Wp Header Logo 1872.png


جدیدترین گزینه اتوماتیک بازار، شاهین پلاس سایپا است که به عنوان خودرویی ملی شناخته می‌شود. این خودرو در بحث پیشرانه و قوای محرکه تغییراتی مثبت به نسبت گذشته داشته که در ادامه به آن می‌پردازیم.


 


در تیپ‌های قبلی، شاهین به موتور M15 با سیستم پرخورانی از نوع توربوشارژ مجهز بود. این موتور 8 سوپاپ در بهترین حالت توانایی تولید 110 اسب‌بخار قدرت و 178 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که نیرو را توسط گیربکس 5 دنده دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های منتقل می‌کند.

مهم‌ترین تفاوت نسخه پلاس با نمونه‌های قبلی اضافه شدن یک موتور 16 سوپاپ به جای 8 سوپاپ است. موتور ME16 که نسخه بهینه شده TU5 است، روی شاهین پلاس نصب شده که در بهترین حالت 111 اسب‌بخار و 150 نیوتن‌متر گشتاور را به کمک یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برند DAE به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. اضافه شدن سیستم CVVT، تغیییر گیربکس از CVT به AT و موتور 16 سوپاپ بهینه همگی سبب شده تا حس رانندگی با این خودرو در مقایسه با نسخه CVT بهتر باشد.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب یکپارچه میله پیچشی است که این ترکیب در اکثر سدان‌های این رده استفاده شده است و در این مورد ایرادی به این سدان 1330 کیلوگرمی وارد نیست.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که از کجا تیپ این خودرو را تشخیص دهیم؟ در تیپ پلاس لوگو AT بر روی گلگیر جلو نقش بسته است که نشان از گیربکس متفاوت این خودرو دارد. زه‌های کرومی دور‌ جلوپنجره و دستگیره درها، هم سبب شده تا این خودرو به روز جلوه کند. نشان پلاس بر روی در صندوق هم از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو است.

درون کابین با خودرویی ارتقایافته طرف هستیم. طرح کلی داشبورد همچون گذشته است اما تغییراتی کوچک در این بخش اعمال شده است. مالتی مدیا لمسی که به جای نمونه 7 اینچ، الان 10 اینچ شده که از لحاظ عملکردی تغییر محسوسی به نسبت گذشته دارد. تریم مشکی پیانویی قبلی الان به طرح چوب قهوه‌ای تبدیل شده تا حس لوکس‌تری به داخل کابین داده شود.

دوخت چرم صندلی‌ها به نسبت گذشته تغییر داشته و طرح جدیدی دارند. همچنین صندلی راننده به تنظیم برقی مجهز شده است و همراه صندلی شاگرد به گرمکن تجهیز شده که آپشنی کاربردی برای فصول سرد سال محسوب می‌شود.

سایپا برای شاهین پلاس آپشن مورد علاقه خریداران یعنی کروزکنترل و محدودکننده سرعت را در نظر گرفته که می‌تواند در سفرهای طولانی راحتی بیشتری را به راننده هدیه کند. از طرفی راننده می‎‌تواند با فعال سازی محدود کننده سرعت، با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از شر جریمه‌ها خلاص شود.

همچنین تریم داخلی این سدان محبوب، از تمام مشکی به نمونه دو رنگ تغییر پیدا کرده که سبب شده تا حس دلبازی و لوکس‌تری به سرنشینان القا شود.

دو کیسه‌هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور، آینه‌های جانبی تاشوبرقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین و سنسور پارک عقب، دی‌لایت، صندلی‌های چرمی و کامپیوترسفری امکانات ثابت اکثر نسخه‌های شاهین است که در این خودرو نیز وجود دارند./ عصر خودرو

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *