هرچند این سه خودرو از لحاظ سگمنت و نوع قوای محرکه باهم متفاوت هستند ولی در مسیر مستقیم ۴۰۰ متر عملکرد نزدیکی دارند.
در این جمع تمام آلمانی، مرسدس A45 و آئودی RS3 رقبای مستقیم یکدیگر هستند. هرچند آئودی به لطف پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر خود صدای جذابتری دارد ولی این موتور قدرت کمتری نسبت به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مرسدس تولید میکند. هاچبک داغ آئودی ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه این اعداد برای مرسدس ۴۲۱ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر هستند.
از سوی دیگر، بامو M2 خودروی متفاوتی است. این کوپهٔ جمعوجور از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش خطی توئین توربو استفاده میکند که با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، از هردو رقیب خود قویتر است. البته برخلاف هاچبکهای رقیب، در M2 نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. علاوه بر این، درحالیکه مرسدس و آئودی هردو به گیربکسهای دوکلاچه مجهز هستند، بامو از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده میکند.
البته میدانیم که بامو معمولاً قدرت و گشتاور خودروهای خود را کمتر از واقعیت اعلام میکند و بهاحتمالزیاد این موضوع در مورد M2 هم صدق میکند. این در حالی است که در M2 مدل ۲۰۲۵ خروجی اعلامی موتور به ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده که احتمالاً این اعداد به واقعیت نزدیکتر هستند. علاوه بر این، سیستم لانچ کنترل بامو هم رقبا را شرمنده میکند و این موضوع بهوضوح در همین درگ هم دیده میشود.
در مسابقهٔ اول از دو درگی که در این ویدئو میبینیم، ابتدا RS3 به دلیل برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک جلو افتاد ولی در ادامه بامو بهراحتی پیشی گرفت و برنده شد تا آئودی در جایگاه دوم و مرسدس در رتبهٔ آخر قرار گیرند. در درگ دوم، M2 لانچ بهتری داشت و از همان ابتدا با هاچبکهای چهارچرخ محرک همگام شد اما این بار در انتهای ۴۰۰ متر جای RS3 و A45 تغییر کرد.
مقایسه مشخصات فنی
بیامو M2 | آئودی RS3 | مرسدس A45 S | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۵ لیتری I5 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۴۶۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۲۱ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۵۶۵ کیلوگرم | ۱۶۰۵ کیلوگرم |
source