پورشه ۹۱۱ GT3 با گیربکس دستی، رکورد جدیدی در پیست نوربرگرینگ ثبت کرد و با زمان ۶ دقیقه و ۵۶.۲ ثانیه، رکورد دوج وایپر ACR را با اختلاف ۱۰ ثانیه شکست.


پورشه بار دیگر تواناییهای خود را در پیست افسانهای نوربرگرینگ به نمایش گذاشت. این بار، ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ با گیربکس شش سرعته دستی و رانندگی راننده حرفهای کارخانه، «یورگ برگمایستر»، رکورد جدیدی برای خودروهای مجهز به گیربکس دستی ثبت کرد. زمان ثبتشده، ۶ دقیقه و ۵۶.۲۹۴ ثانیه برای مسیر کامل ۲۰.۸۳ کیلومتری بود که نهتنها رکورد قبلی ۷ دقیقه و ۱.۳ ثانیه متعلق به دوج وایپر ACR را با اختلاف قابلتوجهی شکسته بلکه از زمان مدل قبلی ۹۱۱ GT3 با گیربکس دوکلاچه نیز ۳.۷ ثانیه بهتر بوده است.
رکورد قبلی که توسط دوج وایپر ACR در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود، برای مسیر کوتاهتر ۲۰.۶ کیلومتری بود. در این مسیر کوتاهتر، ۹۱۱ GT3 جدید زمان خیرهکننده ۶ دقیقه و ۵۱.۷۶ ثانیه را ثبت کرده که بیش از ۱۰ ثانیه سریعتر از وایپر است آنهم با وجود حدود ۱۴۰ اسب بخار قدرت کمتر نسبت به سوپرکار آمریکایی. این عملکرد، گواهی بر پیشرفتهای مهندسی پورشه در شاسی، آیرودینامیک و انتقال قدرت است.
یورگ برگمایستر درباره تجربه رانندگی با این خودرو گفت:
۹۱۱ GT3 جدید در مقایسه با مدل قبلی، اعتمادبهنفس بیشتری در رانندگی روی حد نهایی محدودیتهای خودرو ارائه میکند. تقریباً در هر پیچ سریعتر بودم. ما درسهای زیادی از مدل ۹۱۱ GT3 RS در توسعه شاسی آموختیم. خودرو در دستاندازها و روی حاشیههای پیست پایدارتر است. همچنین، به لطف ۸ درصد ضریب دنده کوتاهتر، بدون افزایش قدرت موتور، قدرت بیشتری به محور عقب منتقل میشود.
خودروی آزمایشی پورشه مجهز به پکیج وایساخ بود که شامل اقداماتی برای کاهش وزن و قطعات فیبر کربنی میشود. همچنین، این خودرو از تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ R2 استفاده میکرد که سریعترین لاستیکهای موجود برای GT3 جدید هستند. این لاستیکها نقش مهمی در دستیابی به چنین رکورد بینظیر ایفا کردهاند. این رکورد به دلیل استفاده از گیربکس دستی در دنیایی که گیربکسهای اتوماتیک و دوکلاچه سلطه دارند، قابلتوجه است. بعید به نظر میرسد که به این زودیها کسی بتواند رکورد پورشه را بشکند مگر اینکه گوردون موری T.50 بخواهد شانس خود را امتحان کند!
source