Wp Header Logo 2006.png

فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، توافق با غول خودروسازی امریکا را تایید کرد. در سال ۲۰۲۶ کادیلاک به عنوان تیم یازدهم وارد مسابقات فرمول یک خواهد شد.

اکستریم VX اکستریم VX


در تاریخ فرمول یک، تاکنون هیچ‌کدام از خودروسازان امریکایی به عنوان تیم مستقل، حضور نداشته‌اند. جنرال موتورز حالا نه‌تنها تیم کادیلاک را برای مسابقات فرمول یک ۲۰۲۶ آماده می‌کند، برنامه‌ی تولید پیشرانه (Power unit)  هم دارد.

Michael Andretti addresses Andretti Global departure: 'This isn't goodbye'

تیم جدید فرمول یک با حمایت مالی جنرال موتورز Andretti-Cadillac نام دارد. مایکل آندرتی، شریک تجاری و یکی از سرمایه‌گذاران اصلی این پروژه، هم‌اکنون ۶۲ ساله است. او ملیت امریکایی و ریشه‌ی ایتالیایی دارد. مایکل آندرتی فرزند ماریو آندرتی است که در سال ۱۹۷۸ به قهرمانی فرمول یک جهانی رسید و همچنین، سه مرتبه قهرمان ایندی نیز دارد.

شرکت آندرتی گلوبال امریکا، تحت مالکیت مایکل آندرتی، مجموعه‌ای فعال و بسیار باسابقه در شاخه‌های مختلف موتوراسپرت است. تیم‌های زیرمجموعه‌ی آندرتی گلوبال هم‌اکنون در ایندی ۵۰۰، لمان، ایمسا و فرمول E رقابت می‌کنند. این شرکت از سال ۲۰۲۱ برای خرید سهام تیم‌های حاضر در فرمول یک تلاش کرده بود و مذاکرات ناموفق با سائوبر، هاس و رنو داشت. همکاری مشترک آندرتی با جنرال موتورز برای کسب مجوز فرمول یک، چند ماه پیش توسط مدیران FIA ناکام مانده بود.

General Motors Will Show Ford How To Build A Formula One Engine

هنوز مشخص نیست در سال ۲۰۲۶ هنگام اولین حضور تیم کادیلاک در فرمول یک، کدام شرکت تامین کننده‌ی پیشرانه‌ خواهد بود. این مورد، قطعا تا سال ۲۰۲۸ توسط جنرال موتورز محقق نخواهد شد. از سویی دیگر، غالب تیم‌های زیرمجموعه‌ی آندرتی گلوبال، طی سال‌های اخیر از شاسی ساخت دلارا و پیشرانه‌ی هوندا استفاده کرده‌اند. باتوجه به قهرمانی مکس وستپن در سال جاری و رضایت تیم ردبول از همکاری با هوندا، احتمالا تیم فرمول یک کادیلاک نیز پاوریونیت هوندا را استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *