رئیس AMG در مصاحبهای گفته است حذف پیشرانهٔ V8 از مرسدس C63 باعث از دست رفتن بخشی از خریداران شده است.
در سال ۲۰۲۲، مرسدس تصمیم گرفت در نسل جدید C63 AMG، پیشرانهٔ V8 توئین توربوی محبوب خود را با یک قوای محرکهٔ چهار سیلندر هیبریدی جایگزین کند. هرچند این پیشرانهٔ جدید قویتر و پیشرفتهتر است ولی نتوانسته هیجان و شخصیتی مشابه نسخهٔ هشت سیلندر قبلی را ارائه کند. حال رئیس AMG «مایکل شیبه» اذعان داشته است که به دلیل تغییر پیشرانه، خریداران C63 کمتر شدهاند. وی در این رابطه گفته است:
برخی از مشتریان وفادار ما کمی با این مفهوم مشکل دارند. ما خریدارانی را از دست دادهایم که فقط خواهان V8 هستند اما واقعاً باید با این خودرو رانندگی کنید تا متوجه شوید یک محصول بسیار قانعکننده است.
علیرغم اظهارات شیبه، کارشناسان وبسایتهای معتبر خودرویی که تجربهٔ رانندگی با C63 جدید را داشتهاند، چندان قانع نشدهاند. البته مطمئناً این یک شاهکار مهندسی محسوب میشود ولی آزمایشکنندگان پیشرانه را بیاحساس توصیف کرده و از اضافهوزن ناشی از باطریهای سیستم هیبریدی ابراز تأسف کردند. بااینحال، شیبه در ادامه افزوده است:
برای برخی از خریداران، تحسین قوای محرکهٔ پیشرفتهٔ C63 زمان میبرد.
وی بهوضوح هنوز هم از تصمیم مرسدس و پیشرانهٔ چهار سیلندر C63 دفاع میکند ولی اظهار داشته است که AMG میتوانست در تبلیغ و بازاریابی این خودرو بهتر عمل کند:
ما با این تکنولوژی خیلی جلوتر رفتیم ولی باید این فناوری را بیشتر برای نمایندگیها و خریداران خود توضیح میدادیم. یک ضربالمثل آلمانی هست که میگوید شما هرگز شانس دومی برای برداشت اول ندارید. شاید ما برداشت اول را از دست داده باشیم.
با وجود این اعترافات، شیبه گفته است که C63 همچنان چهار سیلندر باقی خواهد ماند اما کوپهٔ CLE63 آینده ممکن است اینطور نباشد زیرا به گزارش اتوکار، هرچند در ابتدا قرار بود این خودرو هم به همان قوای محرکهٔ چهار سیلندر C63 مجهز شود ولی حالا تصمیم بر استفاده از موتور V8 گرفته شده است. هرچند هنوز در این رابطه هیچ حرف رسمی زده نشده ولی به گفتهٔ اتوکار، این تغییری لحظه آخری و ناشی از استقبال ضعیف از C63 بوده است. بااینوجود، رئیس AMG دست از حمایت C63 چهار سیلندر برنمیدارد:
C63 خودروی بسیار مهمی در مجموعهٔ ما است. قبلاً بوده، هست و خواهد بود. ما با نسخهٔ کنونی تصمیم گرفتیم سراغ آخرین تکنولوژیها برویم. ما چیز جدیدی میخواستیم و به همین دلیل است که پیشرانهٔ فرمول یک را در یک خودروی جادهای قرار دادیم.
source