Wp Header Logo 419.png

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، ششمین نسل S کلاس اندکی قبل از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی به خیابان‌های ایران پا گذاشت و به همین دلیل در این روزها، به‌سختی می‌توان مدل 2014 این آلمانی مجلل را در شهرهای کشورمان دید. در این نسل، که با کد W222 شناخته می‌شود، مرسدس از همان تجهیزات نسل پنجم بهره گرفته که به‌روزتر و پیشرفته‌تر بود.

مهم‌ترین تغییر فنی W222 استفاده از سیستم تعلیق جدید MBC (به‌جای تعلیق ABC سابق) است؛ سیستمی که با کمک رادار و دوربین جلو می‌تواند تا حداکثر سرعت 130 کیلومتر برساعت، فاصله 15 متری جلوی خودرو را اسکن کند و در صورت تشخیص چاله یا سرعت‌گیر، میزان سفتی کمک‌ها را تغییر دهد.

 

تعلیق MBC تنها برای مدل‌های 8 سیلندر قابل سفارش بود و در برخی نسخه‌های وارداتی نیز وجود دارد. مرسدس W222 فقط در مدل S500 به کشورمان آمد و گران‌ترین تیپ آن First Class نام داشت که 4 نفره است و کنسول یکپارچه عقب با میزتاشو دارد.

پیشرانه 4٫7 لیتری 8 سیلندر تویین توربوشارژ (M278)، در این خودرو قادر است 455 اسب‌ بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی توسط گیربکس 7 دنده جی‌ترونیک پلاس به چرخ‌های عقب می‌رسد.

جالب است بدانید که این خودرو در بازار خارج از کشور، حداکثر تا 3 میلیارد تومان قیمت می‌خورد. اما این نسل از S کلاس در بازار کشورمان به دلیل کمیابی، حتی در نمونه‌هایی با کارکرد 50 هزار کیلومتر، نزدیک به 30 میلیارد تومان قیمت دارد! 

نسخه‌های AMG پلاک ملی این خودرو که تعدادشان به سه دستگاه هم نمی‌رسد، این روزها قیمتی حداقل 80 میلیاردی دارند!

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *