شورلت سوپراسپرت کانسپتی را معرفی کرده که توسط مرکز طراحی جدید جنرال موتورز در انگلستان طراحی شده و میتواند پیشنمایش کوروت C9 باشد.


شورلت کوروت C8 هماکنون پنجساله است و شاید کمی زود باشد که بخواهیم در مورد C9 رؤیاپردازی کنیم ولی به نظر میرسد جنرال موتورز کار روی نسل بعدی سوپرکار خود را آغاز کرده زیرا این شرکت از استودیوهای طراحی خود خواسته طرحهایی را برای کوروت C9 ارائه کنند. خودرویی که در اینجا میبینید توسط مرکز طراحی اروپایی جدید جنرال موتورز در بریتانیا طراحی شده و یکی از سه کانسپت کوروت است که امسال از استودیوهای مختلف جنرال موتورز در سراسر جهان معرفی خواهند شد.
این کانسپتها به شکلگیری ظاهر کورت C9 که در سال ۲۰۲۸ معرفی خواهد شد کمک میکنند. کانسپت اولی که حالا معرفی شده، هرچند شبیه خودرویی در بازیهای ویدئویی به نظر میرسد اما بشدت از تاریخچهٔ کوروت وام گرفته است و در نیمهٔ بالایی کانسپت عناصری از کوروتهای کلاسیک را میبینیم. بهعنوانمثال، در عقب خودرو شاهد شیشهٔ نمادین دوقسمتی هستیم که به کوروت C2 سال ۱۹۶۳ اشاره دارد. در جلوی خودرو، دماغهای چشمگیر با ورودیهای هوای بزرگ دیده میشود که با شیشهٔ جلویی مشابه ویزور کلاه کاسکت همراه است. این شیشه هم مثل شیشهٔ عقب بهصورت دوقسمتی طراحی شده است.
برخلاف نیمهٔ بالایی خودرو که بسیار معمولیتر و کوروتتر به نظر میرسد، نیمهٔ پایینی خودرو با استفاده از آخرین دانشهای آیرودینامیک طراحی شده است تا هوا را بدون نیاز به اسپویلر هدایت کند. این کانسپت جذاب روی رینگهای ۲۲ اینچی در جلو و ۲۳ اینچی در عقب قرار گرفته و به گفتهٔ شورلت، در طراحی شاسی و سیستم تعلیق از خودروهای مسابقهای الهام گرفته است. کانسپت کوروت ۴,۶۶۸ میلیمتر طول، ۲,۱۷۹ میلیمتر عرض و ۱,۰۳۴ میلیمتر ارتفاع دارد. درهای گالوینگ هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی سوپراسپرت کانسپت شورلت هستند.
هرچند از داخل کانسپت کوروت C9 فقط یک تصویر منتشر شده ولی در همین تصویر هم میتوانیم غربیلک فرمان مستطیل شکل را ببینیم. از مشخصات فنی این خودرو هم حرفی زده نشده ولی میدانیم که برخلاف کوروتهای قبلی، خبری از پیشرانهٔ V8 نیست و کانسپت C9 از قوای محرکهٔ الکتریکی استفاده میکند.
جنرال موتورز آر آنجایی که مصمم است با کادیلاک و کوروت اروپاییها را مغلوب کند، بهتازگی مرکز طراحی پیشرفته و جدیدی را در میدلندز انگلستان افتتاح کرده است. ریاست این مرکز بر عهدهٔ «جولیان تامسون است» یعنی کسی که طراحی نسل اول لوتوس الیزه را در کارنامه دارد.
معاون ارشد طراحی جهان جنرال موتورز «مایکل سیمکو» در رابطه با کانسپتهای کوروت گفته است:
ما از چندین استودیوی طراحی خواستیم تا کانسپت هایپرکاری را توسعه دهند که تا اواخر امسال بیشتر از آن خواهیم دید. این مهم بود که همهٔ آنها به DNA تاریخی کوروت ادای احترام کنند اما هر استودیو تفسیر خلاقانه و منحصربهفرد خود را در این پروژه داشته است
source