Wp Header Logo 2550.png

امید محمدی؛ بازار: در ششمین نمایشگاه خودرو تهران شرکت نامی خودرو محصولات جدیدی از برندهای نیسان و تویوتا را معرفی کرد. معرفی محصولات وارداتی یا برخی از چینی ها با چالش جدی خدمات پس از فروش مواجه است، مساله ای که وزارت صمت توجه کمتری نسبت به آن دارد. در گذشته برندهای نیسان، تویوتا، کیا و هیوندای در کشور از شبکه خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار بودند، اما در دور جدید واردات شبکه خدمات پس از فروش چندان اهمیت ندارد.

شرکت های نامی خودرو و معین خودرو باتوجه به حجم تیراژ واردات محصول در تامین قطعات چالش دارند

چالش تیراژ محصولات نامی خودرو با تامین قطعات

شرکت نامی خودرو مسئولیت خدمات پس از فروش خودروهای تویوتا وارداتی گروه خودروسازی سایپا را عهده دار شده است. این در حالی است که نامی خودرو خدمات پس از فروش و شبکه نمایندگی قوی برای ارائه خدمات ندارد، این مساله پاشنه آشیل شرکت مذکور است.

شرکت های نامی خودرو و معین خودرو باتوجه به حجم تیراژ واردات محصول در تامین قطعات چالش دارند. چرا که ارز کمتری نسبت به واردات خودرو جهت تامین قطعات به واردکنندگان تخصیص داده شده است. چالش تامین قطعه گریبان شرکت های بزرگ مونتاژ کار را گرفته، از همین رو می توام گفت در آینده نزدیک مضاف بر خدمات پس از فروش، تامین قطعه برای خودروهای وارداتی معضل جدی برای مالکان ایجاد خواهد کرد.

خدمات پس از فروش پاشنه آشیل نامی خودرو

بیشتر خودروهای که توسط شرکت نامی خودرو عرضه شده است، هنوز توسط مصرف کنندگان استفاده نشده که جهت دریافت خدمات به شبکه نمایندگی های این شرکت مراجعه نکردند. بیشتر خودروهایی که توسط واردکنندگان عرضه می شود؛ هنوز در خیابان ها دیده نمی شود. زمانی که این خودروها توسط مصرف کننده حقیقی استفاده شود تازه چالش جدی واردکنندگان و مشتریان در تامین قطعه و خدمات پس از فروش شروع می شود. الزام وزارت صمت به ارائه خدمات پس از فروش فقط منوط به یک تعمیرگاه مرکزی می شود و مشمول سایر شبکه ها نمی شود.

شرکت نامی خودرو محصولات خود را توسط یک نمایندگی مرکزی در تهران تحویل می دهد، شرکت های وارد کننده محصولاتی که با برند غیر چینی به بازار عرضه کردند، به عنوان خودرو دست دوم از چین وارد کردند

تحویل فقط در یک نمایندگی

شرکت نامی خودرو محصولات خود را توسط یک نمایندگی مرکزی در تهران تحویل می دهد، شاید زمان آن رسیده که نامی خودرو در عرضه محصول تغییراتی ایجاد کند.

لازم به ذکر است که شرکت های وارد کننده محصولاتی که با برند غیر چینی به بازار عرضه کردند، به عنوان خودرو دست دوم از چین وارد کردند. بنابراین شرکت های چینی تعهدی در قبال خدمات پس از فروش برندهای غیر چینی ندارند، این مساله شامل شرکت نامی خودرو نیز می شود. در این میان شرکت آفتاب خودرو به عنوان وارد کننده برند مزدا، تنها شرکتی است که خودروها را به عنوان دست اول به بازار کشور وارد می کند.

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *