این کراساوور با دو باتری متفاوت و امکانات ایمنی متنوع عرضه میشود.
اوربن کروزر نام یکی از محصولات اقتصادی تویوتا است که نخستینبار در سال ۲۰۰۸ روانه بازار و در میانه راه خود، با یکی از مدلهای سوزوکی ترکیب شد. درحالیکه این خودرو هنوز هم با نام سوزوکی e ویتارا به دست مشتریان میرسد، تویوتا تصمیم گرفته تا نمونهای تازه از آن را معرفی کند که پیشاز سوزوکی، به تویوتا شباهت دارد.
این کراساوور هماندازه نیسان قشقایی که پیش از موفقیتهای زیادی را کسب نکرده بود، حال به یک شاسیبلند سایز کوچک خانوادگی برقی تبدیل شده است و امید دارد تا با تکیهبر فناوریهای تازه و ترندهای روز، به رقابت با نمونههای بالاردهتری چون ولوو EX30 بپردازد.
رقابت تویوتا در این بخش از بازار به کراساوور زیبای ولوو ختم نمیشود و ژاپنیها برای برتری در این بخش به تلاش بسیار بیشتری نیاز دارند؛ چراکه کیا EV3، هیوندای کنا برقی، اشکودا الروک، پژو e-2008 و فورد پومای جدید همه حرفی برای گفتن دارند.
این خودروی تازه همانند برادر تاتنیاش، سوزوکی e ویتارا، از پلتفرم مخصوص خودروهای برقی استفاده میکند و مانند آن، با دو باتری لیتیومیون فسفاتی ۴۹ و ۶۱ کیلوواتی عرضه میشود. هر چند خبری از مسافت قابلپیمایش اوربن کروزر نیست اما تویوتا اعلام کرده که نسخه ۴۹ کیلوواتی از ۱۴۳ اسب بخار قدرت و سیتسم دیفرانسیل جلو استفاده میکند؛ درحالیکه نسخه بزرگتر در دو نسخه ۱۷۴ و ۱۸۳ اسب بخار قدرت و سیستم دیفرانسیل و چهار چرخ محرک سود میبرد.
طراحی این خودرو با تکیهبر زبان طراحی اوربن کروزر کانسپت انجام شده است. چراغهای جلو، نزدیکی خانوادگی این مدل را با سایر محصولات تویوتا اثبات میکند و رینگهای ۱۸ یا ۱۹ اینچی آن بههمراه بخش پلاستیکی زیرین خودرو و سقف سیاهرنگ، تناقضی درخور را با بدنه اصلی ایجاد میکند. احتمالا شما هم در نگاه اول بهخاطر حجمپردازی غیرمعمول و نهچندان زیبای این خودرو تعجب کرده باشید اما در حقیقت، ابعاد این این کراساوور تنها کمی بزرگتر از تویوتا یاریس کراس اندازهگیری شده است.
استفاده از پلتفرم برقی جدید به تویوتا این امکان را داده تا ۱۴۰ میلیمتر فضا را به فاصله محوری آن اضافه کند و به اینترتیب، کابین راحتتری را برای سرنشینان اوربن کروزر فراهم کند. صندلیهای ردیف عقب، امکان جابهجایی را هم دارند تا سرنشینان بتوانند به فضای بیشتری دسترسی داشته باشند. بخش جلوی کابین شباهت زیادی به e ویتارا دارد؛ یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در مرکز و یک نمونه ۱۰.۲۵ اینچی روبهروی راننده قرار گرفته است تا اطلاعات مهم را در اختیار او بگذارد.
تمام مدلهای اوربن کروزر با پمپ حرارتی استاندارد عرضه میشوند تا عملکرد این خودرو در فصلهای سرد را تضمین کند. نسخههای عرضهشده در بازار انگلستان بهصورت استاندارد به سیستم بازخورد از برخورد، کروزکنترل تطبیقی، دوربین پارک ۳۶۰ درجه و سیستم نگهداری خودرو بین خطوط مجهز خواهند شد.
هر چند هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده اما تویوتا اعلام کرده که قصد دارد ۶ محصول دیگر را با استفاده از پلتفرم اوربن کروزر توسعه دهد و تا ۲۰۲۶ در بازار اروپا رونمایی کند. به این ترتیب اوربن کروزر و bZ4X تنها شروع کار این برند برای مردم قاره سبز محسوب میشوند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا محصولات ارزانقیمت تویوتا به بازار ما هم راه پیدا خواهند کرد؟
source