Wp Header Logo 2114.png

هاچ بک تازه‌نفس سایپا

روند رو به رشد «اطلس» در بازار

عصر خودرو- اطلس از خرداد سال جاری با قیمت حدود ۵۵۸ میلیون تومان حضورش در بازار خودرو را کلید زد و برخلاف دیگر خودروها که در ابتدای عرضه قیمت هیجانی دارند و سپس به تعدیل می رسد، روند متعادل و رو به رشد قیمتش را حفظ کرد و این روزها در بازار به مرز قیمت ۵۹۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اطلس جدیدترین هاچ بک کراس‌لوک سایپا است که با طراحی و امکانات جدید هم در نمای ظاهری و هم در داخل کابین، گزینه ای جوان پسند و بخصوص ویژه بانوان به حساب می آید. این خودرو از بدو ورود به بازار در فروردین سال جاری با قیمت 600 میلیون تومان جایگاهش را در بازار پیدا کرد و در شرایطی که بسیاری از خودرو ها بعضا تا 20 درصد کاهش قیمت در بازار را تجربه کرده اند، میزان کاهش قیمت اطلس برای تثبیت حضور در بازار به حدود 10 درصد رسیده است و این روزها با قیمت 515 میلیون تومان خریدو  فروش می شود و این در حالی است که قیمت شرکتی آن 420 میلیون تومان است و بیش از 23 درصد با قیمت کارخانه اختلاف دارد. پژو 207 با موتور TU3 از رقبای اطلس در بازار است که 100 میلیون تومان قیمت بیشتری از این خودرو دارد اما آیا این اختلاف قیمت برای انتخاب 207 در مقایسه با اطلس ارزشمند است؟ حال با در نظر گرفتن این نکته که با بودجه 515 میلیون تومان، مالک یک هاچ بک صفرکیلومتر 90 اسب بخاری با گیربکس دستی و امکاناتی نظیر سیستم کنترل کشش و پایداری، نمایشگر 7 اینچی ، دوربین عقب و … می شوید نگاهی به دیگر گزینه ها با این قیمت در بازار خواهیم داشت. با 100 میلیون تومان بیش از این بودجه می توانید به سراغ پژو 207 تیپ TU3 بروید که 15 اسب بخار قدرت و 20 نیوتون متر گشتاور کمتری از اطلس دارد. امکانات این خودرو به مراتب کمتر از اطلس است و فضای سرنشینان و بار آن نیز تقریبا یک کلاس پایینتر از اطلس قرار می گیرد. اگر قصد خرید سدان کلاس C صرفا برای ابعاد بزرگتر از اطلس را داشته باشید، باید به سراغ گزینه های با کارکرد 5 سال و عمدتا بالای صد هزار کیلومتر بروید که بسیاری از آن ها تولیدشان مانند سمند یا تندر90 متوقف شده است. البته ممکن است بسیاری از خریداران این گزینه ها را به اطلس ترجیح بدهند اما مزیت های روی کاغذ اطلس شامل نکاتی است که مورد توجه بسیاری از مشتریان در بازار قرار می گیرد.

 

این خودرو یک هاچ بک چهارمتری با فضای بار 285 لیتری و فاصله بین دو محور 2.4 مشابه هیوندای اکسنت است که در تیپ G، به عنوان فول ترین تیپ از مدل های دستی این خودرو عرضه می شود.  پیشرانه این خودرو تغییرات زیادی در مقایسه با نسخه های قبلی محصولات پلتفرم X200 داشته و اکنون توان آن به 90 اسب بخار رسیده است و گشتاورش نیز به 137 نیوتون متر رسیده که هم قدرت و هم گشتاور در دور موتور پایینترین به دست می آیند و در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نسبت به محصولاتی مانند کوییک و تیبا حدود نیم لیتر کاهش پیدا کرده و به کمتر از 7 لیتر رسیده است. ترمزهای اطلس نیز همچنان در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است. اطلس در تمامی تیپ ها از مجموعه واحد آپشن ها و تکنولوژی های ایمنی بهره می برد که سرآمد آن ها تکنولوژی کنترل الکترونیکی پایداری یا ESC است که بر اساس الزامات استانداردی روی این خودرو نیز نصب شده است. اطلس علاوه بر آن به ABS، EBD، ترمز کمکی BAS، کنترل کشش TCS، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بدون عقبگرد خودرو یا HSA ، دو کیسه هوا، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و … مجهز شده است. از مهمترین امکانات اطلس می توان به سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده، سنسور عقب، چراغ روشنایی در روز، غربیلک D فرمان، سنسور نور ، Auto Light ، باربند اسپرت، دستگیره آسان بازشو، نشانگر سرویس دوره ای، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین عقب، کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم صندلی ها، آینه های تاشو برقی جانبی، آنتن کوسه ای و تریم دو رنگ داخلی اشاره کرد.

تغییرات انجام شده بر روی موتور اطلس شامل طراحی سرسیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، اصلاح سامانه خنک کاری، ارتقا پورت‌های هوا و دود، استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ CVVT، میل سوپاپ جدید و افزایش نسبت تراکم موتور تا 10.5 با استفاده از طراحی پیستون‌های جدید است. استفاده از رینگ‌های پیستون و یاتاقان‌های طرح جدید به کاهش اصطکاک موتور و کاهش مصرف سوخت کمک کرده است. با هدف کاهش مصرف سوخت و بهبود آلایندگی از طرح منیفولد هوای جدید با قابلیت نصب دریچه گاز برقی و بهبود زاویه پاشش انژکتورها و طرح منیفولد دود استیل (به جای طرح چدنی M15 معمولی) در این موتور استفاده شده است.

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *