Wp Header Logo 2071.png

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بخش خودروی ایالات‌متحده هنوز پس از رونق دوران همه‌گیری در حال یافتن جایگاه خود است و دولت آینده ترامپ ممکن است به این عدم اطمینان بیفزاید.

خودروسازان بزرگ ایالات‌متحده مانند جنرال موتورز و فورد، سال 2024 را صرف کاهش برنامه‌های رشد خودروهای برقی خود کردند، زیرا تقاضای پیش‌بینی شده برای خودروهای برقی کاهش یافت.

ترامپ سال گذشته در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی گفت من طرفدار خودروهای الکتریکی هستم، اما شما باید همه گزینه‌ها را نیز در نظر داشته باشید. اول از همه، آنها راه دوری نمی‌روند، هزینه زیادی دارند و همه آنها در چین ساخته می‌شوند.

با این حال، به نظر می‌رسد ترامپ واقعاً تلاش خواهد کرد تا الزامات بایدن مبنی بر دستیابی خودروسازان به اهداف سخت آلایندگی (که به نفع خودروهای برقی باشد) و همچنین اعتبار مالیاتی 7500 دلاری فدرال خودروهای برقی را لغو کند.

ماسک گفت: حذف اعتبار مالیاتی برای رقبای ما و برای تسلا اندکی ویرانگر خواهد بود، اما درازمدت احتمالاً کمک می‌کند. خودروسازان قدیمی مانند فورد و جنرال موتورز بیشتر از تسلا به اعتبار مالیاتی وابسته هستند تا قیمت‌های خرده‌فروشی خود را پایین بیاورند، بدون اینکه به حاشیه‌ها آسیبی وارد شود.

کارشناسان به یاهو فایننس اعلام کردند که خودروهای الکتریکی بازاری به سرعت در حال رشد و فناوری نسبتاً جدید هستند، اما از دست دادن اعتبار مالیات خودروهای الکتریکی پیش پا افتاده نیست. علاوه بر این، خودروسازانی که توسعه خودروهای الکتریکی را برای تسلیم شدن در برابر هوس‌های ترامپ محدود می‌کنند، ممکن است در طولانی مدت آسیب ببینند.

اگر خودروسازان از انتقال خودروهای برقی منحرف شوند، خطر عقب ماندن از فناوری و از دست دادن طولانی را از دست خواهند داد زیرا خودروسازان جهانی به سمت نسل بعدی پیشرفت‌های موتور و باتری حرکت می‌کنند.

بلومبرگ گزارش کرد که رونق فروش در دوران همه‌گیری در سال‌های 2020تا 2021 باعث شده است که برخی از خودروسازان برای مدیریت سطح موجودی خود با مشکل مواجه شوند، در حالی که نرخ‌های بهره بالا و افزایش قیمت برچسب‌ها نیز بر فروشندگان فشار آورده است.

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *