Wp Header Logo 1160.png

نسخه بازسازی شده این کوپه کوچک، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و امکان دستیابی به ۱۰ هزار rpm دارد.

اکستریم VX اکستریم VX

فورد اسکورت RS مارک ۱ بازگشته است. این کوپه کوچک که در دهه ۷۰ میلادی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کوپه‌های جهان شناخته می‌شد، پس از مدتی از خط تولید خارج شد و به خاطره‌ها سپرده شد. به‌همین دلیل، شرکت «بورهام موتورورکس» با دریافت لیسانس و گواهینامه ادامه شاسی‌‌های مارک ۱ موفق شده تا نام این کوپه را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیاندازد.

این خودرو با دو نوع موتور به دست مشتریان می‌رسد که یکی از آن‌ها برخلاف انتظار، یک نمونه درون‌سوز ۲.۱ لیتری ۴ سیلندر ۸۵ کیلوگرمی است است که با الهام از موتوراسپرت تقویت شده و از قطعات بهبودیافته خاص برای سوخت‌رسانی بهتر سود می‌برد. ناگفته نماند که این پیشرانه کوچک توان دورگرفتن تا ۱۰ هزار دوربردقیقه را هم دارد و می‌تواند نهایتا ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. قدرت تولیدشده از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعتی داگ‌لگ به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

سیستم اگزوز مارک ۱ هم به‌روزرسانی شده و با تکیه‌بر جنس تیتانیومی که دارد به افزایش قدرت کمک می‌کند. سازنده باور دارد که این سیستم را برای ارائه عملکرد بهتر و صدایی گیرا طراحی کرده است. دومین موتوری که برای این اسکورت تازه ارائه شده، یک واحد ۱.۸ لیتری تویین‌کم است که با دستیابی به دور ۹ هزار rpm، توان تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت را دارد و خروجی خود را از طریق یک جعبه‌دنده ۴ سرعتی دستی به چرخ‌های عقب می‌رساند.

بوهام اعلام کرده که برای طراحی این خودرو از طرح‌های اصلی شرکت فورد استفاده کرده و نهایتا بدنه خودروی اصلی را با لیزر اسکن کرده است تا به داده‌های بیشتری دسترسی داشته باشد. به این ترتیب بوهام هم توانایی بازسازی کردن خودروی اصلی را داشت و هم می‌توانست آن را تقویت کند. این شرکت با حفظ فرم اصلی خودرو، آن را بهبود بخشید.

کاپوت، در صندوق و اسکلت داخلی خودرو از جنس فیبرکربن و صفحات تقویت‌شده و اصلی بدنه هم از جنس فولاد تولید شده‌اند. فهرست مواداولیه باکیفیت به این دو ختم نمی‌شود و بوهام از تیتانیوم و آلومینیوم هم در تولید محورعقب شناورش استفاده کرده است.

مهندسان این شرکت تصمیم گرفته‌اند تا اسکورت RS مارک ۱ خود را به دیفارنسیل لغزش محدود aBT هم مجهز کنند و در بخش فنربندی از فنرهای کویل‌اور استفاده کنند. هر چند این امکانات مدرن سواری اسکورت را بهتر می‌کنند اما با فرمان برقی، ترمز ضدقفل و کنترل کشش همراه نشده‌اند؛ گویا بورهام در تلاس است یک سواری مناسب اما کلاسیک را برای مشتریانش فراهم کند.

مهندسان این شرکت بر این باور هستند که تجربه سواری این اسکورت مدرن «فطری» خواهد بود و خودرو بیش‌فرمانی قابل‌کنترلی خواهد داشت. از آنجا که این کوپه ابعاد بزرگی ندارد و تنها ۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد می‌توان انتظار داشت که تجربه رانندگی آن هیجان‌انگیز باشد.

بورهام دست نوازش خود را به کابین کلاسیک اسکورت RS مارک ۱ هم کشیده و این فضا را چرم و آلکانتارا مزین کرده و تجهیزاتی چون نگهدارنده‌، قطعات فیبرکربنی و میلی ایمنی را هم در آن تعبیه کرده است. هر چند بورهام خودروی خود را برای رانندگی سریع و هیجان طراحی کرده اما از راحتی راننده هم غافل نشده و کابین را به امکاناتی چون گرمکن نمایشگر و تهویه مطبوع مجهز کرده است.

این خودروی تازه که تنها ۱۵۰ دستگاه از آن تولید می‌شود، با قیمت با قیمت ۳۷۳ هزار دلار به فروش می‌رسد. نخستین خودروها از چهارک سوم سال ۲۰۲۵ میلادی به دست مشتریان خواهد رسید. نظر شما درباره بورهام اسکورت RS مارک ۱ چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۰ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *