نتیجه این مسابقه با آن چیزی که تصورش را میکنید متفاوت است.
برند ایتالیایی دوکاتی در تولید سوپربایکهای سریع مهارت بسیار زیادی دارد. یکی از مشهورترین محصولات این برند مشهور موتورسیکلتساز، مدل پانیگال V4S به شار میرود که با بهرهمندی از قدرت و عملکرد بسیار خیرهکننده، بسیاری از سوپراسپرتهای مدرن جهان را شکست میکشد. به همین دلیل است که برخی از مالکان خودروهای اسپرت، به خروجی پیشرانههای استاندارد خود بسنده نمیکنند.
هیمن مسئله یک رقابت سطح بالا را میان مالکان این دستگاههای سریع راه میاندازد که با استفاده از آن میتوانند مخارج بالای خود را به رخ یکدیگر بکشند. مشخصا همه ما مانند بسیاری دیگر بر این باور هستیم که موتورسیکلتها به دلیل وزن کمتر و نسبت قدرتبهوزن خیرهکننده، سوپراسپرتها را به فراموشی میسپارند. اما خودروها مزایای خود را هم دارند؛ برای مثال میتوان به بهرهمندی آنها از قدرت بیشتر اشاره کرد. ناگفته نماند که این قدرت در خودروهایی مانند پورشه ۹۱۱ توربو S و نیسان GT-R ازطریق یک جعبهدنده سریع و توانمند به هر چهار چرخ منتقل میشود و شتابی خیرهکننده را در اختیار راننده این خودروها قرار میدهد. خودرو با بهرهمندی از سیستم الکترونیکی پیشرفتهتر میتواند نواقص انسانی را هم برطرف کند.
یک کانال یوتیوبی برای پاسخدادن به این سوال دو خودروی یادشده را در برابر سوپربایک دوکاتی قرار داده است. نیسان GT-R حاضر در این رقابت تقویتشده و حال از ۱,۱۵۷ اسب بخار قدرت سود میبرد که میتواند هر ابرخودرویی را بهراحتی به چالش بکشد. پس ممکن است بتواند با دوکاتی هم رقابت کند. اما رقیب چهار چرخ دیگر این خودرو، پورشه ۹۹۲ ۹۱۱ توربو S تقویتشده هم از ۱,۰۸۲ اسب بخار قدرت سود میبرد.
سوپربایک دوکاتی پانیگل V4S با ثبت زمان ۱۰.۰۸ ثانیه به مقام آخر دست پیدا کرد درحالیکه پورشه ۹۱۱ موفق شد همان مسیر را در عرض ۹.۴۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۶ کیلومتر بر ساعت طی کند. هرچند GT-R برای رسیدن به خط پایان از مرز سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هم عبور کرد اما برای پیمایش همان مسافت به ۹.۹۵ ثانیه زمان نیاز داشت.
به این ترتیب دیدیم که برخلاف تصوراتی که داشتیم، در این رقابت سوپربایک دوکاتی که حکم بوگاتی موتورسیکلتها را دارد، به مقام آخر دست پیدا کرد و بازی را به رقبای قدرتمند دیگرش، نیسات GT-R و پورشه ۹۱۱ توربو S، واگذار کرد. نظر شما درباره این رقابت جذاب چیست؟
source