Wp Header Logo 613.png

در این مقاله با ۱۰ برند مطرح آشنا خواهید شد که بهترین کابین خودرو را طراحی و ارائه می‌کنند.


بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط AAA، در سال ۲۰۲۳ یک فرد آمریکایی به‌طور متوسط در هر روز حدود ۶۰ دقیقه را مشغول رانندگی بوده است. رانندگانی با سن ۳۵ تا ۴۹ سال بیش از همه گروه‌های سنی پشت فرمان بوده‌اند و هر روز حدود ۷۲ دقیقه رانندگی کرده‌اند که جمع آن در یک سال ۴۳۸ ساعت می‌شود. با توجه به اینکه رانندگان مدت‌زمان نسبتاً زیادی را در کابین خودرو سپری می‌کنند بنابراین جای تعجبی ندارد که خریداران به دنبال خودروهایی با بهترین کابین باشند. هر ساله خودروهای بسیار زیادی توسط رسانه‌های فعال در حوزه خودرو تست و بررسی می‌شوند و بنابراین امکان مقایسه کابین آن‌ها وجود دارد. در این مقاله ۱۰ برند تراز اول جهان با بهترین کابین خودرو را خدمت شما معرفی می‌کنیم. کابین این خودروها از نظر راحتی، ابعاد و متریال و… سرآمد کلاس خود هستند. البته باید دانست لیست موردبحث جامع و کامل نیست هرچند طیف وسیع قیمتی از مدل‌های ارزان‌قیمت تا لوکس را در بر می‌گیرد.

اکستریم VX اکستریم VX

۱۰ برند تراز اول با بهترین کابین خودرو در جهان

جنسیس

بازوی لوکس هیوندای شاید تاریخچه درخشان رقبای آلمانی و ژاپنی را نداشته باشد اما ثابت کرده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با تست و بررسی سدان پرچم‌دار G90 متوجه شدیم که کابین این خودرو ساکت و لوکس است و ترکیب دل‌چسبی از دکمه‌های فیزیکی و کنترل‌های لمسی در آن وجود دارد. این کنترل‌ها به راحتی در دسترس هستند و درحالی‌که سنگ محک اصلی این کلاس یعنی مرسدس S کلاس تأکید زیادی روی نمایشگرهای لمسی دارد اما جنسیس روش سنتی‌تر را می‌پسندد. سایر محصولات جنسیس نیز کابین خوبی دارند. کراس اور GV60 و سدان G70 نیز از نظر طراحی داخلی در رده بالایی قرار می‌گیرند و تجهیزات زیادی هم دارند.

بی ام و

بی ام و از جنبه‌های زیادی به عنوان معیار کلاس خود شناخته می‌شود و در طول این چند دهه به دلیل کابین راحت محصولاتش مشهور شده است. همان‌طور که می‌دانید کابین خودروهای بی ام و با تمرکز روی روح و لذت رانندگی طراحی می‌شوند و صندلی‌ها پشتیبانی زیادی از بدن به عمل می‌آورند. البته مدل‌های M بی ام و اسپرت تر هستند درحالی‌که مدل‌های لوکس همچون سری ۷ روی تجهیزات لاکچری و نرمی تمرکز دارند. این تمرکز روی پرفورمنس و راحتی در سایر محصولات بی ام و هم دیده می‌شود. شاید خودروهای بی ام و حتی در تیپ‌های ساده نیز قیمت بالایی داشته باشند اما کابین لوکس، باکیفیت و جذابی را ارائه می‌کنند.

هیوندای

تا همین چند دهه پیش خرید خودروی ارزان‌قیمت به معنی خداحافظی با کابین سطح بالا و مطلوب بود اما هم‌اکنون اوضاع تغییر کرده و برندهایی همچون هیوندای کابین‌هایی سطح بالا و نزدیک به برندهای لوکس را حتی در مدل‌های ارزان‌تر ارائه می‌کنند. برای مثال وانت پیکاپ سانتاکروز که جزو راحت‌ترین وانت‌های کلاس خود است کمترین میزان صدا را در کابین داشته و تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرنی را در دسترس خریداران قرار می‌دهد. همین موضوع درباره شاسی‌بلند سانتافه نیز صدق می‌کند. تریم های فول محصولات هیوندای تجهیزات زیادی دارند و متریال بکار رفته در آن‌ها نیز پذیرفتنی است. کابین خودروهای هیوندای ترکیبی از نمایشگرهای لمسی و دکمه‌های فیزیکی است و کنترل‌ها نیز در دسترس راننده قرار دارند.

ولوو

شاید کابین خودروهای ولوو جذاب‌ترین و لوکس‌ترین در کلاس خود نباشند اما سرنشینان از حضور در فضای داخلی محصولات این برند سوئدی لذت خواهند برد. حتی در مدل‌های کوچک‌تر و ارزان‌تری همچون XC40 ریشارژ، حس مینیمالیسم هوشمندانه سوئدی وجود داشته و طراحی کابین با توجه زیادی به جزئیات صورت گرفته است. در مدل‌های بزرگ‌تر همچنان حس و حال خوبی وجود دارد و البته از متریال بهتر و تکنولوژی مدرن سود برده شده است. دسته‌دنده کریستال ولوو نیز جزو ویژگی‌های مشترک بین محصولات ولوو بوده و به جذابیت کابین افزوده است. در کابین اکثر محصولات ولوو خبری از تریم چوب غیرواقعی نیست. البته سیستم اطلاعات سرگرمی برخی مدل‌های ولوو می‌توانست بهتر باشد.

جگوار

با توجه به وضعیت فعلی محصولات جگوار و معرفی کانسپتی بسیار جنجالی، به راحتی می‌توان این شرکت را فراموش کرد اما کابین برخی محصولات جگوار کاملاً چشمگیر طراحی شده است. با اینکه دیگر خبری از اف تایپ و آی پیس نیست اما شاسی‌بلند اف پیس در برخی بازارها عرضه می‌شود و کابین جذابی دارد. اگرچه آمار فروش محصولات جگوار هرگز امیدوار کننده نبوده اما خریداران از کابینی که در آن حضور دارند لذت می‌برند. راحتی، طراحی زیبا و حتی برخی تکنولوژی‌ها و خلاقیت‌ها باعث شده کابین خودرو جگوار در یادها باقی بماند.

پورشه

کابین خودروهای فعلی پورشه حس و حال متفاوتی دارند. به‌طور مثال این شرکت در تایکان GTS برقی توازن متفاوتی بین تکنولوژی پیشرفته و طراحی راننده محور ایجاد کرده درحالی‌که کابین ۹۱۱ GT3 فاقد برخی تجهیزات غیرضروری است اما همچنان لوکس‌تر از خودروهای مشابه احساس می‌شود. در جدیدترین نسل کاین GTS نیز شاهد کابینی بزرگ با نمایشگرهای لمسی هستیم که البته پذیرای دکمه‌های فیزیکی کافی نیز شده است. البته فرقی نمی‌کند که خودروی مدنظر یک پورشه اسپرت باشد یا لوکس چراکه کابین آن همواره جای لذت بخشی است. خریدارانی که تمامی آپشن ها را انتخاب می‌کنند باید بودجه زیادی داشته باشند چراکه پورشه به خاطر آپشن های گران‌قیمت خود شناخته می‌شود.

مرسدس بنز

در بین همه خودروسازان آلمانی مرسدس بنز بیشترین تمرکز را روی استفاده از نمایشگرهای لمسی داشته است. هایپر اسکرین MBUX این شرکت در خودروهایی همچون EQS بکار رفته و نظرات مختلفی را به وجود آورده است. برخی افراد ظاهر آینده‌نگرانه آن را دوست دارند اما برخی نیز آن را باعث حواس‌پرتی راننده می‌دانند. البته حتی مدل‌های فاقد هایپر اسکرین نیز از نظر تعداد نمایشگرها کمبودی ندارند. برای مثال مرسدس AMG S63 E پرفورمنس دارای دو نمایشگر پیش چشمان راننده با ابعاد ۱۲.۸ و ۱۲.۳ اینچ است. صرف‌نظر از نظرات گوناگون، به‌کارگیری این نمایشگرها باعث ایجاد فضایی مدرن و آینده‌نگرانه در کابین محصولات مرسدس بنز شده است. وجود تجهیزات زیاد و متریال باکیفیت نیز حس و حال بسیار خوبی به بخش داخلی این خودروها می‌بخشد.

لندرور

با اینکه برخی افراد محصولات لندرور و رنجرور را به خاطر توانایی‌های آفرود آن‌ها انتخاب می‌کنند اما واقعیت این است که اکثر این مدل‌ها هرگز از آسفالت خارج نمی‌شوند. در واقع افرادی زیادی هم محصولات لندرور را به خاطر کابین‌های ظریف و جذاب به ویژه در مدل‌های رنجرور انتخاب می‌کنند. مدل‌های گران‌تر همچون لندرور دیفندر از نظر لوکس بودن می‌توانند به محصولات رنجرور نیز نزدیک شوند. با اینکه محصولات لندرور از نظر قابلیت اطمینان و هزینه‌های تعمیر و نگهداری سابقه درخشانی ندارند اما کابین آن‌ها فضای خوبی دارد و در سال‌های اخیر نیز جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارند.

کیا

درست همانند هیوندای، کیا نیز به خاطر تولید محصولاتی با کابین‌های باکیفیت و مجهز شناخته می‌شود. این موضوع به ویژه در مدل‌های جدیدتر همچون EV9 دیده می‌شود. این خودرو به همراه تلوراید تجهیزاتی را ارائه می‌کنند که معمولاً در خودروهای لوکس‌تر دیده می‌شوند. کیا کراس اورها و شاسی‌بلندهای متنوعی تولید می‌کند و البته سدان های آن نیز کابین‌های جذابی دارند. کره‌ای‌ها در بخش تجهیزات کاملاً دست پر وارد میدان شده‌اند و درعین‌حال دکمه‌های فیزیکی نیز در کابین محصولات آن‌ها وجود دارد.

لوسید

با اینکه لوسید بازیگری تازه‌وارد در بازار خودروست اما بی‌وقفه کارشناسان را متعجب کرده است. جدیدترین محصول این شرکت یعنی شاسی‌بلند گراویتی از چند هفته پیش راهی خط تولید شده اما سدان ایر چند سالی است که در بازار حضور دارد. کابین لوسید ایر برنده واقعی این خودروست و فضای زیادی برای سرنشینان فراهم می‌کند. از نظر کیفیت و فینیش نیز لوسید پا به پای برندهای مطرح حرکت می‌کند. چوب واقعی، چرم ناپا و آلکانترا در جای جای کابین ایر دیده می‌شوند و فضای دل‌چسبی ایجاد می‌کنند. تنها نقطه‌ضعف این خودرو قیمت بالاست به گونه‌ای که برای ساده‌ترین تیپ ایر باید حدود ۸۰ هزار دلار پرداخت کرد درحالی‌که قیمت مدل‌های فول می‌تواند به ۲۵۰ هزار دلار هم برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۳ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *