پیوراسپید که بر اساس SL63 ساخته شده، از بیش از صد سال میراث مسابقهای مرسدس الهام گرفته و تنها در ۲۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد.
شش ماه پس از معرفی مرسدس AMG پیوراسپید در قالب کانسپت، حالا نسخهٔ تولیدی این ماشین معرفی شده است. پیوراسپید که اساساً نسخهای بدون سقف و شیشهٔ جلو از مرسدس SL63 محسوب میشود، با نواری که از هیلو در فرمول یک الهام گرفته و کابین را به دو قسمت تقسیم میکند و برآمدگیهایی مشابه 300SLR در پشت صندلیها، شبیه نسخهٔ کانسپت به نظر میرسد. این ماشین اولین محصول از سری جدید تولید محدود و گرانقیمت میتوس خواهد بود و تنها ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
لیوری (طرح بدنه) قرمز و مشکی و شمارهٔ ۱۰ روی گلگیرهای پیوراسپید به مرسدس تارگا فلوریو اشاره دارد که در سال ۱۹۲۴ در مسابقهای به همین نام پیروز شد. البته این اسپیداستر تولید محدود با رنگ نقرهای مات هم قابل سفارش خواهد بود که به رنگهای مسابقهای سنتی آلمان اشاره دارد. نمای جلویی پیوراسپید به هایپرکار AMG One شباهت زیادی دارد درحالیکه در سراسر بدنهٔ خودرو عناصر آیرودینامیکی تعبیه شده تا فقدان سقف و شیشه جلو را جبران کند. هیلو هم قطعهای کاملاً ساختاری از فولاد است که به رول بارهای باز شوندهٔ پشت صندلیها متصل شده است.
در بخش فنی، پیوراسپید با SL63 یکسان است و با همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو ارائه میشود که ۵۸۵ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل میشود. سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستمهای شاسی مثل کنترل هیدرولیکی بادیرول و فرمان گیری چرخهای عقب نیز در این خودرو وجود دارد. مرسدس همچنین برای پیوراسپید دو کلاه ایمنی با طراحی آیرودینامیک را تدارک دیده که به سیستم اینترکام مجهز است تا راننده و سرنشین بتوانند باهم صحبت کنند. سیستم اینترکام به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم متصل است که امکان گوش دادن به و برقراری تماس تلفنی را برای راننده فراهم میکند.
برای هنگام پارک بودن پیوراسپید نیز یک روکش پارچهای هم در نظر گرفته شده که روی هیلو کشیده شده و به گلگیرها متصل میشود. مرسدس هنوز قیمت پیوراسپید را اعلام نکرده و همچنین مشخص نیست تمام ۲۵۰ دستگاه آن از قبل فروخته شدهاند یا هنوز هم امکان خرید وجود دارد.
source