Wp Header Logo 2501.png

رونمایی سئات آتکا مونتاژی در تهران

بهمن 1403: خودروسازی راین، نخستین شرکتی است که به سراغ مونتاژ محصولات سئات در بازار کشورمان رفته است. این شرکت از بهار 1402 مونتاژ آزمایشی سئات را آغاز کرد و حتی چندین نسخه آنرا با پلاک ملی و با مدل 1402 نیز به تولید رساند. اما رونمایی دوباره از سئات در نمایشگاه خودرو تهران 1403 به این معنی است که مشکلات عرضه این محصول با کیفیت، پس از گذشت دو سال، همچنان پابرجاست. 

مدل رونمایی شده از سئات آتکا، در کنار سطح قابل قبول آپشن‌هایش، مجهز به موتور دو لیتری توربوشارژ است. بنابراین آتکا، نه تنها مدرن‌ترین محصول راین لقب گرفته بلکه می‌توان آنرا قوی‌ترین خودرویی دانست که تاکنون توسط شرکت خودروسازان راین عرضه شده است.

بررسی خودرو راین R3
بررسی خودرو راین R7
. بررسی پیکاپ راین رپچر

اما سوال اینجاست که این خودروساز خصوصی، که در فروش راین R3 کاملا شکست خورد ولی همچنان بر عرضه محصولات تاریخ گذشته‌ای مانند پیکاپ راین رپچر و شاسی‌بلند راین R7 اصرار دارد، آیا پتانسیل، ظرفیت و تکنولوژی لازم را برای عرضه انبوه سئات آتکا، این محصول نیمه‌لوکس اروپایی را هم دارد؟


امکانات سئات آتکا مونتاژی راین

نسل اول سئات آتکا، در سال 2016 معرفی گردید و شرکت سئات نیز در اواسط سال 2020، اقدام به انجام یک بروزرسانی میان-دوره‌ای و البته نه چندان محسوس روی این کراس‌اور جمع‌وجور نمود. این فیس‌لیفت، همان محصولی است که حالا به شرکت خودروسازان راین رسیده است.

کابین سئات آتکا 2021

براساس اطلاعات رسمی شرکت خودروسازان راین، سئات آتکا دارای تجهیزات زیر خواهد بود:

. آینه های جانبی تاشونده برقی مجهز به گرمکن
. پایین آمدن خودکار آینه به هنگام حرکت با دنده عقب
. چهار پورت USB-C جلو و عقب
. سیستم صوتی با 8 بلندگو 
. آنتن کوسه ای
. سیستم استارت بدون سویچ (KEYLESS)
. شیفتر دنده
. اتولایت + دیلایت و کرنر لایت
. چراغ های خوش آمدگویی و بدرقه
. نورپردازی داخلی کابین با قابلیت انتخاب رنگ
. سنسور نور و باران
. سنسور رطوبت و دمای شیشه جلو
. گرمکن الکترونیکی شیشه جلو و عقب
. تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله مجهزيه فيلتر ضد آلرژی
. دریچه تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب
. شیشه های دودی جلو و عقب
. سیستم ضدانعکاس خودکار آینه داخلی
. سانروف پانارومیک به همراه پرده برقی
. چراغ‌های LED
. مه شکن جلو و عقب
. تنظيم غربیلک فرمان در 4 جهت
. دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان
. تنظیم کننده نور صفحه و کابین
. کامپیوتر سفری
. مولتی مدیا 8.25 اینچی مجهز به بلوتوث
. سیستم کنترل صوتی
. سیستم ناوبری
. صفحه كيلومتر ديجيتال
. گرمکن فرمان
. فرمان چرمی با طرح مدرن D-Cut
. تریم داخلی کرومی
. صندلی ها ترکیب چرم و پارچه
. تنظيم برقی صندلی راننده در 8 جهت
. حافظه صندلی راننده
. گرمکن صندلی‌های جلو در سه وضعیت
. صندلی تاشونده ردیف عقب
. کلید چرخشی تعویض حالت رانندگی
. سیستم کنترل سرعت در سراشیبی (HDC)
. سیستم کمکی پارک خودرو
. رادار نقطه کور (BSD)
. رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
. رادار هشدار خروج از خطوط (LDW)
. رادار هشدار برخورد از جلو (FCW)
. سیستم کنترل سرعت در سربالایی (HAC)
. ترمر اضطراری خودکار (AEB)
. کروز کنترل تطبیقی (ACC)
. سیستم محدود کننده سرعت (SLA)
. سیستم هوشمند کنترل چراغ جلو (HC)

مشخصات فنی سئات آتکا در ایران

ضعیف‌ترین نسخه از این خودرو به پیشرانه یک لیتری توربوشارژ به قدرت 110 اسب‌بخار مجهز شده درحالی‌که پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 150 اسب‌بخار و امکان انتخاب جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک در جایگاهی بالاتر قابل انتخاب است. 

اما برای بازار ایران، شرکت خودروسازان راین، نیرومندترین عضو خانواده آتکا را انتخاب کرده که به پیشرانه 2 لیتری مجهز بوده و می‌تواند 190 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک و سیستم AWD به چرخ‌ها انتقال دهد.

کراس‌اور آتکا که در تاسیسات شرکت سازنده در Kvasiny واقع در جمهوری چک ساخته می‌شود، موفقیت بزرگی برای سئات به ارمغان آورده چراکه از ابتدای معرفی این خودرو در سال 2016 بیش از 300 هزار دستگاه آتکا به فروش رسیده است.

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *