i طی ماه جاری برای اولین بار در سامانهٔ خودروهای وارداتی با قیمت علی‌الحساب یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که نسخهٔ بنزینی با قیمت قطعی دو میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۸ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *