زیرمجموعه لوکس هیوندای یعنی جنسیس، تیم جنسیس ماگما ریسینگ (Genesis Magma Racing) و اولین نماینده آن در مسابقات یعنی GMR-001 را به مخاطبان معرفی کرده است. نمونه نهایی از این خودروی آزمایشی در مسابقات WEC 2026 و IMSA 2027 شرکت خواهد کرد بنابراین جنسیس قصد دارد در لمان حضور پیدا کند.
جنسیس GMR-001 با تبعات از قوانین LMDh و با همکاری IMSA و ACO شکل گرفته است. در خودروهای LMDh، شاسی فیبرکربنی از چهار تامینکننده منتخب، تجهیزات هیبرید و باتری از Williams، موتور از بوش و سیستم انتقال قدرت از X-Trac تامین میشود. جنسیس برای تامین شاسی به سراغ شرکت فرانسوی Oreca رفته و برای حضور در WEC نیز از تیم IDEC Sport کمک گرفته است.
هدایت خودروی جنسیس در مسابقات برعهده قهرمان سه دوره از مسابقات لمان یعنی André Lotterer و قهرمان IMSA GTP در سال 2023 با نام Pipo Derrani، قرار دارد. هدایت تیم GMR نیز برعهده Cyril Abiteboul قرار خواهد داشت، که به واسطه حضور طولانی در تیم رنو، برای هوارادان فرمول یک آشناست.
البته جنسیس قصد دارد برای تکمیل کادر تیم خود در LMP2 لمان اروپا، چند راننده دیگر از جمله Logan Sargent , Jamie Chadwick و Mathys Jaubert را نیز به استخدام خود دربیاورد.
از میان خودروهای کلاس LMDh میتوان به آکورا ARX-06، آلپاین A424، بامو M Hybrid V-8، کادیلاک V-Series.R، لامبورگینی SC63، پورشه 963، تویوتا GR-010، پژو 9X8 و فراری 499P اشاره کرد. از میان این خودروها، شاسی آکورا و آلپاین در حال حاضر توسط Oreca تامین میشود.
قوانین به جنسیس اجازه میدهد که بدنه خودروی LMDh را طراحی و پیشرانه را انتخاب کند. هنوز مشخص نیست که خودروساز کرهای برای پیشرانه چه برنامهای دارد، اما تقریبا تمامی خودروهای مدرن حاضر در این رقابتها، از پیشرانه V6 یا V8 توربوشارژ بهرهمند هستند.
جنسیس قصد دارد چند مدل اسپرت را تحت سری ماگما عرضه کند. این خودروها چیزی فراتر از سری M و AMG در محصولات مرسدس و ب ام و خواهند بود.
لوک دانکرولکه یکی از مدیران جنسیس، ورود این برند به مسابقات را یک تحول اساسی میداند، که مرزهای خلاقیت و آفرینش در این شرکت را جابجا میکند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source