یک چلنجر هلکت که با صرف سه هزار ساعت کار به پلیموث باراکودا ۱۹۷۱ تبدیل شده است بهزودی به حراج گذاشته خواهد شد.


پلیموث باراکودا یکی از جذابترین خودروهای عضلانی دههٔ ۷۰ بود که اشتراکات زیادی با دوج چلنجر داشت. بااینحال، هرچند چلنجر در سال ۲۰۰۸ احیا شد ولی خبری از بازگشت باراکودا نبود زیرا سالها قبل برند پلیموث تعطیل شده بود. بااینحال، کسانی که خواهان یک باراکودای مدرن هستند میتوانند به آرزوی خود برسند زیرا یک چلنجر هلکت که در ظاهر به باراکودا مدل ۱۹۷۱ شبیه شده قرار است بهزودی به حراج گذاشته شود. کل بدنهٔ این خودرو برای ایجاد ظاهر تهاجمی و کلاسیک نسل سوم باراکودا بازطراحی شده است.
این بدنه از فیبر کربن ساخته شده و روی دماغهٔ خودرو هم جلوپنجرهای که با ماشینکاری CNC شکل گرفته خودنمایی میکند. چهار چراغ گرد جلو از چلنجر گرفته شدهاند ولی چراغهای عقب دقیقاً شبیه چراغهای باراکودای ۱۹۷۱ طراحی شدهاند. این ماسل کار جذاب و منحصربهفرد که روی رینگهای آلیاژی مشکی با کالیپرهای ترمز زرشکیرنگ قرار گرفته است، با رنگ زرشکی متالیک سفارشی و تریم مشکی کربنی روی کاپوت و گلگیرهای عقب مشابه طرح رنگ باراکودای اصلی رنگآمیزی شده است.
در داخل خودرو اما همان داشبورد چلنجر را میبینیم که صرفاً با دوخت و تریم زرشکی مشابه رنگ بیرونی تزئین شده و کنتراست جذابی را با تودوزی چرمی مشکی ایجاد کرده است. تریم فیبر کربنی، سقف ستارهای و تریم آلکانترا در پایین داشبورد، کنسول میانی و رو دریها هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای کابین اسپرت این ماشین هستند. زیر کاپوت خودرو همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استاندارد هلکت قرار دارد که هیچ ارتقایی را تجربه نکرده و ۷۰۷ اسب بخار قدرت تولید میکند. بااینحال، یک سیستم اگزوز اختصاصی برای این موتور تدارک دیده شده که دو سر اگزوز مرکزی دارد.
این چلنجر تبدیلی تنها ۹۰ کیلومتر کار کرده و اساساً نو است. از این خودرو تنها ۱۰ دستگاه ساخته شده و این نمونهٔ چهارم است. تبدیل چلنجر به باراکودا بیش از ۳ هزار ساعت کار برده است. هرچند به سازندهٔ این خودرو اشارهای نشده ولی به نظر میرسد کار Six Twelve Auto Worx باشد. این خودرو در ژانویهٔ امسال به حراج گذاشته شد و با وجود پیشنهاد ۲۷۵ هزار دلاری، به فروش نرسید و فروشنده امیدوار است در حراج بعدی بتواند پیشنهادات بالاتری دریافت کند. این در حالی است که سال گذشته چلنجری بنفشرنگ که توسط همان سازنده به باراکودا تبدیل شده بود با قیمت ۳۱۰ هزار دلار فروخته شد. البته آن خودرو بر اساس نسخهٔ قویتر هلکت ردآی ساخته شده بود.
source