Wp Header Logo 34.png

رانا با سهم تولید سه درصدی از کل تولید سواری‌های ایران خودرو در بازه بازه فروردین تا بهمن ۱۴۰۳ در قعر جدول تولید قرار دارد.

به گزارش تجارت نیوز، اطلاعات منتشر شده آبی‌های جاده مخصوص در سایت کدال نشان می‌دهد این خودروسازی تا پایان دومین ماه از زمستان ۱۴۰۳ در مجموع حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه رانا تولید کرد. این تیراژ تولید رانا در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ از اُفتی حول و حوش ۳۰ درصدی خبر می‌دهد. خودرؤساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در بازه زمانی فروردین تا بهمن ۱۴۰۳ در مجموع نزدیک به ۲۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع رانا را در خطوط تولید خود تکمیل کرده بود.

بررسی ها نشان می‌دهد آبی‌های جاده مخصوص در یازده ماهه ۱۴۰۲ در مجموع نزدیک به ۴۷۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه انواع محصولات سواری حاضر در سبد محصولاتی خود را تولید کرده بودند.

رانا با تولید حول و حوش ۲۲ هزار و ۱۰۰ دستگاهی سهمی حدود ۵ درصدی از تولید کل ایران خودرو در مدت زمان مورد بررسی را به خود اختصاص داده بود.

آمارهای ماهانه ایران خودرویی‌ها نشان می‌دهد این خودرؤساز طی فروردین تا بهمن ۱۴۰۳ در مجموع ۴۴۸ هزار و ۵۵۰  دستگاه انواع خودروی سواری را در خطوط تولید خود تکمیل کرده بود.

با توجه به تیراژ تولید حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ دستگاهی رانا شاهد هستیم که سهم این محصول از کیک تولید ایران خودرو برشی نزدیک به سه درصدی است.

 بنابراین شاهد هستیم که سهم رانا از کل محصولات سواری ایران خودرویی‌ها تا پایان بهمن ۱۴۰۳ در مقایسه با بهمن ۱۴۰۲ افتی حدود دو درصدی داشته است.

به نظر می‌رسد آبی‌های جاده مخصوص به رغم قرار دادن رانا در لیست هشت محصول ارتقا یافته هنوز به طور مشخص نمی‌دانند که می‌خواهد با این محصول خود چه کنند؟ آیا قصد ادامه حضور آن در سبد محصولاتی خود را دارند یا اینکه می‌خواهند تولید آن را متوقف کرده و رانا را به موزه بفرستند؟

رانا در دور اول تحریم‌های صنعت خودرو در اوایل دهه ۹۰ شمسی وارد سبد محصولاتی ایران خودرویی‌ها شد. به عبارت دیگر رانا در آن مقطع زمانی همان نقشی را بازی کرد که در دور جدید تحریم‌ها تارا آن را برعهده داشت؛ یعنی اینکه تحریم‌ها جلوی پیشرفت صنعت خودروی ایرلن را نمی‌تواند بگیرد.

با توجه به تیراژ تولید رانا و جایگاه این محصول ایران خودرو در بازار بعید به نظر می‌رسد حذف این محصول از سبد محصولاتی ایران خودرو موجی از نارضایتی متقاضیان همانند موجی که به موزه فرستادن پژو پارس یا پژو ۲۰۶ به راه انداخت را ایجاد کند. می‌توان گفت مشتریان از خداحافظی با رانا چندان غمگین نمی‌شوند.

باید منتظر ماند و دید با توجه به تغییر و تحولاتی که در رأس هرم مدیریتی خودرؤساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص ایجاد شد و بخش خصوصی توانست سکاندار هدایت ایران خودرو شود؛ برنامه تیم مدیریتی جدید با برای رانا چیست، آیا‌ این محصول در سبد محصولاتی ایران خودرو باقی خواهد ماند یا اینکه رانا با حکم مدیران آبی‌های جاده مخصوص روانه موزه می‌شود؟

منبع: اقتصادنیوز

source

separjelo.ir

توسط separjelo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *