Wp Header Logo 2521.png

فردا موتور واردکننده‌ی محصولات ام‌جی در ایران، از یک شاسی‌بلند ۷ نفره جدید به نام RX9 رونمایی کرده است. این مدل با موتور ۲ لیتر توربوشارژ به بازار کشور ما می‌رسد.

اکستریم VX اکستریم VX

در گروه خودروهای چینی، ام‌جی یکی از برندهای محبوب مرد ایران محسوب می‌شود. سال‌ها پیش وقتی محصولات مختلف ام‌جی توسط شرکت مدیا موتور وارد کشورمان شدند، قیمت قابل قبول ارایه کردند. به همین دلیل، پس از آزادسازی دوبارهٔ واردات خودرو، فردا موتورز سراغ این برند رفت و مدل‌هایی مثل MG GT و MG 5 را به ایران آورد. حال فردا موتورز در گام بعدی خود، یکی از شاسی‌بلندهای ام‌جی را برای واردات در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

سایک موتور، سال ۱۹۵۵ تاسیس شد و حالا ۶۹ سال قدمت دارد. این مجموعه با تیراژ تولید سالانه ۵/۵ میلیون دستگاه، بعد از بی‌وای‌دی بزرگ‌ترین گروه‌های خودروسازی چین است. تقریبا نیمی از تولیدات سایک، مخصوص صادرات هستند. همچنین بخش مهمی از خودروهای فولکس واگن و زیرمجموعه‌های جنرال موتورز در چین، توسط سایک موتور، تولید می‌شوند.

MG RX9 выходит на рынок: кроссовер хотят привезти в Россию - Китайские автомобили

ام‌جی، زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی سایک موتورز چین است. به همین دلیل، محصولاتی از دیگر برندهای سایک، مثل رووی (Roewe) توسط MG نیز عرضه می‌شوند. شاسی‌بلند RX9 از سال ۲۰۲۲ توسط رووی و ام‌جی تولید شده و عملا تفاوت خاصی ندارند. این محصول، در کلاس خانوادگی با سه ردیف صندلی، در کشورهای مختلف فقط با یک نوع پیشرانه و گیربکس فروخته می‌شود؛ اما سیستم محرک جلو یا دو دیفرانسیل برای RX9 آپشن انتخابی است.

طراحی بدنه و نمای بیرونی ام جی RX9 فردا موتور

در کلاس جهانی، معمولا شاسی‌بلندهای بزرگ از سبک ساده و چراغ‌های چهارگوش استفاده می‌کنند؛ اما برندهای چینی، شخصیت تهاجمی و اسپرت را ترجیح می‌دهند. بر این اساس، ام جی RX9 نیز چراغ‌های باریک و مثلثی همراه زاویه‌سازی تیز در بدنه‌ ارایه می‌کند.

جلوپنجره‌ی بزرگ و مشبک، سیاه و پلاستیکی است. طراحی RX9 با المان‌های ساده و حساب‌شده، مثل زهوار زیر چراغ و خطوط روی بدنه، جذاب به نظر می‌رسد. حجم‌دهی طرفین سپر هم بسیار خوب و جوان‌پسند است. محل نصب پلاک، مه‌شکن‌های کوچک و ادوات نقره‌ای رنگ، نکات مثبت در RX9 هستند.

در نمای جانبی، تقلید از رنجرور و حالت مکعبی اتاق که غالب شاسی‌بلندهای چینی دارند، توسط RX9 تکرار نشده است. طراحی خاص آینه بغل‌ها و نصب دستگیره‌های مخفی‌شونده، حس مدرن خودرو را تقویت می‌کنند. رینگ ۲۱ اینچ بزرگ و جذاب به نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه فقدان ادوات پلاستیکی سیاه در گلگیرها، نکته‌ی مثبت محسوب می‌شود.

در نمای پشت، طرحی خلاقانه و نسبتا جدید برای چراغ‌های پوسته روی درپوش صندوق دیده می‌شود که البته زیبایی چندانی ندارد. برای حجم‌دهی بدنه در عقب، زیاده‌روی و اغراق دیده می‌شود. بخش بزرگی از سپر هم پلاستیکی سیاه با حفره‌های نمایشی ارایه شده است.

در مجموع می‌توان از نمای بیرونی ام جی RX9 به عنوان یک شاسی‌بلند چینی رضایت داشت و البته آن‌ را عقب‌افتاده از محصولات برندهای ژاپنی دانست. این خودرو با  طول ۴,۹۸۳  و عرض۱,۹۶۷  و ارتفاع ۱,۷۸۶  و فاصله محوری ۲,۹۱۵  میلی‌متر تولید می‌شود تا بزرگ‌تر از تویوتا پرادو ۴در موجود در ایران باشد.

طراحی کابین و نمای داخلی ام جی RX9 فردا موتور

سه نمایشگر پیوسته روی داشبورد، ترکیبی کاملا مدرن کم‌تر دیده شده در خودروهای دنیا است. این مجموعه همراه داشبورد با پلاستیک سخت ارایه می‌شود که البته طراحی زیبایی دارد و شیفتگان فناوری را جذب می‌کند. از سویی دیگر، علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک، احتمالا طرفدار این سبک نیستند.

در مجموع، ۴۷ اینچ نمایشگر برای RX9 ارایه می‌شود که شامل پنل دیجیتال پشت فرمان، مانیتور لمسی سیستم سرگرمی و نمایشگر روبروی شاگرد است. کلیدهای فیزیکی در این خودرو، کم‌تعداد هستند و حس کمینه‌گار (مینیمال) دارند. طراحی فرمان، دسته‌دنده‌ی کوچک الکترونیک، کلید گردان و تودری‌ها، راضی‌کننده به نظر می‌رسد.

سه ردیف صندلی چرم با فرم چشم‌نواز، نکته‌ی مثبت بسیار مهم در RX9 است. برخلاف بعضی خودروهای کوچک‌تر مثل هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ و فونیکس تیگو ۸ پرو، افراد با قامت متوسط می‌توانند روی صندلی‌های ردیف سوم، راحتی نسبی داشته باشند. این خودرو در حالت دو ردیف صندلی، حدود ۷۰۰ لیتر فضای حمل بار دارد و بسیار مناسب سفرهای بین شهری است.

پیشرانه و تجهیزات فنی ام جی RX9 فردا موتور

تنها نمونه‌ی موجود از شاسی‌بلند RX9 در بازار جهانی، موتور ۲ لیتر توربو با قدرت ۲۴۲ اسب بخار و گشتاور ۳۹۲ نیوتن‌متر دارد. این مدل  در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر برای نسخه‌ی تک دیفرانسیل گزارش شده است. این خودرو، نسخه‌ی چهار چرخ محرک هم دارد اما در تمام مدل‌های تولیدی، مجهز به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. ظاهرا فردا موتور برای بازار ایران، ام جی RX9 دو دیفرانسیل ارایه خواهد کرد.

فهرست مشخصات RX9 برای بازار ایران، هنوز منتشر نشده است. این خودرو مدل ۶ نفره با صندلی‌های جداگانه برای ردیف دوم نیز ارایه می‌کند. همچنین سیستم صوتی سفارشی از برند بوز (Bose) با ۱۲ بلندگو در فهرست آپشن‌های این خودرو دیده می‌شود.

قیمت ام جی RX9 در چین و پیش‌بینی برای ایران

قیمت ۲۶ تا ۲۹ هزار دلار برای شاسی‌بلند ام‌جی، جالب توجه است. باتوجه به نرخ ۸۰ هزار تومان برای دلار امریکا احتمالا ام جی RX9 سال آینده با قیمتی حدود ۳/۵ میلیارد تومان در ایران عرضه خواهد شد. البته اگر این محصول، توسط فردا موتور مونتاژ داخل شود؛ تخفیف‌هایی نیز خواهد داشت و ممکن است در محدوده‌ی ۳ میلیارد تومان تحویل خریدار شود.

در بازار ایران، فونیکس تیگو ۸ مهم‌ترین خودروی چینی در کلاس قیمتی ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان محسوب می‌شود. اکستریم TXL هم به تازگی تحویل مشتریان مدیران خودرو شده و ۳/۲ میلیارد تومان است. رقابت ام‌جی RX9 با محصولات چری، چندان سخت به نظر نمی‌رسد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۲۱ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *