Wp Header Logo 869.png

شرکت ART ایتالیا که برای اولین بار در نمایشگاه CES 2025 حضور یافته از تکنولوژی‌های دیجیتالی و مدرن زیادی رونمایی کرده است.


هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین مباحثی بوده که در نمایشگاه CES امسال در لاس‌وگاس مطرح شده است. همچنین در این گردهمایی سالانه که تمرکز ویژه‌ای روی تکنولوژی و کاربردهای تجاری آن دارد، بحث‌هایی درباره سرویس‌های دیجیتالی نیز شکل گرفته و طبیعی است که این مباحث روی صنعت خودرو نیز تأثیرگذار باشند. از جمله شرکت‌هایی که در این زمینه جلب‌توجه می‌کنند، ART ایتالیاست که برای اولین بار در CES حضور می‌یابد. شرکت ART چندین سال است که مشغول توسعه ابزارهای دیجیتال و پلتفرم‌های الکترونیکی برای خودروهای اسپرت و بسیار لوکس بوده هرچند تجارب آن فقط به بخش خودرو منحصر نمی‌شود. ART در نمایشگاه CES همچنین دستگاه‌های طراحی شده برای وسایل نقلیه دو چرخ و ابزارهای دیجیتال برای ایجاد محیط‌های شبیه‌سازی الهام گرفته از دنیای گیم را نیز معرفی کرده است؛ اما شاید نشانگر کاکپیت دیجیتال جدید ART مهم‌ترین محصول غرفه این شرکت ایتالیایی باشد. این کاکپیت تمامی نوآوری‌های جدید را به همراه داشته و امکان تست آن با ثبت‌نام قبلی در CES وجود دارد.

اکستریم VX اکستریم VX

نوآوری‌های رخ داده در نمایشگرهای پیشرفته کاکپیت دیجیتال ART ایتالیا به خاطر معماری الکترونیک جدید و ماژولاری است که قول ساده‌سازی طراحی و توسعه سیستم‌های الکترونیکی خودروها را می‌دهد. تا به حال پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگرهای سیستم اطلاعات سرگرمی از سیستم‌عامل مستقلی که می‌توانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند اما متمایز باقی بمانند استفاده می‌کردند اما ART پیشنهاد متفاوتی دارد. این شرکت به دنبال تولید سیستمی متحد است که توسط یک ECU مدیریت شود و بخش‌هایی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی، اینترفیس های راننده و… را کنترل نماید. نسل بعدی کاکپیت e این شرکت با دیگر سیستم‌های خودرو ارتباط برقرار خواهد کرد و برای ارتباط خودرو با همه‌چیز (V2X) طراحی شده است. به این ترتیب سیستم جدید ART توانایی برقراری ارتباط با خودروهای دیگر یا زیرساخت‌های هوشمند را داشته و از تکنولوژی‌های مبتنی بر تبادل اطلاعات بین خودرو و محیط شهری پشتیبانی می‌کند.

کاکپیت e جدید ART با استفاده از طراحی ماژولار ساخته شده و بجای نمایشگرهای LCD سنتی از نمایشگرهای باکیفیت TFT استفاده می‌کند. این سیستم تکنولوژی بلک دایموند را ادغام کرده تا کنتراست بهینه و قابلیت خوانش بهتری داشته باشد. پلتفرم الکترونیک متحد که دامنه‌های عملکرد ایمنی و اطلاعات سرگرمی خودرو را در یک معماری واحد ادغام می‌کند مزایای متنوعی خواهد داشت که مهم‌ترین آن‌ها کاهش تعداد قطعات، وزن و پیچیدگی است که می‌تواند به تسریع زمان عرضه به بازار خودروهای جدید کمک کند.

همچنین ART ایتالیا می‌گوید تبادل نرم و سریع اطلاعات در این سیستم تضمین شده و حتی در زمان خرابی سیستم اطلاعات سرگرمی نیز می‌توان به تمامی کنترل‌های خودرو دسترسی داشت چراکه سخت‌افزار و نرم‌افزار به‌طور کامل از یکدیگر جدا شده‌اند. همچنین قابلیت انعطاف کاکپیت e این کمپانی بیشتر است زیرا امکان سازگاری آن با اینترفیس هایی همچون CAN، BroadR، MOST، USB و LIN و همچنین پلتفرم‌های ارتباطی برای دستگاه‌های خارجی همچون اندروید اتو و اپل کارپلی وجود دارد. کاکپیت e شرکت ART علاوه بر موارد یاد شده می‌تواند به‌روزرسانی از راه دور داشته باشد و هدآپ دیسپلی را نیز در دسترس راننده قرار دهد. همه‌چیز بر اساس نیازهای راننده قابل تنظیم و شخصی‌سازی بوده و از فرمت نمایشگرها تا گرافیک و عملکرد آن‌ها را شامل می‌شود.

این ویژگی‌ها همچنین شامل سیستم‌های دستیار راننده پیشرفته و ایمنی فعال همچون پایش راننده و دستیار پارک نیز می‌شوند و ART راه‌حل‌های یکپارچه‌ای را به نمایش گذاشته است. دستیار پارک به‌طور ویژه در سه نسخه در دسترس است که یکی از آن‌ها بر پایه دوربین دنده‌عقب شکل گرفته و در نسخه ارتقا یافته نیز دوربین جلو به مجموعه افزوده می‌شود و نهایتاً نیز سیستم محیطی سه‌بعدی با چهار دوربین یا بیشتر وجود دارد که محیط اطراف را در پشت آمپرها به نمایش می‌گذارد. ART همچنین برای سرگرمی سرنشینان نیز برنامه داشته و سیستم پایش سرنشینان آن را معرفی کرده که حضور آن‌ها در کابین را تشخیص داده و می‌تواند حالات چهره، حرکات و ژست‌های آن‌ها را تشخیص داده و تجارب شخصی‌سازی شده را فراهم سازد.

پلتفرم دیجیتالی و جدید ART ایتالیا از اکوسیستم سه‌بعدی HMI برای ارائه تجربه‌ای درگیر کننده و جذاب با کمک پروتوتایپ سازی سریع استفاده می‌کند. این امر با کیت توسعه نرم‌افزار و ابزار کاکپیت V جدید میسر می‌شود که ابزار یاد شده به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد اینترفیس گرافیکی خودشان را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی کنند. به لطف هدست های واقعیت مجازی، امکان شبیه‌سازی عملکرد سیستم و تعامل بین کاکپیت و سیستم‌های درون خودرو نیز وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *