Wp Header Logo 2373.png

نیسان به‌طور رسمی نسل جدید جوک الکتریکی را معرفی کرده است، یک کراس‌اوور برقی که از سال ۲۰۲۵ در کارخانه ساندرلند بریتانیا به تولید می‌رسد. این خودرو در کنار نسل سوم نیسان لیف و مدل الکتریکی نیسان میکرا ساخته خواهد شد و قرار است ترکیبی از طراحی آینده‌نگر، تکنولوژی مدرن و عملکرد بهینه را ارائه دهد.

اکستریم اکستریم

طراحی و الهام از مدل مفهومی Hyper Punk

نیسان جوک الکتریکی طراحی خود را از مدل درون‌سوز جوک به ارث برده اما تغییراتی را از کانسپت Hyper Punk نیز در خود جای داده است. تصاویر اولیه نشان می‌دهند که این خودرو دارای یک ظاهر جسورانه‌تر با خطوط شارپ‌تر، چراغ‌های LED باریک و جلوپنجره‌ای بسته خواهد بود که به آیرودینامیک بهتر آن کمک می‌کند.

پلتفرم مشترک با لیف و قشقایی الکتریکی

جوک الکتریکی بر پایه پلتفرم CMF-EV ساخته می‌شود؛ همان پلتفرمی که نیسان برای مدل‌های الکتریکی سگمنت C و D در اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی توسعه داده است. این پلتفرم در مقایسه با CMF-B (که در مدل‌های درون‌سوز جوک استفاده می‌شود) امکان استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر و سیستم‌های مدرن‌تر را فراهم می‌کند.

با توجه به این پلتفرم، احتمال افزایش ابعاد جوک الکتریکی نسبت به مدل فعلی وجود دارد که می‌تواند فضای داخلی بیشتری را نیز به همراه داشته باشد.

مشخصات فنی و برد حرکتی

هنوز جزئیات دقیقی درباره موتور و ظرفیت باتری نیسان جوک الکتریکی منتشر نشده است، اما از آنجایی که این خودرو با نیسان لیف نسل سوم اشتراکات زیادی دارد، انتظار می‌رود که برد آن به بیش از ۶۰۰ کیلومتر در سیکل WLTP برسد.

همچنین با توجه به رقابت مستقیم با فورد پوما Gen-E و کیا EV3، احتمال می‌رود که جوک الکتریکی در چند نسخه با قدرت و بردهای مختلف عرضه شود تا نیازهای مختلف مشتریان را پوشش دهد.

تولید هم‌زمان با نسخه درون‌سوز

نیسان تصمیم گرفته تا تولید جوک بنزینی را ادامه دهد و آن را هم‌زمان با مدل الکتریکی عرضه کند. این استراتژی به نیسان کمک می‌کند تا خریدارانی که هنوز آمادگی مهاجرت به خودروهای برقی را ندارند، همچنان از جوک لذت ببرند.

از نظر قیمت‌گذاری، نیسان اعلام کرده که قیمت جوک الکتریکی در محدوده مدل درون‌سوز باقی خواهد ماند (حدود ۲۱,۰۰۰ پوند)؛ البته این یک چالش بزرگ برای خودروساز ژاپنی محسوب می‌شود، چراکه خودروهای برقی معمولاً هزینه تولید بالاتری دارند.

مدیریت رانندگی و تجربه متفاوت در هر مدل

اگرچه جوک، قشقایی و لیف الکتریکی از یک پلتفرم مشترک استفاده می‌کنند، اما نیسان اعلام کرده که شخصیت رانندگی هر یک از این خودروها متفاوت خواهد بود.

نیسان جوک  2023  
نیسان جوک  ۲۰۲۳

داوید ماس، مدیر بخش تحقیق و توسعه نیسان در اروپا، درباره این موضوع گفته است:

ما برای هر مدل، ویژگی‌های رانندگی و سیستم تعلیق را متناسب با انتظارات مشتریان تنظیم می‌کنیم. اگر خودرویی در یک سگمنت بزرگ‌تر قرار گیرد، هندلینگ و سواری آن متفاوت خواهد بود. این مزیت طراحی هم‌زمان چند مدل الکتریکی است که به ما اجازه می‌دهد نقاط اشتراک و تفاوت‌های مهم را تعیین کنیم.

آینده خودروهای الکتریکی نیسان

جوک الکتریکی یکی از سه خودروی برقی اصلی نیسان است که در بریتانیا تولید می‌شود. نیسان همچنین قصد دارد نسل جدید قشقایی الکتریکی را در آینده به این خط تولید اضافه کند، اما به دلیل نامشخص بودن روند پذیرش خودروهای برقی در بازار جهانی، عرضه این مدل با تأخیر مواجه شده است.

جمع‌بندی

نیسان جوک الکتریکی ۲۰۲۶ می‌تواند یک گزینه جذاب برای طرفداران کراس‌اوورهای برقی باشد. طراحی مدرن، برد حرکتی بالا، پلتفرم پیشرفته و قیمت‌گذاری رقابتی از جمله ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند این مدل را در برابر رقبا قدرتمندتر کنند.

نظر شما درباره نیسان جوک الکتریکی چیست؟ آیا این خودرو می‌تواند موفقیت مدل درون‌سوز را تکرار کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *