پس از اوشان، لومین، کایسن، آواتار و شنلان، ششمین برند زیرمجموعه چانگان یعنی «کیو آن» هم قصد دارد در جایگاه سازنده خودروهای برقی و هیبرید، جایگاهی کسب کند. این برند در سایر کشورها با نام نوو (Nevo) و با نشان متفاوت عرضه خواهد شد.
به فاصله کوتاهی پس از انتشار نخستین تصاویر کیو آن C798 توسط چانگان در ماه دسامبر، اکنون تصاویر فضای داخلی این خودرو نیز در اختیار رسانهها قرار گرفته است.
هرچند در تصاویر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) هم نام C798 روی در صندوق عقب دیده میشود، اما همچنان معلوم نیست که این نام، نهایی باشد.
فروش چانگان کیو آن C798 از اوایل سال 2025 آغاز میشود. فعلا از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست.
طراحی کیو آن C798
برخلاف فرم بدنه کیو آن C798 که از زبان طراحی متفاوت با مدلهای فعلی این برند پیروی میکند، فضای کابین این خودرو را میتوان به سایر محصولات کیو آن شبیه دانست.
دو چراغ اصلی در سپر، نوار نورانی بین دیلایتها، دستگیرههای مخفیشونده درها، تزئین ستونها با رنگ مشکی و چراغهای عقب با فرم C با نوار اتصال بین آنها، از مهمترین ویژگیهای ظاهری کیو آن C798 بشمار میآید.
ابعاد بدنه کیو آن C798 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.837، 1.92، 1.69 و 2.905 متر اعلام شده است.
کابین و امکانات کیو آن C798
در کابین کیو آن C798 از صفحه نشاندهنده خبری نیست، چراکه وظیفه این قطعه به نمایشگر مجازی روی شیشه (هداپ) محول شده است. از دیگر ویژگیهای این بخش میتوان به فرم دوطبقه کنسول میانی، شارژر بیسیم، دو جالیوانی و اهرم تعویض دنده روی ستون فرمان، اشاره کرد. همچون اکثر خودروهای مدرن چینی، در کابین کیو آن C798 هم تقریبا اثری از دکمههای فیزیکی مشاهده نمیشود.
بنا به درخواست خریدار، فضای داخلی چانگان کیو آن C798 با چرم قهوهای شتری یا سفید تزئین میشود.
بنابر گزارش رسانههای چینی، چانگان کیو آن C798 به گرمکن فرمان، گرمکن و سردکن صندلیها، ماساژور ردیف جلو، سقف شیشهای و حسگر لیدار مجهز شده است.
مشخصات فنی کیو آن C798
بنابر اسناد MIIT، کیو آن C798 با قوای حرکتی پلاگین-هیبرید (قابل شارژ با جریان برق) ولی در دو نسخه، تولید خواهد شد. در یک تیپ، پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی با 98 اسببخار قدرت و در دیگری، پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 150 اسببخار نیرو نصب شده است. البته مجموع خروجی هر دو سامانه به 224 اسببخار میرسد. احتمال دارد که پیشرانه درونسوز این خودرو تنها به عنوان تامین نیرو برای باتری، فعالیت کند.
بنابر گزارش رسانههای چینی، چانگان کیو آن C798 به صورت استاندارد به سیستم تعلیق تطبیقی هم مجهز خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source