Wp Header Logo 738.png

با اینکه چراغ‌های جلو نقش اساسی روی زیبایی یک خودرو دارند اما چراغ‌های عقب نیز به همان اندازه مهم هستند و مقاله جذاب‌ترین چراغ‌های عقب نصب شده روی خودروها نیز روی چنین چیزی تأکید دارد.


زمانی که مردم درباره طراحی یک خودرو فکر می‌کنند معمولاً نمای جلوی آن بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد و مواردی همچون جلوپنجره، چراغ‌های جلو، اشکال و زوایای گوناگون نقش اساسی در قضاوت افراد دارند؛ اما اگر فقط به بخش جلوی خودرو توجه کنید یکی از عناصر مهم طراحی وسایل نقلیه یعنی چراغ‌های عقب را نادیده گرفته‌اید. همه خودروها دارای چراغ‌های عقب هستند اما همه خودروسازان طراحی مطلوبی را ارائه نمی‌کنند. بی‌شک برخی خودروها از نظر چراغ‌های عقب خود کاملاً برجسته‌تر به نظر می‌رسند و فرقی نمی‌کند که این تمایز از نظر خلاقیت و نوآوری باشد یا از نظر طراحی ظاهری. شاید طراحی یک خودرو از بخش جلو شروع شود اما در نمای کناری ادامه یافته و با شکل‌گیری بخش عقب به زیبایی کامل می‌رسد. به همین خاطر ما چراغ‌های عقب این مقاله به دلیل آنکه بخشی از کل طراحی خودرو هستند انتخاب کرده‌ایم. جذاب‌ترین چراغ‌های عقب نصب شده روی خودروها حس خاصی دارند و فقط به عنوان یک چراغ ترمز عادی عمل نمی‌کنند. این چراغ‌ها کاملاً برای ماشین بازها شناخته شده هستند و هم نمونه‌های کلاسیک و هم نمونه‌های مدرن را در بر می‌گیرند. اگر شما نیز گزینه خاصی را مدنظر دارید حتماً آن را در بخش نظرات معرفی نمایید.

اکستریم VX اکستریم VX

همچنین بخوانید: جذاب‌ترین خودروهای تاریخ با چراغ‌ جلوی مخفی از فراری و پورشه تا هوندا و تویوتا

جذاب‌ترین چراغ‌های عقب نصب شده روی خودروها

لوتوس اوایا

لوتوس اوایا هایپرکاری برقی است که شبیه هیچ خودروی دیگری نخواهد بود. لوتوس هر سانتی‌متر از بدنه این خودرو را با ترکیبی از خطوط شناور و دراماتیک طراحی کرده و با اینکه پرفورمنس اوایا حرف ندارد اما آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند طراحی آینده‌نگرانه آن است. یکی از چشمگیرترین عناصر ظاهری این خودرو را می‌توان چراغ‌های عقب دانست که منعکس کننده خطوط دراماتیک پروفایل جانبی بوده و درعین‌حال عملکردی هستند. ریچارد هیل مهندس آیرودینامیک ارشد لوتوس گفته است اوایا هوا را نفس می‌کشد و بخش عقب آن نیز از چنین قاعده‌ای مستثنا نیست. خطوط قرمز چراغ‌های LED عقب حفره‌های بخش پشتی را برجسته می‌کنند. این حفره‌ها به خودرو اجازه می‌دهند هوا را به خارج هدایت کند. هیل خاطرنشان می‌سازد این طراحی به کاهش درگ کمک می‌کند و بدون وجود آن‌ها اوایا شبیه چتر نجات بود اما این حفره‌ها باعث شده‌اند اوایا در دنیای خودرو محصولی منحصربه‌فرد باشد.

کادیلاک الدورادو

الدورادو به خاطر طراحی متمایز خود به ویژه تیغه‌های دمی خود جایگاه خاصی در تاریخ صنعت خودروی آمریکا دارد. کادیلاک در اواخر دهه ۴۰ میلادی طراحی تیغه پشتی خودروها را به نام خود زد و الدورادو نمادین‌ترین طراحی از این دست بود. شکل گلوله قرمز چراغ‌های عقب به جذاب‌ترین حالت ممکن با دیگر عناصر ترکیب شده و باعث می‌شود فکر کنید شعله‌های آتش از عقب خودرو زبانه می‌کشند. این نوع طراحی حس قدرت را القا می‌کند هرچند خود تیغه‌های دمی هدف خاصی ندارند. طرح موردبحث در دهه ۵۰ میلادی نشان دهنده راکت‌ها و جت‌های آمریکایی بود و پیشرفت‌های تکنولوژی این کشور را به رخ می‌کشید.

بوگاتی La Voiture Noire

این ابر خودروی جذاب محصولی تک ساخت برای گرامی داشت یک‌صد و دهمین سالگرد تأسیس بوگاتی بوده و بنابراین جای تعجبی ندارد که تک‌تک عناصر طراحی آن خاص و جذاب باشند. La Voiture Noire ادای احترامی به بوگاتی تایپ ۵۷ SC آتلانتیک محسوب می‌شود و ترکیبی از میراث لوکس شرکت و تکنولوژی مدرن است. بخش پشتی خودرو یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های بدنه است و به لطف چراغ عقب یک تکه‌ای که در بخش بالا نصب شده متمایز می‌شود. بوگاتی این طراحی را به گونه‌ای توصیف می‌کند که اختلالی در حالت شناور بدنه ایجاد نکرده است. متأسفانه احتمال دیدن این خودرو از نزدیک بسیار پایین است چراکه فقط به تعداد یک دستگاه و با قیمت ۱۹ میلیون دلار ساخته شده و خریدار ناشناس آن می‌تواند پشت فرمان یکی از گران‌ترین چهار چرخ‌های دنیا بنشیند.

نیسان GT-R

یکی دیگر از جذاب‌ترین چراغ‌های عقب نصب شده روی خودروها به گودزیلای ژاپنی یعنی نیسان GT-R تعلق دارد. این خودرو در طول ۵۲ سال همچنان به خاطر پرفورمنس و طراحی خود متمایز بوده است. بخش عقب GT-R به‌طور خاصی برجسته شده چراکه چراغ‌های گرد عقب با چهار خروجی اگزوز در هماهنگی کامل هستند. هر چراغ عقب دارای حلقه قرمز روشن‌تر در بخش بیرونی است و باعث می‌شود این خودرو حس رترو داشته باشد. طراحی موردبحث اولین بار روی نیسان اسکای لاین GTR سال ۱۹۷۲ بکار رفت. خودروی موردبحث در آن زمان برای اولین بار از دو چراغ عقب گرد استفاده کرد و همین امضای طراحی تا به امروز نیز باقی مانده است. با اینکه GT-R امروزی پیشوند اسکای لاین را کنار گذاشته اما تاریخ درخشانی دارد. با طراحی عضلانی و مدرن، نسخه نیسمو گودزیلا صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای دارد.

لامبورگینی سیان FKP 37

درست همانند اوایا، سیان هم اولین محصول لامبورگینی با قوای محرکه هیبریدی بوده و طراحی ظاهری آن نیز خبر از عملکردی برجسته و طراحی آینده‌نگرانه می‌دهد. سیان از قوی‌ترین پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی تاریخ لامبورگینی سود می‌برد. با سقف تولید ۶۳ دستگاهی، سیان جزو سریع‌ترین خودروهای دنیاست و طراحی ظاهری آن نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد چراکه ترکیبی از خطوط جذاب و آیرودینامیک است. طراحی چراغ‌های عقب نیز به خاطر سادگی و زیبایی خاص خود مشهور شده است. لامبورگینی می‌گوید در طراحی این چراغ‌ها از کانتاش الهام گرفته هرچند طراحی کلی سیان بسیار پیچیده‌تر است.

آئودی S e-tron GT

آئودی می‌گوید این خودروی برقی دارای ویژگی‌های لوکس و توانایی شارژ سریع با توان پیمایش بالاست و از کاکپیت دیجیتال و کابینی پر از متریال دوستدار محیط‌زیست سود می‌برد؛ اما آنچه واقعاً باعث تمایز S e-tron GT می‌شود طراحی بدنه اسپرت است. با طرح کلی گرد و نرم، چراغ‌های عقب کاملاً برجسته نشان می‌دهند چراکه از خطوط برجسته در کل نمای عقب سود می‌برند و حتی طراحی آن‌ها به کناره‌ها نیز سرایت کرده است. این شکل منحصربه‌فرد کاملاً چشمگیر است و یک خط قرمز نازک نیز باعث ارتباط دراماتیک چراغ‌ها به هم می‌شود. با وجود باتری بزرگ‌تر، سیستم چهار چرخ محرک و سیستم تعلیق فعال، آئودی S e-tron GT مدل ۲۰۲۵ ارتقای قابل‌توجهی داشته و حداکثر قدرتش به ۹۱۲ اسب بخار رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۱ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *