Wp Header Logo 2041.png

برند دنزا در سال 2010 و به عنوان جوینت ونچر میان بی وای دی و مرسدس بنز تاسیس شد. البته سهم خودروساز آلمانی از این شراکت در سال 2021 به فقط 10 درصد کاهش یافت و در سپتامبر 2024، این شراکت به طور کامل به پایان رسید. این روزها، سهم اصلی فروش دنزا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بی وای دی، به مینی ون D9 تعلق دارد درحالی‌که دو کراس اور N7 و N8 در بازار چین با استقبال چندانی مواجه نیستند. دنزا پس از عرضه چهارمین محصول یعنی Z9 GT، اکنون سدان Z9 را معرفی کرده است.

طراحی دنزا Z9

ابعاد بدنه دنزا Z9 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.22 (5.235)، 1.99، 1.5 و 3.125 متر اعلام شده، که فقط در طول و ارتفاع کمی از Z9 GT بزرگتر است.

به واسطه فرم خمیده انتهای بدنه، دنزا Z9 را می‌توان یک فست‌بک دانست. در این خودرو از باله عقب خبری نیست و به جای دوربین‌های جانبی می‌توان آینه‌های عادی را سفارش داد. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 20 یا 21 اینچ استوار می‌شود.

کابین و امکانات دنزا Z9

همچون Z9 GT، در کابین دنزا Z9 با دو صفحه نمایش 13.2 اینچ برای راننده و سرنشین، صفحه لمسی 17.3 اینچ، نمایشگرهای مربوط به دوربین‌های جانبی (سفارشی)، دسته دنده کریستالی، نمایشگر واقعیت مجازی 50 اینچ و سقف شیشه­‌ای دو قسمتی مواجه هستیم با این تفاوت که در دنزا Z9، فضای بیشتری برای سرنشینان ردیف عقب وجود دارد. کلیه صندلی‌های این خودرو به گرمکن، تهویه، ماساژور و زیرپایی برقی مجهز شده، هرچند که صندلی راننده از قابلیت زیرپایی بی­‌بهره است. علاوه بر محفظه خنک‌کننده بین صندلی‌های جلو و عقب، صندوق عقب نیز 375 لیتر فضا ارائه می‌دهد.

دنزا Z9 در تیپ کامل به نمایشگر 12.8 اینچ برای سرنشینان عقب و سیستم صوتی Devialet با 26 بلندگو مجهز شده است. مجموعه سامانه‌های دستیار رانندگی به همراه دو حسگر لیدار در سپر جلو هم به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

مشخصت فنی دنزا Z9

دنزا Z9 در نسخه برقی به سه موتور مجهز است. یکی از آن‌ها با 313 اسب‌بخار قدرت روی محور جلو و دوتای دیگر هرکدام با 326 اسب‌بخار قدرت در محور عقب قرار دارند. مجموع خروجی این سامانه به 965 اسب‌بخار قدرت و 1150 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. دنزا Z9 برقی می‌تواند ظرف 3.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو هم 240 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

مجموعه باتری 100 کیلووات ساعت، برد حرکتی 630 کیلومتر (برمبنای CLTC) را برای این خودروی 2895 کیلوگرمی فراهم می‌کند.

نسخه پلاگین-هیبرید دنزا Z9  برمبنای پلتفرم e3  شکل گرفته و به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ (با 207 اسب‌بخار قدرت) و سه موتور برقی مجهز شده است. یک پیشرانه 200 کیلووات (272 اسب‌بخار) روی محور جلو و دو پیشرانه 220 کیلووات (299 اسب‌بخار) روی هریک از چرخ‌های عقب قرار دارد. مجموع خروجی این سامانه یعنی 870 اسب‌­بخار قدرت و 1035 نیوتن‌متر گشتاور به گیربکس CVT منتقل می‌شود.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این مدل به ترتیب 3.6 ثانیه و 230 کیلومتر برساعت اعلام شده است. با توجه به ظرفیت 38.5 کیلووات ساعت باتری، برد حرکتی برقی و هیبرید به ترتیب  201 و 1101 کیلومتر (برمبنای CLTC) خواهد بود. وزن این مدل هم 2780 کیلوگرم اعلام شده است.

سیستم تعلیق دنزا Z9  در حالت استاندارد به صورت دوبل جناغی جلو و چند اتصالی عقب با کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر و قابلیت فرمان‌پذیری تمام چرخ‌ها طراحی شده است. در تیپ کامل، تعلیق با قابلیت تغییر ارتفاع هم اضافه می‌شود.

قیمت دنزا Z9

دنزا Z9 در دو نسخه برقی و پلاگین-هیبرید با قیمت پایه به ترتیب 354,800 و 334,800 یوان (49 هزار و 46 هزار دلار) در چین به فروش می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *