Wp Header Logo 2231.png

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این فناوری پیشرفته به‌ویژه در صنعت خودروهای الکتریکی کاربرد دارد و می‌تواند به شناسایی مشکلات اولیه باتری پیش از بروز آسیب‌‌های جدی کمک کند. این حسگرها که بر پایه «نیتروژن-تهی‌‌جایی مرکزی» در الماس عمل می‌کنند، از طریق اندازه‌‌گیری تغییرات میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط جریان الکتریکی، قادرند نشانه‌‌های اولیه اختلال در عملکرد باتری را شناسایی کنند.

به گفته پروفسور موتسوکو هاتانو، پژوهشگر ارشد این پروژه در موسسه علوم توکیو، این حسگرها با محدوده دینامیکی گسترده، حساسیت بالا و طیف وسیعی از کاربردها می‌توانند کاربردهای مهمی در صنعت خودرو داشته باشند. تیم پژوهشی برای کاهش هزینه‌‌های تولید، روش جدیدی را برای ساخت این حسگرها ابداع کرده که در آن لایه‌‌های الماس روی یک بستر غیر‌الماس قرار می‌‌گیرند. این امر هزینه تولید را به شکل قابل‌توجهی کاهش داده است.

در آزمایش‌‌های اولیه، این حسگرها روی مجموعه‌‌ای که موتور یک خودروی الکتریکی را شبیه‌‌سازی می‌‌کرد، نصب شدند و توانستند کوچک‌ترین نوسانات در جریان الکتریکی را تشخیص دهند. این قابلیت می‌تواند شارژ و دشارژ بیش از حد باتری یا سایر مشکلات موثر بر عملکرد و طول عمر آن را پیش از وقوع آسیب‌‌های جدی شناسایی کند.

 

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *