مدیرعامل کرمانموتور در همایش قطعه سازان زنجیره تامین کرمان موتور برنامه این شرکت برای افق سال ۱۴۰۷ را با عنوان «عهد ۱۴۰۷» تشریح کرد.
سامان فیروزی در ابتدای این همایش ضمن اشاره به برنامه تولید ۱۲۰هزار دستگاهی در سال جاری گفت: برنامه تولید کرمان موتور برای سال ۱۴۰۷ سیصد هزار دستگاه است و ترکیب سبد محصولات ما برای این تیراژ شامل ۶۰درصد خودروهای بنزینی، ۳۰درصد خودرو هیبریدی و ۱۰درصد خودروهای برقی میشود.
مدیرعامل کرمان موتور افزود: ۱۲ مدل جدید بر پایه سه پلتفرم تا سال ۱۴۰۷ افزوده خواهد شد که شامل ۸مدل هیبریدی و برقی میشود. فیروزی میزان سرمایهگذاری مورد نظر این شرکت تا سال ۱۴۰۷ را سیصد میلیون دلار عنوان کرد.
یکی از مهمترین نکاتی که مدیرعامل کرمانموتور روی آن تاکید داشت تخصیص ۳.۲ درصد از کل فروش به تحقیق و توسعه بود. به گفته فیروزی این شرکت حدود بک سال است که برنامههای اجرایی هیوندای را رضد میکند و برنامه سال ۱۴۰۷ کرمان نیز با الگو از هیوندای تدوین شده است که بخشی از آن شباهت بودجه تحقیق وتوسعه کرمان موتور به هیوندای است. فیروزی در جمع ۲۵۰ قطعه ساز حاضر در این نمایش گفت: براساس بررسی عملکرد شرکت های بزرگ فاصله برنامهریزی تا عرضه محصول جدید تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و هدف ما از این همایش آن است تا به قطعهسازان بگوییم که در هر برنامهای منفعت قطعهساز را در اولویت قرار میدهیم.
مدیرعامل کرمان موتور از تخصیص ۷۰درصد زنجیره تامین تا سال ۱۴۰۷ به قطعهسازان داخلی خبر داد و گفت: به دنبال افزایش سهم کرمان موتور از تولید ناخالص ملی تا ۱.۳۲درصد معادل ۷.۴ میلیارد دلار هستیم. به گفته فیروزی همچنین کرمان موتور به دنبال کاهش متوسط آلایندگی محصولاتش از انتشار ۱۶۹گرم گاز کربن به ۱۱۵ گرم معادل استاندارد کنونی اروپا ایت که این موضوع با ۸ محصول جدید هیبریدی و برقی دنبال میشود.
فیروزی در زمینه ابزارهای توسعه محصولات کرمان موتور به توسه خودروها بر پایه سه پلتفرم PS1، KP1 و KP2 اشاره کرد. به گفته فیروزی خودرو جدید شدو تا پایان سال بر اساس پلتفرم PS1 معرفی میشود. همچنین بر پایه پلتفرم KP2 دو مدل خودرو در ۴ تنوع قوای محرکه معرفی خواهد شد.
مدیرعامل کرمان موتور همچنین در زمینه افزایش اشتغال این شرکت تا سال ۱۴۰۷ از برنامه افزایش تعداد نیروها از ۱۱هزار نفر به ۲۰هزار نفر خبر داد.
فیروزی با تشریح برنامههای کرمان موتور برای توسعه قوای محرکه در همکاری با قطعه سازان گفت: گیربکس DHT برای خودروهای هیبریدی را با شریک خارجی توسعه داده ایم و فناوری تولید موتورهای برقی را نیز در داخل کشور داریم. وی افزود: نخستین خط تولید پیشرانه TGDI را راه اندازی مردهایم و با تامین قطعات از ابتدای سال این خط میتواند فعالبتش را آغاز کند و تولید گیربکس سی وی تی نیز در جریان است. فیروزی همچنین از راه اندازی خط تولید گیربکس DCT تا حدود سه ماه آینده خبر داد.
منبع خبر: عصر خودرو
source