تیتر۲۰- سامان فیروزی صبح امروز در همایش قطعه سازان زنجیره تامین کرمان موتور افزود: در ۳۰ سال گذشته همه کرمان موتور را به عنوان مونتاژ کار میشناختند اما از دو سه سال گذشته این سیاست را کنار گذاشته و به سمت طراحی و افزایش داخلی سازی قدم برداشته است.
وی با اشاره به عهد کرمان موتور با قطعه سازان تا سال ۱۴۰۷ توضیح داد: بر اساس این عهد خودروسازی با انتظارات افکار عمومی هماهنگ خواهد بود که تلاش میکنیم تا با این تفکر، برداشتهای اشتباه از صنعت خودرو از بین برود.
وی با اشاره به تاثیر تنشها و منازعات سیاسی و منطقهای بر صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تاکید کرد: افزایش نرخ ارز و تنشهای سیاسی از موضوعات مهم امروز صنعت خودرو است در واقع خودرو به عنوان صنعت سیاسی از تمام این اتفاقات سیاسی تاثیر میپذیرد.
مدیرعامل کرمان موتور با اشاره به نقدهایی که به صنعت خودرو وارد میشود، تاکید کرد: متاسفانه امروز هر کسی میخواهد معروف شود به صنعت خودرو حمله میکند.
فیروزی در ادامه به روند تولید کرمان موتور در سال گذشته و امسال پرداخت و گفت: کرمان موتور در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۲ هزار دستگاه تولید کرد و امسال که برنامه را ۱۲۰ هزار دستگاه در نظر گرفته بودیم که با روند موجود و مشکلات، تا پایان سال ١۴٠٣ حدود ۹۰ هزار دستگاه تولید خواهیم کرد.
وی همچنین به ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاهی کرمان موتور اشاره و تاکید کرد: کرمان موتور تا سال ۱۴۰۷ با دستیابی به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه به ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید خود خواهد یافت.
به گفته مدیرعامل کرمان موتور از ۳۰۰ میلیون دستگاهی که این شرکت با افزایش سرمایه گذاری تا سال ۱۴۰۷ انجام میدهد، حدود ۳۰ درصد محصولات هیبرید و ۱۰ درصدی برقی و ۶۰ درصد آن بنزینی خواهد بود.
فیروزی افزود: قول میدهیم سه درصد از درآمد عملیاتی خودمان را در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنیم.
وی از تغییر رویکرد کرمان موتور در همکاری با قطعه سازان خبر داد و افزود: رویکرد کرمان موتور در همکاری با قطعه سازان از هزینه به رویکرد مذاکره محور تغییر یافته است.
وی تاکید کرد: همچنین در بحث دانش و کسب دانش باید خودمان را توسعه دهیم و در این زمینه همکاری خودمان را با قطعه سازان گسترش خواهیم داد.
این مدیر خودروساز بخش خصوصی در ادامه با اشاره به رابطه خودروساز و قطعه سازان گفت: برنامه ما رابطه با تامین کنندگان بر پایه اعتماد و پیشرفت متقابل است. امروز دوره اینکه منافع خودروساز و قطعه ساز جدا باشد گذشته است و باید بدانیم از ابتدای شروع طرح در خودروسازی باید اهداف و منافع قطعه ساز هم در آن لحاظ شده باشد.
فیروزی افزود: ما به دنبال این هستیم که با حداقل اتلاف هزینه، توسعه و رشد را در کرمان موتور محقق کنیم.
وی با یادآوری برنامه تولید ۳۰۰ هزار دستگاه تا سال ۱۴۰۷ گفت: هدف ما تعهد به تحقیق و توسعه است و هدفی که منجر به بروز نوآوری نوین و تولید خودروی با کیفیت میشود.
وی با اشاره به هدف گذاری کرمان موتور برای افزایش داخلی سازی تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۷ زنجیره تامین ما باید ۷۰ درصد داخلی باشد و ۸۰ درصد محصولات کرمان موتور بومی خواهد بود.
مدیرعامل کرمان موتور گفت: سهم هر نوع محصول در سبد محصول ما مشخص است و بر اساس ۳ پلتفرم، هشت محصول تا ۱۴۰۷ تولید و توسعه مییابد و سهم محصولات داخلی افزایش خواهد یافت.
فیروزی همچنین در خصوص توسعه سهم اشتغالزایی در کرمان موتور تا ۱۴۰۷ گفت: بر این اساس اشتغال ۱۱ هزار نفری را تا سال ۱۴۰۷ به ۲۰ هزار نفر افزایش خواهیم داد و نیروی انسانی بهرهور را توسعه خواهیم داد.
وی همچنین از آغاز به کار دانشگاه کرمان موتور خبر داد و اضافه کرد: دانشگاه کرمان موتور در شهر البرز ظرف ماههای آتی تاسیس میشود و از نیروهای فارغ التحصیل در مجموعه خودمان استفاده خواهیم کرد.
این مدیر خودروسازی همچنین در خصوص استفاده از فن آوریهای روز در صنعت خودرو گفت: باید خودروهای هوشمند که مورد تقاضای مردم است، توسعه یابد.
فیروزی همچنین از ورود کرمان موتور به فن آوری خودروهای هیبرید و توسعه فن آوری DHT خبر داد و افزود: اولین خط تولید موتور TGDI را آغاز کردیم و خط تولید گیربکسهای DCT را در ۳ ماه آینده عملیاتی خواهیم کرد.
وی در پایان توسعه تکنولوژی بدنههای سبک هم از برنامههای آتی این شرکت اعلام کرد و تاکید کرد: طراحی و تولید پلتفرم P۱۲ و خودرو شادو از برنامه کرمان موتور است که آغاز شده است و همچنین توسعه محصول بر روی پلتفرم kp۱ از برنامههای این شرکت در آینده خواهد بود./ایرنا
source