Wp Header Logo 2334.png

در دنیای خیالی رندرها، نگاهی داریم به پیکاپ‌هایی که می‌توانند از طریق توافق اخیر هیوندای و جنرال موتورز تولید و عرضه شوند.

اکستریم VX اکستریم VX

هیوندای و جنرال موتورز در سپتامبر گذشته تفاهم‌نامه‌ای را برای همکاری در زمینهٔ خودروهای درون‌سوز، خودروهای الکتریکی و خودروهای تجاری به امضا رساندند. این دو شرکت حتی می‌توانند در تکنولوژی هیدروژنی هم با همکاری یکدیگر سرمایه‌گذاری کنند. دلایل اصلی این همکاری، کاهش زمان تحقیق و توسعهٔ خودروها و تکنولوژی‌های جدید و همین‌طور کاهش هزینه‌های توسعه و تولید است. این تصمیم پس‌ازآن گرفته شد که جنرال موتورز و هوندا به همکاری‌های بزرگ‌تر برای توسعهٔ خودروهای الکتریکی پایان دادند و خودروساز ژاپنی سراغ همکاری با نیسان و میتسوبیشی رفت.

گزارشی که به‌تازگی توسط رسانه‌های کره‌ای منتشر شده ادعا کرده است که نتیجهٔ همکاری جنرال موتورز و هیوندای را در بخش پیکاپ‌ها خیلی زود خواهیم دید و این دو شرکت نسخهٔ ری‌بج شدهٔ وانت‌های یکدیگر را به بازار عرضه خواهند کرد. در این همکاری اما کفهٔ ترازو به سمت طرف آمریکایی بسیار سنگین‌تر خواهد بود زیرا جنرال موتورز سابقه و تخصص فراوانی در زمینهٔ توسعه و تولید پیکاپ دارد درحالی‌که هیوندای در سبد محصولات خود فقط پیکاپ سانتا کروز را دارد و کیا هم به‌تازگی مدل تاسمان را با شاسی مستقل معرفی کرده است.

اما پیش از آنکه این پیکاپ‌ها معرفی و در بازارهایی مثل آمریکای جنوبی عرضه شوند، طراحان در دنیای خیالی رندرها دست‌به‌کار شده‌اند و وانت‌هایی را طراحی کرده‌اند که می‌توانند حاصل همکاری هیوندای و جنرال موتورز باشند. یکی از این پیکاپ‌ها هیوندای مونتانا است که بر پایهٔ نسل سوم شورلت مونتانا ساخته می‌شود. مونتانا یک پیکاپ کامپکت دیفرانسیل جلو با ساختار یکپارچه برای بازار آمریکای لاتین است که نسل سوم آن اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد. در رندرها، نسخهٔ هیوندای از این پیکاپ کوچک از ظاهر جسورانهٔ سوناتا استفاده می‌کند.

پیکاپ بعدی حاصل از این همکاری، شورلت سانتا کروز است که بر اساس هیوندای سانتا کروز ساخته شده و از طراحی شورلت سیلورادو EV استفاده می‌کند! این پیکاپ جمع‌وجور اگر در بازار آمریکای شمالی عرضه شود، می‌تواند رقیبی برای فورد ماوریک باشد. علاوه بر این، کیا هم می‌تواند از این همکاری بهره ببرد و با یک پیکاپ شاسی مستقل وارد بازار آمریکای شمالی شود. البته کیا به‌تازگی تاسمان را با طراحی عجیبی معرفی کرده ولی برنامه‌ای برای عرضهٔ این پیکاپ در آمریکای شمالی ندارد. در عوض، این برند کره‌ای می‌تواند لوگوی خود را بر پیشانی شورلت کلرادو بزند و کیا کلرادو را با طراحی برگرفته از اسپرتیج در آمریکا عرضه کند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *