Wp Header Logo 1906.png

تاکنون تولید و عرضه تیپ پایه سهند یعنی مدل S در پارس خودرو انجام می‌شده است که از نظر برخورداری از امکانات، معمولی‌ترین تیپ محسوب می‌شود؛ و با اعلام قیمت تیپ آپشنال این خودرو، این شرکت آماده می‌شود تا برگ برنده خود را رو کند.

پس از تولید و عرضه تیبا صندوق‌دار، تیبا۲ و همچنین مدل‌ها و تیپ‌های متنوع کوییک و ساینا، خودرو سهند آخرین محصول از خانواده خودروهای پرتیراژ گروه سایپاست که در خطوط پارس‌خودرو به تولید انبوه و عرضه به بازار رسیده است.

خودرو سهند، یک سدان خانوادگی اقتصادی است که با طراحی ظاهری به‌روز و امکانات و قابلیت‌های جدید عرضه می‌شود.

براساس این گزارش، اولین شاخصه کلی را در بخش قوای محرکه و پیشرانه خودرو سهند می‌توان مشاهده کرد؛ جایی که یک موتور تنفس طبیعی با نام M۱۵i قرار دارد و بنابر اعلام شرکت پارس‌خودرو، سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، دریچه گاز برقی و منیفولد دوداستیل به آن افزوده شده و تغییراتی نیز در بخش یاتاقان‌ها، سیلندر، سرسیلندر، میل‌لنگ، پیستون، رینگ پیستون، سوپاپ، منیفولد هوا، واترپمپ، اویل‌پمپ و کاتالیست در آن صورت گرفته است. همه این تغییرات موجب شده این موتور نسبت‌ به موتور M۱۵ قبلی، ۴ اسب‌بخار قدرت بیشتر و ۹ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید کند؛ همچنین با محاسبه این اعداد می‌توان دریافت که موتور M۱۵i توان و گشتاور بیشتری از موتور TU۳ تولید می‌کند. همچنین این تغییرات، باعث افزایش راندمان موتور، کاهش مصرف سوخت، ارتقای آلایندگی به یورو۵ و قابلیت اخذ استاندارد یورو۶ شده است.

در بخش طراحی نمای خودرو، این محصول از یک طراحی به‌ روزتر نسبت‌ به سایر خودروهای هم‌خانواده، برخوردار است و طراحان آن کوشیده‌اند با اعمال تغییرات سازنده در بخش نمای مقابل و همچنین عقب خودرو از نمادهای جدیدتری در آن استفاده کنند؛ طراحی چراغ‌های جدید جلو با ظاهری کشیده‌تر و تجهیز به لنز که علاوه‌ بر زیبایی بصری، در کارایی و کیفیت نوردهی آن‌ها نیز موثر است، طراحی جلوپنجره جدید و سپرها با قابلیت اخذ استاندارد ۸۵ گانه مرتبط با تصادف با عابر پیاده در کنار طراحی چراغ‌های دوتکه عقب خودرو، به خودرو سهند ظاهری جدیدتر و به‌روزتر بخشیده است.

پارس‌خودرو در طراحی تریم داخلی خودرو سهند مسائلی را مدنظر قرار داده که نشان‌دهنده تجربه بالای این خودروساز و شناخت دقیق آن از ذائقه مشتریان و سلایق موجود در بازار است؛ نخست این‌که پارس‌خودرو تلاش کرده با استفاده از متریال باکیفیت‌تر نسبت‌ به سایر خودروهای ساخت داخل، حس تفاوت در ساخت را به مشتریان منتقل کند و مشخصاً در رسیدن به این هدف هم موفق بوده است زیرا جنس داشبورد، کنسول خودرو و همچنین رودری‌ها کاملاً بهتر از بسیاری از خودروهای داخلی هم‌رده سهند است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در طراحی نمای داخلی خودرو، ماندگاری طولانی‌مدت و حفظ تازگی برای مدت زمانی بیش‌از سایر خودروها مدنظر قرار داشته تا برای مالکان آن، دیرتر حس خسته‌کنندگی را ایجاد کند.

پارس‌خودرو، اقدام به تولید و عرضه تیپ پایه سهند یعنی مدل S کرده که از نظر برخورداری از امکانات، معمولی‌ترین تیپ محسوب می‌شود؛ با اعلام قیمت تیپ آپشنال این خودرو در ماه گذشته، این شرکت آماده می‌شود تا برگ برنده خود را رو کند؛ سهند آپشنال دارای امکاناتی نظیر کروز کنترل، کنترل صوتی روی فرمان، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، کاور صندلی چرم و پارچه، آیینه‌های تاشو برقی، سانروف، سیستم تشخیص نقطه کور، مانیتور ۷ اینچی، دوربین دید عقب، سنسور باران، هشدار جاماندن ریموت کنترل و آنتن کوسه‌ای است و قطعاً با این امکانات، یکی از بهترین انتخاب‌ها در رده سدان‌های اقتصادی لقب خواهد گرفت.

در کل باید سهند پارس‌خودرو را یک تغییر در شرایط فعلی صنعت خودرو ایران با اتکا به توانایی داخلی و به‌سود مشتریان بازار تلقی کرد که با گذشت زمان و تولید انبوه مدل‌ها و تیپ‌های گوناگون، می‌تواند رضایتمندی مصرف‌کنندگان را فراهم کند.

منبع خبر: پرشین خودرو

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *