Wp Header Logo 2277.png

شرکت چینی نیو اعلام کرد که برند جدید خودروی برقی فایرفلای خود را در اوایل نیمه اول سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه خواهد کرد و پیش‌بینی می‌کند که این محصول به شرکت در غلبه بر تعرفه‌‌های اتحادیه اروپا کمک می‌کند.

ویلیام لی، مدیرعامل نیو به خبرنگاران گفت که این شرکت با شرکای محلی در زمینه فروش و خدمات فایرفلای در بازارهای اروپایی همکاری خواهد کرد.

نیو از برند ارزان‌‌تر به نام فایرفلای (Firefly) رونمایی کرد و آن را به عنوان محصولی رقیب برای مرسدس اسمارت و مینی بی‌‌ام‌‌و معرفی کرد. این شرکت در ابتدا فایرفلای را برای افزایش سهم بازار خود در اروپا طراحی کرد، اما کمیسیون اروپا در ماه اکتبر تعرفه‌‌هایی را بر خودروهای الکتریکی خود و سایر خودروهای ساخت چین که در اروپا فروخته می‌‌شوند، وضع کرد.

ویلیام لی، مدیرعامل برند جدید را در یک رویداد سالانه شرکت معرفی کرد و گفت که پیش‌‌فروش بلافاصله با قیمت‌هایی از ۱۴۸‌هزار و ۸۰۰ یوآن (۲۰۳‌هزار و ۹۴ دلار) آغاز می‌شود.

لی گفت که این تعرفه‌‌ها قطعا تاثیری بر فایرفلای خواهند داشت و اگر تعرفه‌‌ها نبود قطعا شانس بیشتری در بازار داشت. با این وجود، فایرفلای بسیار رقابتی است زیرا محصولی است که با فناوری‌‌های واقعی خودروهای برقی هوشمند توسعه‌ یافته، که نیو برای یک دهه سرمایه‌گذاری کرده است.

لی همچنین گفت که نیو ساخت ایستگاه‌‌های تعویض باتری در اروپا را با طراحی‌‌های ساده‌‌تر تسریع خواهد کرد که باعث صرفه‌‌جویی در زمان و هزینه‌‌های ساخت می‌شود. طبق اظهارات لی ایستگاه‌‌های تعویض باتری برای خودروهای فایرفلای یک‌سوم کمتر از ایستگاه‌‌های خودروهای با برند نیو در اروپا هزینه خواهند داشت و افزود که آنها همچنین به دنبال شرکای محلی برای توسعه زیرساخت‌‌ها در منطقه هستند.

رویترز گزارش کرد که نیو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروهای برقی چین از نظر فروش، با عرضه مدل‌‌های ارزان‌‌تر در سال‌جاری با رقابت افزایش قیمت در چین مقابله کرده است و اوایل ماه مه از مدل دیگری به نام آنوو رونمایی کرد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *