تیتر20 – بروس، مدیر ارشد منطقه آسیا شرکت VGV در مراسم معرفی خودرو اونترا در سخنانی اظهار داشت: بازار ایران با ۹۰ میلیون جمعیت یکی از بازارهای مهم برای صنعت خودرو چین است.
وی در ادامه با تشکر از سیاستهای حمایتی دولت در صنعت خودرو، تصریح کرد: در سالهای اخیر سیاست حمایتی دولت ایران شرایط مناسبی برای فعالیت خودروسازان چینی در ایران فراهم کرده است.
وی فعالیت در ایران را بخش مهمی از برنامه VGV به منظور توسعه صادرات دانست و اضافه کرد: شرکت VGV در سال قبل ۳۷۰ هزار دستگاه خودرو فروخت که ۱۹۴ میلیارد یوان معادل ۲۶.۶ میلیارد دلار درآمد برای شرکت ایجاد کرد.
بروس، صنایع خودروسازی ایلیا را شریک راهبردی وی.جی.وی معرفی کرد و گفت: این شرکت پل ارتباطی بین ایران و چین محسوب میشود و ما متعهد به توسعه بلندمدت در ایران هستیم تا مطمئن شویم که مشتریان ما به محصول باکیفیت دسترسی خواهند داشت.
مدیر ارشد منطقه آسیا شرکت VGV از عرضه یک پیکاپ جدید به ایران خبر داد و گفت: در ماههای آینده یک پیکاپ قدرتمند را در راستای توسعه خودروسازی ایلیا به بازار معرفی میکنیم.
در ادامه این مراسم، محمد جعفر فردحسینی عضو هیات مدیره شرکت ایلیا پارس کیان، با بیان اینکه حجم تجارت ایران و چین ۳۰ میلیارد دلار است که تا ۵۰ میلیارد هدف گذاری شده است، اظهار داشت: چین شریک راهبردی ایران است و صنعت خودرو از صنایع مهم در همکاری مشترک ایران و چین است.
وی برنامه تولید خودرو اونترا در سال نخست ۵ هزار دستگاه اعلام و تصریح کرد: آمار تولید در سال دوم به ۱۰ هزار دستگاه خودرو افزایش مییابد. در گام بعد نیز انتقال تکنولوژی و تعمیق ساخت داخل در اولویت شرکت قرار دارد.
عقیل مصطفایی مدیر بازاریابی صنایع خودروسازی ایلیا، نیز با اشاره به مسیر طراحی لوگوی جدید ایلیا پارس کیان، گفت: شرکت VGV الزام به بومی سازی برند خودرو در ایران داشت و به همین دلیل لوگوی جدیدی طراحی کردیم.
وی افزود: در این لوگو سعی شد المانهای زیادی به مخاطب القا شود. از نماد ملی ایران که دماوند است در طراحی لوگوی جدید استفاده کردیم. حرکت را نیز با استفاده از طرح جاده نشان دادیم.
مصطفایی با اشاره به اینکه نماد جدید با بهرهگیری از این مولفهها به لوگوی جدید ایلیا پارس کیان تبدیل شد، اظهار داشت: طراحی لوگو جدید شباهتهایی هم به لوگوی وی جی وی و گرافیک جلو پنجره خودرو دارد و در نمای عقب هم تایپوگرافی برند قرار گرفته است.
وی در ادامه به معنی نام اونترا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اونترا یک نام بینالمللی با ریشه اسپانیایی به معنای ماجراجویی است که تناسب زیادی با خودرو ما دارد.
معرفی شاسی بلند اونترا را با لوگوی جدید
شرکت سینوتراک در همکاری مشترک با صنایع خودروسازی ایلیا، قرارداد همکاری جدیدی منعقد کرده است و اولین خودروی این برند با نام و نشان جدید و البته تیراژ بالا در ایران تولید خواهد شد.
شرکت سینوتراک چین از سال ۲۰۱۴ پا به عرصه تولید خودروهای سواری گذاشت و محصولات خود را تحت برند VGV عرضه میکند. محصولات سواری سینوتراک در چین و دیگر بازارهای جهان به دلیل وجود رقبای بزرگ چندان شناخته شده نیست، البته عمر این شاخه از محصولات سینوتراک نیز چندان زیاد نبوده و این خودروساز برای مطرح شدن باید به تولیدات بیشتر فکر کند. در کنار U۷۵ پلاس محصولات دیگری مانند U۷۰ و U۷۵ توسط برند VGV تاکنون تولید شده است.
کراس اوور U۷۵ پلاس در اصل نسخه بهروز و فیس لیفت شده خودروی U۷۵ بوده که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و در دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار دارد.
خودرو اونترا از نظر ظاهری نسبت به خودروهای روز بازار طراحی ساده و قدیمیتری دارد. چراغهای اصلی در نمای جلو ظاهری بزرگ و بدون زوایای تند و تیز دارد که متصل به جلوپنجره خودرو طراحی شده است. جلوپنجره خودرو نیز به صورت شش ضلعی با ظاهری عریض و بزرگ درصد زیادی از نمای جلو را به خود اختصاص داده است.
بر روی سپر جلو اما یک خط قرمز دور تا دور قسمت پلاک و ورودی هوای ثانویه موتور کشیده شده که ظاهری اسپرت به خودرو بخشیده است. همچنین یک دیفیوزر طرحدار کرومی نیز انتهای سپر خودنمایی میکند.
در نمای عقب اوضاع کمی بهتر شده و شاهد یک طراحی خشن و جذاب هستیم. چراغهای عقب به صورت کشیده و بزرگ طراحی شده که بخشی از آنها به روی درب صندوق آمده و توسط یک نوار مشکی رنگ هر دو چراغ بههم متصل شده است. علاوه بر خطوط عمیقی که بر روی درب صندوق وجود دارد بر روی سپر نیز یک دیفیوزر مشکی – کرومی با طراحی جذاب و همچنین چراغهای مهشکن و دنده عقب به صورت نواری نازک بر روی آن قرار گرفته است.
در قسمت کابین خودرو اونترا اما شرایط به کلی تغییر پیدا کرده و یک داشبورد مدرن و زیبا را شاهد هستیم. به سبک محصولات مرسدس بنز یک صفحه نمایش لمسی بزرگ از پایین داشبورد به سمت بالا کشیده شده که تمام قسمتها و آپشنهای خودرو از طریق آن قابل کنترل است.
فرمان خودرو به صورت D کات طراحی شده و در دل خود یک غربیلک سه شاخه به همراه برخی کلیدهای کنترلی را جای داده است.
یکی از نکات جالب خودرو اونترا این است که در بخش کنسول، خبری از لیور دنده مکانیکی و الکتریکی رایج نبوده و دندههای خودرو به سبک محصولات جگوار – لندروور به صورت یک کلید چرخان کنترل میشود.
همچنین صفحه کیلومترشمار نیز به صورت تمام دیجیتالی بوده و گرافیک مناسبی دارد.
یکی دیگر از نکات مثبت کابین U۷۵ پلاس، تریم دو رنگ آن است که حس لوکسی را به سرنشینان القاء میکند.
فضای کابین خودرو اونترا با توجه به اینکه این خودرو در دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار میگیرد در ردیفهای اول و دوم بسیار مناسب و جادار بوده اما در ردیف سوم مانند بسیاری از خودروهای این سگمنت، فضای چندانی نداریم.
فضای صندوق نیز در صورت بسته بودن ردیف سوم صندلیها کاملا پاسخگوی نیاز مالک خواهد بود و فضای جاداری دارد.
مشخصات فنی خودرو اونترا
خودرو اونترا از نظر فنی به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. این مشخصات نشان دهنده آن است که با یک خودروی قدرتمند روبرو هستیم. همچنین جعبه دنده این خودرو خوشبختانه از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT بوده که نیرو را به محور جلوی خودرو منتقل میکند.
امکانات رفاهی و ایمنی خودرو خودرو اونترا
خودرو اونترا در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز خودرویی پرآپشن است که از جمله امکانات نسخه فول آن میتوان به فرمان برقی، رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی، ال ای دی هدلایت، دی لایت، سانروف پانورامیک، روف رک، تریم چرمی، فرمان چرمی، صندلی راننده برقی ۶ حالته، مانیتور و کلاستر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه الکتریکی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، آینه وسط الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور پایش باد تایرها، حالتهای رانندگی اکو و اسپرت و نرمال و برفی، سیستم کنترل کشش و پایداری، ۶ ایربگ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و سیستم ضد واژگونی خودرو اشاره کرد.
source