هیوندای پالیسید پس از شش سال حضور در بازار، حالا وارد نسل جدیدی شده که با زبان طراحی جدید و کابینی لوکستر از قبل در کره جنوبی رونمایی شده است.
ظاهر جعبهای شکل پالیسید جدید شبیه سانتافه به نظر میرسد که البته با حال و هوای لوکستری همراه است. در قسمت جلو چراغهای LED پیکسلی مستطیل شکلی را میبینیم که بهصورت عمودی رویهم قرار گرفته و جلوپنجرهٔ بزرگی را احاطه کردهاند. فاصلهٔ محوری کشیدهتر، اوورهنگهای کوتاهتر و بخش انتهایی کشیده نیز تأثیر مثبتی بر تناسبات این شاسیبلند بزرگ کرهای داشته و از برخی زوایا، حال و هوایی مشابه رنجروور را ایجاد کرده است. این موضوع با ستونهای مشکیرنگ، خط کمر صاف و چراغهای عقب عمودی که تا روی پروفیل جانبی ادامه یافتهاند بیشتر مشهود است.
هیوندای همچنین روی قسمتهای مختلفی از بدنهٔ خودرو مثل ستونهای D تریم آلومینیومی کار کرده که با ریلهای روی سقف در هماهنگی هستند. رینگهای آلیاژی چند پرهٔ ۲۱ اینچی که برای اندازهٔ بزرگ این شاسیبلند کرهای مناسب به نظر میرسند هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی پالیسید هستند. هیوندای ابعاد این خودرو را اعلام نکرده است ولی انتظار میرود مثل مدل تمام الکتریکی آیونیک ۹، از مرز ۵ متر فراتر رفته باشد.
پالیسید جدید در داخل نیز از کابین کاملاً متفاوت و زیباتری بهره میبرد که بسیار لوکستر از قبل به نظر میرسد. دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعتی-سرگرمی در یک پانل منحنی جای گرفتهاند که بهتر با داشبورد ادغام شده است. شیفتر گیربکس از روی کنسول میانی به ستون فرمان منتقل شده و فضایی را روی کنسول خالی کرده است درحالیکه روی پانل میانی داشبورد هم دکمههای زیادی برای کنترل سستم تهویه و دیگر عملکردها دیده میشود. دریچههای تهویه کپسول مانند، دستگیرهٔ گرد درها و تودوزی قهوهای نیز یادآور ساختههای جنسیس هستند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهایی که به ایجاد حس و حال لوکس در داخل پالیسید کمک کردهاند هم میتوان به فرمان مشابه رنجروور، تریمهای چوبی و نورپردازی داخلی اشاره کرد.
به لطف کنسول مرکزی جدید جلو که میتواند به صندلی وسط در ردیف جلو تبدیل شود، پالیسید با سه ردیف صندلی میتواند حداکثر تا ۹ نفر را حمل کند. برای ردیف دوم، صندلیهای مجزا هم قابل سفارش است درحالیکه سرنشینان ردیف سوم راحتی و دید بهتری خواهند داشت. هیوندای فعلاً مشخصات فنی نسل جدید پالیسید را اعلام نکرده ولی طبق گزارشها، انتظار میرود این شاسیبلند با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی و یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 توربو با قدرتی بیشتر از نسل قبلی به بازار عرضه شود. فروش پالیسید جدید ابتدا در کره و سپس از سال آینده در دیگر مناطق جهان آغاز خواهد شد.
source