آیا شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف قاتلی به اسم پورشه ۹۱۱ توربو S خواهد شد؟


اگر ویدئوهای مسابقات درگ را دنبال کرده باشید، میدانید که پورشه ۹۱۱ توربو S در ۴۰۰ متر یک قاتل بیرحم است و تاکنون پشت رقبایی بسیار قویتر از خود را به خاک مالیده است. حال این پورشهٔ فوقالعاده سریع توسط شورلت کوروت E-Ray به چالش کشیده شده است اما پیش از آنکه سراغ تماشای رقابت جذاب این دو ماشین برویم بهتر است ابتدا ببینیم هرکدام چه سلاحی را به میدان نبرد آوردهاند.
پورشه از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربوی تخت آشنا استفاده میکند که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را بدون کمک برق و باطری تولید میکند. از سوی دیگر، کوروت E-Ray نسخهٔ هیبریدی خانوادهٔ C8 محسوب میشود. در این نسخه، همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی کوروت استینگری را میبینیم که ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد اما یک موتور الکتریکی با ۱۶۰ اسب بخار قدرت هم روی محور جلو قرار دارد که مجموع خروجی را به ۶۵۵ اسب بخار قدرت و حدود ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور میرساند.
بین این دو خودرو سه مسابقهٔ درگ انجام شد که در هر سه پورشه به پیروزی رسید. البته در درگ اول کوروت در ابتدا کاملاً جلو افتاد ولی در ادامه ۹۱۱ خود را به رقیب رساند و درست پیش از رسیدن به خط پایان سبقت گرفت. در دو درگ بعدی اما توربو S با اختلاف بیشتری توانست کوروت هیبریدی را مغلوب کند. سریعترین تایم ۹۱۱ توربو S در ۴۰۰ متر ۱۰.۲۹ ثانیه بود و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را هم ظرف تنها ۲.۷ ثانیه ثبت کرد که فقط ۰.۱ ثانیه با اعداد اعلامی پورشه فاصله دارد.
البته E-Ray هم هرگز عملکرد ضعیفی نداشت ولی هرچقدر تلاش کرد نتوانست توربو S را شکست دهد. کوروت هیبریدی بهترین عملکرد خود را در درگ سوم نشان داد یعنی جایی که ۴۰۰ متر را در ۱۰.۶۹ ثانیه طی کرد و ظرف تنها ۲.۸۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید.
مقایسه مشخصات فنی
شورلت کوروت E-Ray | پورشه ۹۱۱ توربو S | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 هیبریدی | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۵ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۶۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۰۸,۵۹۵ دلار | ۲۳۲,۳۹۵ دلار |
source